Gå til innhold

Rar fornemmelse som barn


Villanda

Anbefalte innlegg

Husker at jeg som barn, helt ut av det blå, iblant kom i en spesiell stemning, eller fikk en eller annen firnemmelse. Det kunne komme med samme jeg våknet om morgenen,  eller senere, tilsynelatende uten grunn, kan ikke huske noen konflikter i forkant.

Kjente etter hvert igjen dette fra gang til gang. Vet ikke hva det var. Greide og greier ikke beskrive det nøyaktig.

Metaforisk tenker jeg meg at taket ble senka. Eller at hjernen ble trykket sammen. Eller at noe stengte av mellom synapsene i hjernen. Vet ikke hvordan jeg har fått disse bildenettsidene fra. Vet at det ikke er sånn.. Det er bare bilder. Kanskje det var stemningsleiet som ble senka allerede da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, Villanda skrev:

Husker at jeg som barn, helt ut av det blå, iblant kom i en spesiell stemning, eller fikk en eller annen firnemmelse. Det kunne komme med samme jeg våknet om morgenen,  eller senere, tilsynelatende uten grunn, kan ikke huske noen konflikter i forkant.

Kjente etter hvert igjen dette fra gang til gang. Vet ikke hva det var. Greide og greier ikke beskrive det nøyaktig.

Metaforisk tenker jeg meg at taket ble senka. Eller at hjernen ble trykket sammen. Eller at noe stengte av mellom synapsene i hjernen. Vet ikke hvordan jeg har fått disse bildenettsidene fra. Vet at det ikke er sånn.. Det er bare bilder. Kanskje det var stemningsleiet som ble senka allerede da?

Er det ikke sånn da? Vi har forskjellige følelser og fornemmelser? Det varer vel livet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker en rar fornemmelse da jeg satt å lekte som barn og forsøket å si noe eller forklare min mor noe i forbindelse med et rødfarget tøystykke på en av mumitrollene. Denne følelsen av å ikke klare å si til henne hva jeg opplevet eller så. Veldig vanskelig og være så annerledes eller oppleve seg sånn et lite øyeblikk.

Anonymkode: 6800a...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...