Gå til innhold

Bilsete bombe???? Hjeeelp


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
My car have a bomb??

Er dette en bombe under førersetet??

Her er saken: Jeg fant den låste toyota aygo bilen min (som bare jeg bruker sammen med den som kjører meg på omsorgsboligen, for jeg kan ikke kjøre selv) som har manuell lås, i en rar tillstand i går når vi skulle bruke den til å kjøre å handle.

Førersetet var lagt helt ned over rattet og skjøvet helt frem, og sigarettladerhullet var åpnet selvom vi ALDRI har brukt det. Så tok jeg bilde under førersetet i dag for å se etter noe misstenkelig, og der fikk jeg tatt dette bildet her med mobilen, og jeg tok også bilde av låsen på dørene og inn i sigarettladehullet for å se om noen skurker hadde tisset inni der, for vi bruker ALDRI det hullet. Jeg har mine nøkler i leiligheten min, så noen må vel ha brøtet seg inn å lagt bombe der? (Legg merke til de mystiske ledningene som stikker ut det røret der, og at røret er klemt litt på siden der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

My car have a bomb??

Er dette en bombe under førersetet??

Her er saken: Jeg fant den låste toyota aygo bilen min (som bare jeg bruker sammen med den som kjører meg på omsorgsboligen, for jeg kan ikke kjøre selv) som har manuell lås, i en rar tillstand i går når vi skulle bruke den til å kjøre å handle.

Førersetet var lagt helt ned over rattet og skjøvet helt frem, og sigarettladerhullet var åpnet selvom vi ALDRI har brukt det. Så tok jeg bilde under førersetet i dag for å se etter noe misstenkelig, og der fikk jeg tatt dette bildet her med mobilen, og jeg tok også bilde av låsen på dørene og inn i sigarettladehullet for å se om noen skurker hadde tisset inni der, for vi bruker ALDRI det hullet. Jeg har mine nøkler i leiligheten min, så noen må vel ha brøtet seg inn å lagt bombe der? (Legg merke til de mystiske ledningene som stikker ut det røret der, og at røret er klemt litt på siden der).

Det er ingen bombe. Det er vel så enkelt som at den du kjører med har hentet noe i bilen eller noe slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er ingen bombe. Det er vel så enkelt som at den du kjører med har hentet noe i bilen eller noe slikt? 

Men det syke er, at inhen av de som har kjørt meg denne uka har gjort det med setet eller sigarettladeren (20w). Hvorfor i heiteste skulle noen legge et førersetebilsete helt ned, da kan de jo ikke kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg sendte bildene og det som skjedde til politiet i haugesund nettopp. Håper de kan se hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Men det syke er, at inhen av de som har kjørt meg denne uka har gjort det med setet eller sigarettladeren (20w). Hvorfor i heiteste skulle noen legge et førersetebilsete helt ned, da kan de jo ikke kjøre...

Jeg aner ikke, det kan være for å komme til dersom noen har hentet noe i baksetet. Det finnes helt sikkert logiske grunner til dette selv om man ikke får øye på dem umiddelbart :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Er denne «knappen» under bilen en bombetrigger?

 

Mer bil

 

Nå må du roe reka. Dette er ikke en bombe. Det er vanlig utstyr som er på biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Sitat fra bil bombe artikkel fra eikipedia:

 

«

Car bombs and detonators function in a diverse manner of ways and there are numerous variables in the operation and placement of the bomb within the vehicle. Earlier and less advanced car bombs were often wired to the car's ignition system, but this practice is now considered more laborious and less effective than other more recent methods, as it required a greater amount of work for a system that could often be quite easily defused. While it is more common nowadays for car bombs to be fixed magnetically to the underside of the car, underneath the passenger or driver's seat, or inside of the mudguard, detonators triggered by the opening of the vehicle door or by pressure applied to the brakes or accelerating pedals are also used.[2]

Bombs operating by the former method of fixation to the underside of the car more often than not make use of a device called a tilt fuse. A small tube designed of glass or plastic, the tilt fuse is not dissimilar to a mercury switch or medical tablet tube. One end of the fuse will be filled with mercury, while the other open end is wired with the ends of an open circuit to an electrical firing system. Naturally, when the tilt fuse moves or is jerked, the supply of mercury will flow to the top of the tube and close the circuit. Thus, as the vehicle goes through the regular bumping and dipping that comes with driving over a terrain, the circuit is completed and the bomb or explosive is allowed to function»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
8 minutter siden, XbellaX skrev:

Nå må du roe reka. Dette er ikke en bombe. Det er vanlig utstyr som er på biler. 

Ok. Er det ikke mistenkelig skummelt at setet var flyttet helt frem, og den merkelige ledningen under setet der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Ok. Er det ikke mistenkelig skummelt at setet var flyttet helt frem, og den merkelige ledningen under setet der??

Setet finnes det helt sikkert en logisk forklaring på. Ledningen under setet har jeg sett i flere biler, det er ingenting rart ved noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Setet finnes det helt sikkert en logisk forklaring på. Ledningen under setet har jeg sett i flere biler, det er ingenting rart ved noe av dette.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Setet finnes det helt sikkert en logisk forklaring på. Ledningen under setet har jeg sett i flere biler, det er ingenting rart ved noe av dette.

Men hva med lokket som var tatt av på tenningen på 20w?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Men hva med lokket som var tatt av på tenningen på 20w?

Jeg aner ikke hva det er, men kjører du innom en bilreparatør så får du sikkert svaret på det i løpet av 5 min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Jeg aner ikke hva det er, men kjører du innom en bilreparatør så får du sikkert svaret på det i løpet av 5 min :-)

Ok. Det tryggeste er vel å få en bilreperatør hit istedet, for å ungå bombesmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
48 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er ingen bombe. Det er vel så enkelt som at den du kjører med har hentet noe i bilen eller noe slikt? 

Bilen min har ikke varmeseter. Da er det rart at det er sånne øedninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Det tryggeste er vel å få en bilreperatør hit istedet, for å ungå bombesmell.

Hvorfor skulle noen plassere en bombe i bilen din?

Nei, ta det helt med ro.

Anonymkode: 7e7b5...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen plassere en bombe i bilen din?

Nei, ta det helt med ro.

Anonymkode: 7e7b5...918

Ok. Jeg tenkte på lokale terrorister fra isis klanen, tenk om de vet hvem jeg er og hva jeg har skrevet tidligere om is på dol, og vil drepe meg, siden det står navnet mitt på bildøra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg tenkte på lokale terrorister fra isis klanen, tenk om de vet hvem jeg er og hva jeg har skrevet tidligere om is på dol, og vil drepe meg, siden det står navnet mitt på bildøra...

Går det greit med deg eller er du fortsatt litt på tuppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg tenkte på lokale terrorister fra isis klanen, tenk om de vet hvem jeg er og hva jeg har skrevet tidligere om is på dol, og vil drepe meg, siden det står navnet mitt på bildøra...

Is er neppe interessert i deg.

Anonymkode: 7e7b5...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
13 minutter siden, XbellaX skrev:

Går det greit med deg eller er du fortsatt litt på tuppa?

Det går greit. Men jeg er så dårlig til å tenke for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...