Gå til innhold

Hjemmebleking - tenner


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har en kunstig fortann som skiller seg mer og mer fra de andre tennene i fargen. Fikk anbefalt av tannlegen om at jeg kunne bleke alle tennene, for da ville de stå i hop med fortannen. Jeg knuste fortannen med uhell som barn. Veldig kjedelig. 

Men det koster ganske mye å farge tennene hos tannlegen, så derfor lurer jeg på å kjøpe på nettet og gjøre det selv.  Tannlegen sa at det koster så mye for det er regnet som en ikke nødvendig men kun kostmetisk operasjon. Noen som har erfaring med det? Det ville koste 3200 kroner hos tannlegen. På nettet hører jeg at det koster ikke mer enn rundt 400/ 500 kroner. Men jeg tør ikke ta noe som er farlig eller skadelig for helsen heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har en kunstig fortann som skiller seg mer og mer fra de andre tennene i fargen. Fikk anbefalt av tannlegen om at jeg kunne bleke alle tennene, for da ville de stå i hop med fortannen. Jeg knuste fortannen med uhell som barn. Veldig kjedelig. 

Men det koster ganske mye å farge tennene hos tannlegen, så derfor lurer jeg på å kjøpe på nettet og gjøre det selv.  Tannlegen sa at det koster så mye for det er regnet som en ikke nødvendig men kun kostmetisk operasjon. Noen som har erfaring med det? Det ville koste 3200 kroner hos tannlegen. På nettet hører jeg at det koster ikke mer enn rundt 400/ 500 kroner. Men jeg tør ikke ta noe som er farlig eller skadelig for helsen heller... 

Hjemmebleking inneholder så lite hydrogenperoksid at det knapt er noen vits. Hos tannlegen opererer de med opptil 60 ganger høyere styrke. Jeg ville undersøkt hos flere tannleger om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjemmebleking fungerer ikke, så de pengene er uansett å anse som kastet på havet. 

Anonymkode: 2949d...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har en kunstig fortann som skiller seg mer og mer fra de andre tennene i fargen. Fikk anbefalt av tannlegen om at jeg kunne bleke alle tennene, for da ville de stå i hop med fortannen. Jeg knuste fortannen med uhell som barn. Veldig kjedelig. 

Men det koster ganske mye å farge tennene hos tannlegen, så derfor lurer jeg på å kjøpe på nettet og gjøre det selv.  Tannlegen sa at det koster så mye for det er regnet som en ikke nødvendig men kun kostmetisk operasjon. Noen som har erfaring med det? Det ville koste 3200 kroner hos tannlegen. På nettet hører jeg at det koster ikke mer enn rundt 400/ 500 kroner. Men jeg tør ikke ta noe som er farlig eller skadelig for helsen heller... 

(Ut i fra det du har skrevet om kredittkortgjelden din, så synes jeg du bør tenke deg nøye om før du fikser på slike bagateller?) Hvis du først skal bleke, så hadde jeg valgt løsning anbefalt av din tannlege. Mange tannleger anbefaler nå en blanding av behandling hos dem og hjemmebleking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

(Ut i fra det du har skrevet om kredittkortgjelden din, så synes jeg du bør tenke deg nøye om før du fikser på slike bagateller?) Hvis du først skal bleke, så hadde jeg valgt løsning anbefalt av din tannlege. Mange tannleger anbefaler nå en blanding av behandling hos dem og hjemmebleking.

Jeg er helt enig i det. Det er årsaken til at jeg vurderte å bruke billigere tannbleking på nettet, men det er mulig ikke noe lurt det heller. Det får heller være et skille mellom den ene fortannen og de andre tennene. Jeg mener at det ikke er krise. Mange har ulike tenner, og folk sier generellt at jeg er ganske fin når jeg smiler, og har et fint smil uansett. Men man ser nok litt skille på den fortannen og de andre tennene, men skit la gå. Jeg vil ikke la det haste seg. Tar det når økomien tillater det. Enig i det. Mulig det smarteste er tannlegen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...