Gå til innhold

Trening uke 31


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ganske fornøyd med uka :rolleyes:

Onsdag: tur i skogen med minstejenta  3,6 km

Torsdag: kort tur i pøsregn 850 meter ;-)

Fredag: tur med venninne 5,6 km

Lørdag: tur med venninne 4,5 km

Søndag: trimtur i skogen sammen med mannen 4,9 km + løpetur i skogen om kvelden 4,3 km. Den siste turen var fordi jeg ble så inspirert av dere andre her i tråden til Umakenverdt :D

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Ble ikke så voldsomt denne uka:

Mandag - løpetur 6 km

Onsdag - 1 km fototur med jentungen rundt hytta

Torsdag - 2 km multetur

Lørdag - 7 km tur-orientering, kjempeslitsomt, men veldig artig! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble vel kurant, bortsett fra at min venn "Evil" fortsatt er bortreist så ingen tvinger meg til styrketrening. Jeg tar stadig noen pull-ups siden det er så lettvint, men det er jo ganske ensidig.

5 km løpetur og en 10 km løpetur. Jeg synes fortsatt rumpa er for tung på 5km! Skulle liksom løpe fort, men var 15 sek tregere per km enn før ferien. Det er ikke *veldig* mye,  men tross alt over 5 minutter på halvmaraton. Litt irriterende, for jeg skal være med på et løp snart.

10 km sent i kveld føltes veldig bra. Jeg ville ta det med ro og hørte på Beatles-ballader hele veien. Fløy bortover og merket ikke at jeg ble sliten. Var litt fristet til å løpe lengre, men tenkte at det var ufornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble vel kurant, bortsett fra at min venn "Evil" fortsatt er bortreist så ingen tvinger meg til styrketrening. Jeg tar stadig noen pull-ups siden det er så lettvint, men det er jo ganske ensidig.

5 km løpetur og en 10 km løpetur. Jeg synes fortsatt rumpa er for tung på 5km! Skulle liksom løpe fort, men var 15 sek tregere per km enn før ferien. Det er ikke *veldig* mye,  men tross alt over 5 minutter på halvmaraton. Litt irriterende, for jeg skal være med på et løp snart.

10 km sent i kveld føltes veldig bra. Jeg ville ta det med ro og hørte på Beatles-ballader hele veien. Fløy bortover og merket ikke at jeg ble sliten. Var litt fristet til å løpe lengre, men tenkte at det var ufornuftig.

Jeg var også i løpeform i går kveld, men startet så seint at det begynte å bli mørkt i skogen, så det ble ikke mer enn 4,3 km. Jeg må planlegge en lenger tur en dag litt tidligere på dagen - hadde vært utrolig moro å klare 10 km en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg var også i løpeform i går kveld, men startet så seint at det begynte å bli mørkt i skogen, så det ble ikke mer enn 4,3 km. Jeg må planlegge en lenger tur en dag litt tidligere på dagen - hadde vært utrolig moro å klare 10 km en gang!

Det er jeg overbevist om at du klarer! Bare ta det i et rolig tempo og drit i klokka så går det helt fint. :) Når jeg har klart å slepe meg joggende gjennom 10 km hele 4 ganger så ser jeg ingen grunn til at ikke du skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er veldig fornøyd med søndagen :)

Har hatt 3 treningsøkter på Evo i løpet av uka. 

På søndag syklet jeg 4,6 mil i nordmarka med en forkjølelse som fortsatt ikke har sluppet taket helt. Turen var mer slitsom enn den har pleid å være, men ikke så ille som jeg fryktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er opprettet trening uke 31 osv. Så jeg melder meg inn her og.

Var ute på en 16 km løpetur i går. Veldig fornøyd med at jeg klarte å løpe sammenhengende i pøsende regnvær. :) . Første gangen etter en slapp periode uten skikkelig trening. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 1.10, Gargamel skrev:

Det ble vel kurant, bortsett fra at min venn "Evil" fortsatt er bortreist så ingen tvinger meg til styrketrening. Jeg tar stadig noen pull-ups siden det er så lettvint, men det er jo ganske ensidig.

5 km løpetur og en 10 km løpetur. Jeg synes fortsatt rumpa er for tung på 5km! Skulle liksom løpe fort, men var 15 sek tregere per km enn før ferien. Det er ikke *veldig* mye,  men tross alt over 5 minutter på halvmaraton. Litt irriterende, for jeg skal være med på et løp snart.

10 km sent i kveld føltes veldig bra. Jeg ville ta det med ro og hørte på Beatles-ballader hele veien. Fløy bortover og merket ikke at jeg ble sliten. Var litt fristet til å løpe lengre, men tenkte at det var ufornuftig.

Du er dyktig! :) . Det hjelper å høre på musikk mens man løper. Jeg har alltid musikk på. Jeg leste at en popartist pleide å løpe langt med musikk. Han sa at det ga mer innlevelse i musikken. Da kan man nyte låten, og høre etter hva som blir sunget. Jeg synes det er herlig!. Det er som terapi for sjelen og i livet!. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si meg noenlunde fornøyd med uka, selv om det alltid kunne vært bedre :) 

Mandag: Halvtime med litt styrke og korte joggeøkter

Tirsdag: 7,40 km på 2 timer og 3 minutter. Tok årets første bad i Norge på turen :)

Fredag: 4,37 km på 57 minutter

Lørdag: 6,06 km på 2 timer og 32 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎08‎.‎2017 den 18.28, cilie skrev:

Jeg er forresten avvent cola zero nå:D

Så bra! Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎08‎.‎2017 den 18.28, cilie skrev:

Jeg var bortreist mye av uken, så ble ingen treninger. Jeg har likevel gått flere mil, men kaller det ikke trening.

Hvis du går flere mil, så må du jo kalle det trening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎08‎.‎08‎.‎2017 den 14.47, Mina1 skrev:

Du er dyktig! :) . Det hjelper å høre på musikk mens man løper. Jeg har alltid musikk på. Jeg leste at en popartist pleide å løpe langt med musikk. Han sa at det ga mer innlevelse i musikken. Da kan man nyte låten, og høre etter hva som blir sunget. Jeg synes det er herlig!. Det er som terapi for sjelen og i livet!. 

 

Jeg er helt omvendt. Orker ikke ha på musikk når jeg er ute. Da skal ørene oppfatte lydene ute :P:)

Jeg elsker å høre lyder i skogen, og synes faktisk det er helt ok å høre lyder fra trafikken også hvis jeg løper langs vei. Føler meg så innestengt hvis jeg har noe foran ørene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg er helt omvendt. Orker ikke ha på musikk når jeg er ute. Da skal ørene oppfatte lydene ute :P:)

Jeg elsker å høre lyder i skogen, og synes faktisk det er helt ok å høre lyder fra trafikken også hvis jeg løper langs vei. Føler meg så innestengt hvis jeg har noe foran ørene :D

Vi er alle forskjellige. Og faktisk er det godt at vi ikke alle er like gærne å løper med full musikk i ørene ute ;) . Det er faktisk trafikkfarlig. Flere i familien min har sagt det til meg flere ganger. må du løpe med musikk i ørene, når du vet at du ikke hører verken biler , sykler eller hva som skjer bak deg? De har faktisk rett. Det er farlig. Men jeg må ha fengende musikk, eller så vil ikke kroppen min bevege seg haha :D , en avhengig sak for meg. 

Dersom jeg går tur i fjellet eller skog og mark, så kan jeg iblant like å ta bort musikken, og se meg rundt. Går jeg tur sammen med noen, så liker jeg å ha av musikken. Det er herlig iblant å høre lyder i naturen. Fugler osv. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
37 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg er helt omvendt. Orker ikke ha på musikk når jeg er ute. Da skal ørene oppfatte lydene ute :P:)

Jeg elsker å høre lyder i skogen, og synes faktisk det er helt ok å høre lyder fra trafikken også hvis jeg løper langs vei. Føler meg så innestengt hvis jeg har noe foran ørene :D

Jeg hører alltid på musikk eller podcast når jeg løper. Jeg sitter aldri og bare lytter til musikk ellers, så det er en fin anledning. Det gjør også at jeg ikke kjenner på om jeg er sliten, og jeg kan bruke rask musikk når jeg skal løpe fort og rolig musikk for å løpe rolig.

Det er selvsagt trafikkfarlig, men det har gått bra hittil, så det kan hende det går bra fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg hører alltid på musikk eller podcast når jeg løper. Jeg sitter aldri og bare lytter til musikk ellers, så det er en fin anledning. Det gjør også at jeg ikke kjenner på om jeg er sliten, og jeg kan bruke rask musikk når jeg skal løpe fort og rolig musikk for å løpe rolig.

Det er selvsagt trafikkfarlig, men det har gått bra hittil, så det kan hende det går bra fremover også.

Jeg har det på samme måte. Musikken påvirker meg til å ta i når jeg er sliten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Hvis du går flere mil, så må du jo kalle det trening!!!

Ja, men det er med pause med vinlunch osv, så mer aktiv ferie gitt😬

Min gamle PT var veldig fokusert på at jeg skulle skille mellom trening og aktivitet.

Den trening jeg driver så vidt med nå for tiden ville vel forresten han kalle aktivitet...😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 minutter siden, cilie skrev:

Ja, men det er med pause med vinlunch osv, så mer aktiv ferie gitt😬

Min gamle PT var veldig fokusert på at jeg skulle skille mellom trening og aktivitet.

Den trening jeg driver så vidt med nå for tiden ville vel forresten han kalle aktivitet...😅

 

Tror ikke kroppen bryr seg om man kaller det trening eller aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 0.28, cilie skrev:

Jeg er forresten avvent cola zero nå:D

Så bra :)

Selv er jeg heller ikke avhengig av Pepsi Max lenger :)   Drikker litt i helgen og til spesielle anledninger. :D

Egentlig deilig og ikke ha det stresset med å hele tiden måtte ha det i hus :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...