Gå til innhold

Vil ikke ha sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er en jente på 18 år og har vært sammen med kjæresten min i litt over ett år. Vi flyttet inn sammen ganske fort etter vi møttes på grunn av at han ble kastet ut hjemme. De siste månene har sexlivet vårt vært ganske dødt. Det har lenge vært at vi har perioder hvor vi har mye sex og andre hvor vi har lite, men nå er det helt stopp. Jeg har null sexlyst og tanken av sex gjør meg nesten bare kvalm, han prøver ofte men jeg klarer aldri å bli kåt og det er sjeldent jeg klarer å bare prøve engang. Jeg tenker mye på andre ting, helt hverdagslige ting, og klarer aldri å "gi slipp" og bare kose meg. Først tenkte jeg bare at jeg ikke var en kåt person generelt, men jeg har aldri vært sånn hær med mine tidligere kjærester, men dette er mitt første samboerskap. En dag sporte han meg om jeg i det hele tatt er tiltrukket av han, og jeg føler jo at jeg er det og elsker han, men det funker bare aldri. Noen ganger tenker jeg også på det at det bruker å svi nedentil etter vi har hatt sex, som gir meg mindre lyst også. Men jeg har absolutt ingen sexlyst og det gjør at jeg ikke vil prøve engang, jeg liker ikke å snakke om det heller for jeg forstår det ikke. Jeg er bare 17 år og har plutselig ingen sexlyst, kan det være noe galt med meg? Jeg har trodd at det kan være at vi bor ilag og er veldig mye sammen, og jeg trenger alenetid noen ganger for før jeg møtte han bodde jeg alene et helt år på hybel, men etter det har jeg knapt vært noe alene eller borte fra han, så vi føler jo aldri gjensynsglede eller savn for hverandre. Noen som vet hva som kan være problemet eller har like erfaringer?

Anonymkode: b473a...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du har en vanskelig oppgave foran deg. Du bør ikke presse deg selv til å ha sex, for da blir det bare verre.

Hvis du er glad i ham og ønsker å bevare forholdet er det viktig at du sier det og viser det tydelig. Jeg tror noen gjør tabben å bare trekke seg helt unna uten å snakke om ting. Han kan fort begynne å lure mye på hva som er galt, føle seg uattraktiv og bli en bitter gubbe i altfor ung alder. Det tror jeg dere kan unngå med god kommunikasjon. 

Jeg vet ikke hva manglende lyst kan komme av, men det kan være noe i det at dere aldri har pause fra hverandre. Hvis forholdet skal vare lenge må det være lov å gjøre ting hver for seg i blant. Kanskje han også ønsker det, men at ingen tør å si det?

Alt det jeg har skrevet hittil gjelder altså hvis du er sikker på at du vil redde forholdet. Det kan jo også hende at han ikke er den rette. Dere flyttet sammen som veldig unge kort etter at dere møtte hverandre. Kan det være at hele situasjonen er feil for deg? Bare et spørsmål, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er viktig at du ikke presser deg selv til noen du ikke har lyst til. Kanskje det er lurt at dere tilbringer litt tid fra hveandre. Jeg forstår godt behovet for alenetid. Jeg er ikke i forhold nå, men jeg har vært samboer før. Jeg ble samboer da jeg var i slutten av tenårene, og vi var alltid sammen omtrent. Aldri borte fra hveandre. Det kunne bli litt vel mye for meg. Jeg er en person som har behov for alenetid også. Ellers så gjorde jeg det samme som du gjør med din samboer: jeg elsket han høyt. ( Er fortsatt glad i han selv om det er slutt - han er tross alt faren til mine barn og) 

Mine råd er å tilbringe litt tid hver for dere, så kommer kanskje sexlysten seg også. Hvem vet? Men du er ganske ung, og lysten og driftene kan svinge hele livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...