Gå til innhold

Ser dere frem til de kommende valgkampdueller og valgkampstoff i media?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller er det så mye annet i livet dere er mere opptatt av?

Eller er dere redd det kun innebærer en masse problemer som øses utover mulige velgerne og som få om noen føler noe særlig ansvar for i praksis.

Er det spesielle saker i politikken dere synes kommer over alt annet?

 

Anonymkode: 6ee83...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt blir bare ruiner til slutt uansett synes jeg. Politikk er fånyttes geskjeft kan det se ut som unntatt for familiedynastier kanskje hvis det er hva mange her tidligere har referat til som eliten. Alle tenker kun makt og velstand for seg og sine.

Anonymkode: 6ee83...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke alt blir bare bare lett for noe politikk å treffe " lyerane" og velgerne hjemme lenger nei.

Alt blir ikke bare lett forfremtidens mennesker nei. Om det noensinde var.😊

Anonymkode: 6ee83...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører nå de diskuterer slagord for valget. Skulle jeg foreslå noe måtte det bli at Folks minne er ofte omvendt proporsjonalt med lommeboka. 

Skal jeg kjempeseriøs tror jeg holder en knapp på Fagbevegelsen Fagbevegelsen Fagbevegelsen "En utrolig viktig bevegelse i ethvert samfunn.Virkelig noe å bry seg om.

Enkelte jobber kan aldri gjøres bra nok.

Spennende blir nok valget uansett for de som er seriøst intetessert.

Anonymkode: 6ee83...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt blir bare ruiner til slutt uansett synes jeg. Politikk er fånyttes geskjeft kan det se ut som unntatt for familiedynastier kanskje hvis det er hva mange her tidligere har referat til som eliten. Alle tenker kun makt og velstand for seg og sine.

Anonymkode: 6ee83...935

Du synes ikke du er i overkant negativ nå?  Vi bor i et av verdens beste velferdssamfunn, er det ikke politisk virksomhet som har skapt det?

Jeg vet det er frivillig å lese trådene her, men jeg blir litt matt av den negativiteten som gjennomsyrer noen av dem.  Hvis vi i Norge påstår at alt er i ruiner, hva med resten av verden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg vet allerede hva jeg skal stemme. Så nei jeg ser ikke frem til debattene. Men det er jo lett å styre unna. Jeg har både netflix og HBO.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg. Jeg håper blikket løftes utenfor egen navle og at utenrikspolitikk og miljø får stor plass i debattene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/6/2017 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Eller er det så mye annet i livet dere er mere opptatt av?

Eller er dere redd det kun innebærer en masse problemer som øses utover mulige velgerne og som få om noen føler noe særlig ansvar for i praksis.

Er det spesielle saker i politikken dere synes kommer over alt annet?

 

Anonymkode: 6ee83...935

Går ikke an å si at enten er man opptatt av politikk eller man er opptatt av annet i livet, vet du. At familie, venner og jobb har stor plass i livet betyr ikke at man ikke er opptatt av politikk eller ser frem til valgkampen.

 

Jeg ser frem mot valgkampen, og som Kayia håper jeg politikerne kan løfte blikket litt og ikke diskutere "småting" (i den store sammenheng) i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Kayia skrev:

 Jeg håper blikket løftes utenfor egen navle og at utenrikspolitikk og miljø får stor plass i debattene. 

Hva slags endring i utenrikspolitikken vår er det du ønsker ?

 

La forøvrig merke til at avisene skrev at vi har fått et nazi parti, har ikke lest noe om partiet enda (så vet ingenting om dem) men når vg/db kaller det nazi parti, så regner jeg med at partiet har noen gode poenger. Litt sånn som Trump ble kalt for hitler i vg/db, det er vel en slags hedersbetegnelse blitt, selv om det jo ikke burde være det ? Nå har ikke jeg lest partiprogrammet deres så kan godt hende det faktisk er et naziparti og da er jeg ikke tilhenger altså, men vi får se hva som skjer. Et parti som vil melde oss ut av EU, begrense innvandringen, innføre forbud mot kjønnslemlestelse etc virker være klokt og noe vi trenger :) 

Anonymkode: 31083...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Kayia skrev:

Ja det gjør jeg. Jeg håper blikket løftes utenfor egen navle og at utenrikspolitikk og miljø får stor plass i debattene. 

Jeg synes utenrikspolitikk er spennende, men kanskje ikke norsk utenrikspolitikk.

Vi kunne kanskje latt være å delta i kriger. Det taler mot Erna siden hun ikke avviser intervensjon i Syria uten FN mandat.

Jeg synes miljø er viktig, men det får jo også veldig stor plass i politikken.

Jeg synes næringspolitikk er undervurdert. Jeg er redd nedgangen i olje og gass blir kompensert med massiv offentlig pengebruk. Det er kanskje greit for å ta bølgedaler,  men det går ikke i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig nok så er jeg veldig spent på hva man nå drar opp av hatten.

Men det er en stund til ettertanke og vi har alle vårt å tenke på og med så avgjort.

Anonymkode: 6ee83...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og nei.

Jeg er usikker på hva jeg skal stemme denne gangen, og skal derfor følge med litt for å bli mitt mer opplyst.

Samtidig er jeg allerede lei av maset, især om skolepolitikk! Hadde jeg truffet kunnskapsministeren, skulle jeg taua ham etter slipset inn i klasserommet mitt og bundet ham fast ei ukes tid. Så kanskje det kom litt mer kvalifisert synsing fra den kanten etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil ta meg sammen. Det er så lett å få stigma at man bare klager og syter hele tiden. Dere har et veldig godt poeng.

Fint er det for eksempel å se at representantene ikke er  agenter for spesielle merkeklær eller lignende og er gode og snille mennesker.

Jeg vil lytte til argumenter med åpent sinn så fordomsfritt som jeg maktet.

Det viktigste er å innse hvor mye sykdom og arbeidsledighet tapper oss alle for.

Jeg har alltid trodd det aldri er for sent å lære noe nytt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes utenrikspolitikk er spennende, men kanskje ikke norsk utenrikspolitikk.

Vi kunne kanskje latt være å delta i kriger. Det taler mot Erna siden hun ikke avviser intervensjon i Syria uten FN mandat.

Jeg synes miljø er viktig, men det får jo også veldig stor plass i politikken.

Jeg synes næringspolitikk er undervurdert. Jeg er redd nedgangen i olje og gass blir kompensert med massiv offentlig pengebruk. Det er kanskje greit for å ta bølgedaler,  men det går ikke i lengden. 

Dette måtte jeg lese flere ganger for å prøve å forstå, men er fremdeles usikker på hva du mener og om jeg er enig :) Mener du at andre nasjoners utenrikspolitikk er mer spennende enn vår egen, eller påpeker du det samme som meg - nemlig at norsk utenrikspolitikk er usynlig i mediebildet, og derfor virker "uspennende"?

Har du forresten sett denne? https://tv.nrk.no/program/KOID24001416/dicaprio-foer-syndfloden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags endring i utenrikspolitikken vår er det du ønsker ?

La forøvrig merke til at avisene skrev at vi har fått et nazi parti, har ikke lest noe om partiet enda (så vet ingenting om dem) men når vg/db kaller det nazi parti, så regner jeg med at partiet har noen gode poenger. Litt sånn som Trump ble kalt for hitler i vg/db, det er vel en slags hedersbetegnelse blitt, selv om det jo ikke burde være det ? Nå har ikke jeg lest partiprogrammet deres så kan godt hende det faktisk er et naziparti og da er jeg ikke tilhenger altså, men vi får se hva som skjer. Et parti som vil melde oss ut av EU, begrense innvandringen, innføre forbud mot kjønnslemlestelse etc virker være klokt og noe vi trenger :) 

Anonymkode: 31083...7d1

Mye kan tyde på at jeg ønsker det stikk motsatte av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper  det blir nok av røkelaks og jordbær med fløte.😊

Anonymkode: 6ee83...935

Satser på det blir gratis saft og boller hver lørdag til alle.

Anonymkode: abdd0...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags endring i utenrikspolitikken vår er det du ønsker ?

 

La forøvrig merke til at avisene skrev at vi har fått et nazi parti, har ikke lest noe om partiet enda (så vet ingenting om dem) men når vg/db kaller det nazi parti, så regner jeg med at partiet har noen gode poenger. Litt sånn som Trump ble kalt for hitler i vg/db, det er vel en slags hedersbetegnelse blitt, selv om det jo ikke burde være det ? Nå har ikke jeg lest partiprogrammet deres så kan godt hende det faktisk er et naziparti og da er jeg ikke tilhenger altså, men vi får se hva som skjer. Et parti som vil melde oss ut av EU, begrense innvandringen, innføre forbud mot kjønnslemlestelse etc virker være klokt og noe vi trenger :) 

Anonymkode: 31083...7d1

Hva slags nazi pari er det?

Anonymkode: abdd0...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...