Gå til innhold

NAV har blitt strengere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har merket seg at Nav har blitt mye strengere og mindre barmhjertig i det siste? Iht AAP

Anonymkode: 5d81d...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har merket seg at Nav har blitt mye strengere og mindre barmhjertig i det siste? Iht AAP

Anonymkode: 5d81d...d4d

Nei.

Anonymkode: a5699...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du har den oppfattelsen så tviler jeg nok på at det gjelder hele NAV Norge..

Har møtt min del av ubarmhjertige hekser på NAV, men de jeg har med å gjøre på NAV er vel noe av det bedre jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kommet en del signaler via aviser om at mange politiske partier ser for seg omlegginger. Blant annet om at hvis man ikke har fått jobb etter en fire års periode går man inn i en karantenetid på noen år før man kan søke denne støttenivå nytt. Så jeg tror der er forslag om nye omlegginger men hvordan det går er jo vanskelig å si noe om.

Anonymkode: b945c...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Skal få ny saksbehandler nå. Hun som satte meg på aap var veldig ydmyk og forståelsesfull. Ja strenge regler men Hun loset meg gjennom det. Så får vi se hva den nye gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kommet en del signaler via aviser om at mange politiske partier ser for seg omlegginger. Blant annet om at hvis man ikke har fått jobb etter en fire års periode går man inn i en karantenetid på noen år før man kan søke denne støttenivå nytt. Så jeg tror der er forslag om nye omlegginger men hvordan det går er jo vanskelig å si noe om.

Anonymkode: b945c...2a0

Veldig mange som går på AAP har jo nettopp en jobb da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BamseLiten skrev:

Skal få ny saksbehandler nå. Hun som satte meg på aap var veldig ydmyk og forståelsesfull. Ja strenge regler men Hun loset meg gjennom det. Så får vi se hva den nye gjør.

Da jeg begynte i arbeidsutprøving sa saksbehandleren min "Jeg gjør ikke dette for å plage deg altså", hun var også med meg bort der jeg skulle jobbe en gang slik at jeg skulle slippe å komme dit alene første gangen. Hun var veldig tydelig på at NAV forvaltning ville kreve utprøving og at de ikke ville godkjenne en uføresøknad før jeg hadde vært i arbeidsutprøving. Reglene er jo ikke saksbehandleren sin skyld, Hun var overhode ikke kranglete da legen min etterhvert sa stopp til arbeidsutprøving. Hun har faktisk alltid respektert det legen min har sagt.
Håper den nye saksbehandleren din også er ydmyk og forståelsesfull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har vært heldig med NAV. Jeg fikk i vinter innvilget uføretrygd uten å ha vært gjennom arbeidsutprøving. Men jeg lider av sterk angst, kommer meg nesten ikke ut av leiligheten. Og bare å gå på butikken eller foreldremøte er svært ubehagelig og gjør meg dårlig og utmattet etterpå. Også å ringe i mobilen eller å ta mobilen når den ringer gir meg masse angst. I tillegg til alvorlig depresjon store deler av året bl a. Så det kommer nok også an på diagnose og alvorlighetsgrad og hvordan plaget man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det det gjør. Mange som glemmer at få får uføretrygd uten grunn i dette landet, er ikke noe man får på grunn av latskap, uansett hva folk måtte mene eller tenke. Noen kan ha hatt en jobb der de ble skadet og har fått ryggproblemer, andre kan ha psykiske plager, noen kan ha diagnoser. Kan jo være at du ser den med ryggproblemer frisk og rask på butikken, men egentlig så er den eneste grunnen til at du gjør det at vedkommende har tatt fullt av smertestillende. Ingen som vet hvilke grunner det er for at folk er uføre eller ikke i jobb, derfor må man være forsiktig med å dømme !

Endret av Jokke89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...