Gå til innhold

Musikk-tråden :) Lager en tråd om musikk..


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
På 2.9.2017 den 6.52, Maggie55 skrev:

De spiller mye fra Sibelius på NRK nå om dagen. Jeg kan mindre enn null om musikk men benytter mye musikk på P2 om natten ved mye uro som tankeavledning så det jeg kan husker jeg derfra. "Sibelius står ikke tilbake for noe " for å si det litt folkelig etter min oppfatning.

"Finlandia" er fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    17

  • gråstein

    6

  • villemilla

    2

  • emilie321

    1

Gjest Maggie55

Finsk er bare solid og bra i alt. Enkelte i familien min var i " de tusen sjøers land" på busstur ca når prinsessen i England giftet seg( stor skjerm på hotellet fortalte de når de kom hjem) De gjenlevende lever mye på den vakre og fine turen den dag i dag. 

Veldig langt tilbake i tid kom deler av familien til min mor fra Finland på sine føtter som innvandrere til Norge. Alle der ønsker bare fred til evig tid.Noe vi alle ønsker og også er best tjent med helt logisk synes jeg og.

Selve melodien husker jeg bare litt fjernt som en helhetlig og " ikke mye opp og ned melodi" Men det er sikkert stor musikk som kommer snart med kunnskapsrike kommentarer "på en radio eller TV nær oss."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

(De reiste med buss. Vi har aldri flydd mye unntatt min far til og fra jobb også noen ganger med min mor og jeg)og jeg til England på språkreise ett par tre ganger i tenårene)

Og det er tredve eller førti år siden sist gang. Min far gikk av med tidligpensjon og jobbet i smelteverk da det jo var mye nedgangstider med skipsfart og det var ikke bare bare å følge med i stadig utvikling på de nye og store båtene)

Flott for meg dog at han da var mere hjemme)

Hvis noen lurer.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

En til som er fin :) 

 

Enig med deg :) Den er superfin! . Jeg er nesten Bergenser (fra Bergensområde) , så jeg er veldig stolt av Kurten :D . 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt og Kygo :). Beroliggende og herlig musikk. Hører den på full guffe med ørepropper!!!!! 

 

Og hør denne... Kurt Nilsen - the dance :) . Elsker den!!!!!! <3 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...