Gå til innhold

Schizofreni og bipolar samtidig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man ha både bipolar lidelse og schizofreni samtidig? Da tenker jeg ikke på schisoaffektiv lidelse i form at psykotiske symptomer under bipolare svingninger. Men rett og slett at man har en bipolar lidelse og en schizofren lidelse sånn at man hele tiden har de schizofrene symptomene og de bipolare svingningene kommer av og til, som de vanligvis gjør når man har en bipolar lidelse. 

Anonymkode: 50d8a...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Av og til lurer jeg på om jeg er schizofren. Årsaken er at jeg får bilder i hodet av det jeg er livredd for, og så sliter jeg etterpå. For jeg var redd bildene var virkelige. Men vet innerst inne at det må ha vært tanker. Mulig er det tvangstanker, men schizofrene har jo vrangforestillinger eller noe... Og jeg føler at jeg mulig kan ha litt vrangforestillinger av det jeg frykter, men egentlig vet jeg at det bare er tanker. Men veldig plagsomt. 

Anonymkode: eb7e2...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ha både bipolar lidelse og schizofreni samtidig? Da tenker jeg ikke på schisoaffektiv lidelse i form at psykotiske symptomer under bipolare svingninger. Men rett og slett at man har en bipolar lidelse og en schizofren lidelse sånn at man hele tiden har de schizofrene symptomene og de bipolare svingningene kommer av og til, som de vanligvis gjør når man har en bipolar lidelse. 

Anonymkode: 50d8a...a63

Ved schizoaffektiv har en psykose ved fravær av bipolare svingninger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ha både bipolar lidelse og schizofreni samtidig? Da tenker jeg ikke på schisoaffektiv lidelse i form at psykotiske symptomer under bipolare svingninger. Men rett og slett at man har en bipolar lidelse og en schizofren lidelse sånn at man hele tiden har de schizofrene symptomene og de bipolare svingningene kommer av og til, som de vanligvis gjør når man har en bipolar lidelse. 

Anonymkode: 50d8a...a63

Mulig det går an.

Men man har vel ikke schizoaffektiv lidelse om man har psykotiske symptom ved depresJon eller mani ved bipolar lidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er urolig for bilder i hodet er det sikkert greit å ta det opp med legen. Kanskje er det endringer i livssituasjonen din som gjør at du bare trenger noe mere støtte og hjelp med kanskje regelmessig oppfølging av spesialist. Dette med diagnoser har jeg aldri forstått mye av selv men jeg tror man bør si fra til legen om man er så urolig. Man bør ikke gå alene med så vanskelige ting spesielt om man er yngre av år.😊

Anonymkode: 03ff1...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denfinekatten

Jeg er schizofren. Hallusinasjoner er veldig ekte når de først oppstår. De krever som regel innleggelse. En sykdom som har ødelagt hele livet mitt og bundet meg fast i helsevesenet. Har vært klar over faren for å utvikle schizofreni siden jeg har en far som er schizofren. Jeg visste bare ikke at det skulle ta over og styre livet mitt på den måten det har gjort. Det er aller mest flaut å være schizofren. Alle de dumme tingene man gjør i psykose. Nå prøver jeg å rette opp i livet mitt igjen etter å ha vært innlagt i 6 måneder på psykose avd. Galehuset spør du meg. Flere her som er schizofrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...