Gå til innhold

Hcg nivå


Lykkeliten84

Anbefalte innlegg

Lykkeliten84

Hei :)

har fått svak positiv graviditets test. 

Siste mens var 5 juli, har hatt syklus på 27-29 dager. Tok hcg prøve onsdag 2 aug, den var på 20hcg. Tok ny prøve i dag får vite det på mandag. 

Er ikke 20 hcg nivå lågt? Er evt 4+ 3 i dag om syklus er på 28 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ikke vurdere en enkelt prøve av HCG, man må se på stigning (evt fall). Hvorfor ble det tatt blodprøve så tidlig? Det skaper ofte bare forvirring og usikkerhet. Kanskje så mange som halvparten av alle graviditeter går til grunne uten at det har vært registrert som graviditet, i høyden en lett forsinket menstruasjon.

Mitt råd er å vente til man har gått et par dager 'over tiden' med å teste.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Onsdag var du 28 dager etter siste menstruasjon (hvis vi regner din syklus som 28 dager var det dag for ventet menstruasjon). Jeg skjønner at man er forventningsfull, men det blir ofte mye tull med svake blå streker, blodtester som må gjentas osv. Er det ikke bare til å skape problemer?

Jeg tar gjerne mot kommentarer.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2017 den 15.22, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Onsdag var du 28 dager etter siste menstruasjon (hvis vi regner din syklus som 28 dager var det dag for ventet menstruasjon). Jeg skjønner at man er forventningsfull, men det blir ofte mye tull med svake blå streker, blodtester som må gjentas osv. Er det ikke bare til å skape problemer?

Jeg tar gjerne mot kommentarer.

Hilsen Mette

Hvis du for eksempel har prøvd å få barn i mange år, kanskje vært gjennom prøverørsbehandling - i det hele tatt; barn er ditt høyeste ønske, så tenker man ikke like rasjonelt som en gynekolog på disse tingene. Hver dag før man kan teste føles som et år. Dette er situasjoner stappfulle av følelser! Noen ganger er det også et poeng å finne ut at man i det hele tatt kan bli gravid, selv om graviditeten senere går til grunne.

Anonymkode: 4fe64...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jo, jeg forstår deg på en måte, men tidlig testing medfører ofte fler spørsmål enn svar. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...