Gå til innhold

Mistet kontrollen over spisingen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde bulimi i noen år. Har vært frisk i tilsvarende mange år. Vet alt som er negativt med det. Jeg konkluderte med at det ikke var verdt å ha bulimi i det hele tatt. Nå har jeg slitt med bipolar lidelse en stund, og i de depressive periodene har jeg kastet opp med vilje nå og da. Men nå tror jeg at jeg har mistet kontrollen igjen. Det gikk nettopp opp for meg at jeg har kastet opp mat flere ganger i uka til hver dag de siste få ukene. Jeg klarer ikke slutte å spise, og er sulten hele tiden #Zyprexa#Litium. Tørr ikke si det til noen fordi alle nok vil tenke at jeg er helt jævla dum i huet som har begynt å kaste opp igjen, når jeg vet hvor negativt det er. Jeg går til psykolog, men jeg tenker at det holder at jeg er bipolar, vil liksom ikke komme med enda et nytt problem. Helt merkelig hvor avhengighetsskapende det er...

Anonymkode: f3c81...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bulimi i noen år. Har vært frisk i tilsvarende mange år. Vet alt som er negativt med det. Jeg konkluderte med at det ikke var verdt å ha bulimi i det hele tatt. Nå har jeg slitt med bipolar lidelse en stund, og i de depressive periodene har jeg kastet opp med vilje nå og da. Men nå tror jeg at jeg har mistet kontrollen igjen. Det gikk nettopp opp for meg at jeg har kastet opp mat flere ganger i uka til hver dag de siste få ukene. Jeg klarer ikke slutte å spise, og er sulten hele tiden #Zyprexa#Litium. Tørr ikke si det til noen fordi alle nok vil tenke at jeg er helt jævla dum i huet som har begynt å kaste opp igjen, når jeg vet hvor negativt det er. Jeg går til psykolog, men jeg tenker at det holder at jeg er bipolar, vil liksom ikke komme med enda et nytt problem. Helt merkelig hvor avhengighetsskapende det er...

Anonymkode: f3c81...6ca

Si det til psykologen likevel! Vet hen ikke at du har hatt bulimi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Har du en forhuftig psykolog, vil du bli møtt positivt på at du er ærlig på hva du strever med i stedet for å holde det skjult. De har erfaring med det meste, og skal ikke dømme deg. En ting er i alle fall helt sikkert; de kan ikke hjelpe deg så lenge du ikke forteller hva du sliter med til behandlingsapparatet! Og det er lurt å gøre det før problemet får eksalere ytterliere. Enten det er sf, selvskading, rus... U name it. Det er flere måter å si i fra på som kanskje ikke føles så skumle. Skrive et brev for eksempel, ta utskrift av innlegget du har skrevet her, ta med den noen du stoler på til timen...

Håper det beste for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, så koselige svar :) Psykologen vet at jeg har hatt bulimi tidligere, men vi snakker ikke så mye om spising lenger. Det er bipolariteten som har fått mest oppmerksomhet. Synd det ikke er mulig å behandle den uten å gi meg medisiner som "alle" legger på seg av. Lurer litt på å bare slutte på all medisin, og forhåpentligvis gå de kiloene ned igjen. Jeg har trent mye og spist sunt lenge, så jeg kan liksom ikke endre på noen av de tingene uten at det blir feil heller. 

Anonymkode: f3c81...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, så koselige svar :) Psykologen vet at jeg har hatt bulimi tidligere, men vi snakker ikke så mye om spising lenger. Det er bipolariteten som har fått mest oppmerksomhet. Synd det ikke er mulig å behandle den uten å gi meg medisiner som "alle" legger på seg av. Lurer litt på å bare slutte på all medisin, og forhåpentligvis gå de kiloene ned igjen. Jeg har trent mye og spist sunt lenge, så jeg kan liksom ikke endre på noen av de tingene uten at det blir feil heller. 

Anonymkode: f3c81...6ca

De tankene der er ganske skumle, jeg håper du tar til deg rådet om å være åpen med behandler vedr bulimien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...