Gå til innhold

psykologen mente i dag at jeg snylter statens resurser!...


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
7 minutter siden, frosken skrev:

Nei, det ser jeg fra måten du skriver om dette på. Det virker mer som om det med sykdom er en slags særinteresse hos deg. Kanskje er det litt meningsløst å prøve å behandle deg for noe du ikke synes er et problem.

ja. jeg prøvde å si til psykologen (han er autismeforsker) at det er en del av mine få særinteresser som autist å være intressert i sykdommer, og å være nyskjerrig på kroppsfenomener som ørhet og epilepsi og sånt, men jeg fikk ikke fullført å si det, for han avbrøut bare med å si at jeg er redd for sykdommer og at om jeg er intressert i hjelp i set heletatt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sykdom og arbeidsledighet er vel hva som koster oss alle mest men de som jobber med helse er jo sikkert i jobben for å hjelpe til pasientens tilfriskning og burde jo prøve å rettlede og informere om dette i den grad de kan utfra beste helsemessig praksis som jeg tenker.

Så mange snyltere tro ikke jeg det er men pasienter som ikke er godt nok informerte  og "oppe "på ressurser og kunnskap det tror jeg det hender det er.

Om der er noen snyltere m man bare ta det med som en av de store kostnadene ved  ha et åpent og fritt samfunn tror jeg.

Men så er jo alt i stadig forandring og må kanskje også være det.

Jeg tror det kan være store gevinster også i medisinsk hjelp av eldre mennesker da det kan spare mye mye større kostnader for samfunnet på institusjon.

Man bue ikke si sånn til yngre personer iallefall som skjeddeJeg deg.

Ikke for å forsvare sånn oppførsel men jeg tror mange leger er usikre og føler mye uro for hvordan jobbsituasjonen og hjemsituasjon kan gå i hop for dem og har nok enorme  og krevende oppgaver.

Vanskelig. tenke seg inn i en sånn jobb synes jeg når man aldri sjøl har hatt med helse å gjøre. 

Virker utenifra som alt blir mer og mer somitoppidrett og slik etter hvordan man målbærer seg mye.

Så han har kanskje vært overslitten stakkar.

Anonymkode: 3d3d5...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...