Merimot

Overgrep/ voldtekt/ incest...

24 innlegg i emnet

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

For å sette det i en annen kontekst: Synes du det er OK å bli rasist og ytre fordømmelser over alle mørkhudede på bakgrunn av at man som ung ble overfalt?

Jeg mener at hun i akkurat denne tråden helt tydelig sier at hun snakker om sine egne _følelser_, og knytter dette opp til å være utsatt for overgrep. Innenfor denne konteksten, så synes jeg innleggene i denne tråden gir mening. Jeg synes ikke dette handler om generalisering, jeg er ikke i stand til å oppfatte denne tråden som å handle om menn. Slik jeg leser den, så handler den om en persons følelser i forhold til menn, og det er noe helt annet.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, frosken skrev:

Jeg mener at hun i akkurat denne tråden helt tydelig sier at hun snakker om sine egne _følelser_, og knytter dette opp til å være utsatt for overgrep. Innenfor denne konteksten, så synes jeg innleggene i denne tråden gir mening. Jeg synes ikke dette handler om generalisering, jeg er ikke i stand til å oppfatte denne tråden som å handle om menn. Slik jeg leser den, så handler den om en persons følelser i forhold til menn, og det er noe helt annet.  

Hvis du leser innlegg nr 2 i denne tråden, så skjønner du hvorfor jeg blir irritert. Det er en respektløs måte å skrive på, det er overgeneralisering, sterkt provoserende og det har absolutt ingen sammenheng med overgrepene TS har opplevd. 

Selv ikke de radikale delene av Kvinnegruppen Ottar bruker slike ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Hvis du leser innlegg nr 2 i denne tråden, så skjønner du hvorfor jeg blir irritert. Det er en respektløs måte å skrive på, det er overgeneralisering, sterkt provoserende og det har absolutt ingen sammenheng med overgrepene TS har opplevd. 

Selv ikke de radikale delene av Kvinnegruppen Ottar bruker slike ord.

Nei, men de radikale delen av Kvinnegruppen Ottar skriver da virkelig ikke om sine følelser i forhold til menn som følge av overgrep? Hvis trådstarter har disse følelsene, så kan ikke jeg se meg i stand til å avgjøre om de har sammenheng med overgrepene eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, issomethingwrong skrev:

Ja vel?

Hun uttrykker følelser. Helt normale følelser etter overgrep. Men du uttrykker så klart også følelser.

Anonymkode: 1d2d9...dbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden