Gå til innhold

Jeg er snart enig med dem som sier at alt lammelse i penger og har med økonomi å gjøre. Hvor syk erJeg blitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Mente å skrive at jeg er snart enig i at alt kan måles i kroner og øre eller økonomiske betraktninger og da oppstod det altså en " lammelse" som gjorde at jeg skrev feil på dette mitt tastatur.

Husker i det fjerne jeg ennå relativt ung svarte på jobbintervju på et familiespørsmål "Man skal aldr si aldri"

Alle kan bare bli syke og stole på politikerene. Det vet man jo nå hvor alvorlig syk en tanke det er.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle kan bli syke å begynne å stole på en politiker tror jeg Husker før i tida hvor jeg leste " Dusteforbundet" i Dagbladet med stor glede. Tror de fleste politikerne dengang bare så det som en ære å bli litt realjert med der. Nå har alt en annen form. Vi er tettere " på" hverandre alle sammen ,men avstandene har aldri vært større tror jeg.

Kanskje er det fordi kravene til alt bare øker og øker samtidig som mange snakker varmt om moderasjon og ikke ha så mange krav. Interessant å se hvemsomhelst snakker om hva selvsagt.

På den annenside jeg tror jeg at jeg nå er vaksinert for allfremtid mot å stole på noen politiker ever .Psykiateren og psykologen fra den gang i fortida ville kanskje sagt at hun fulgte ikke opp medisinene sine på riktig måte derfor bare elende med  henne eller at alt jeg sier er en langtrukken alkoholikere siste delirium.

Akkurat nå fungerer jeg best uten medisin men når tålmodighet og evner er ute i stor prøve er det greit å ha noe tabletter på lur uten at jeg føler jeg jukser litt. Men tar jeg en så "koster "det meg raskt stort i i hodeverk og tungpust en dag eller to etterpå.

Man tar en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Maggie55 skrev:

Husker før i tida hvor jeg leste "Dusteforbundet" i Dagbladet med stor glede.

Det gjorde jeg også, hver lørdag.

Et tips: Det er ryddigst om du enten skriver som Maggie55 eller som anonym i hele tråden.  Du er lett gjenkjennelig, og alle har selvsagt lov til å være helt anonyme, men innenfor samme tråd er det greit å kunne se hvem som har skrevet hva.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun et tastetrykk feil. Vil tenke meg mye mere for i fremtiden.

Tilbake til tråden:

Tingene koster så mye mere enn penger er mitt lille poeng ( de riktig gamle sa i min oppvekst av og til at "friheten ikke var betalt med penger")og jeg har lovet meg så mye i mitt liv jeg ikke har klart å etterleve selv så jeg kan på mystiskvis forstå politikere også.

Anonymkode: ae135...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uten at det noesomhelst råd til andre så vil jeg prøve å tenke meg nøye om i alt  jeg gjør i fortsettelsen.

Anonymkode: ae135...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha tungt for det, for jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

 

Men jeg er ikke enig i svartmalingen din; tror ikke ting nødvendigvis var så mye bedre før. At mye måles i penger i dag har jo med ønsket om å få mest mulig ut av begrensede ressurser å gjøre, det er ikke fordi politikerne er noen utsugere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan lure på hvordan så mange vet hva de vet om en.

Anonymkode: ae135...301

Hvem er det som vet ting om deg, uten at du forstår hvordan? Kan du ta et eksempel?

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke mer.😊

Anonymkode: ae135...301

Det tror jeg nesten du bør gjøre, hvis du vil ha svar / kommentarer fra andre. Men du ønsker kanskje egentlig ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg føler ofte at politikere spesielt vet mer om meg og mye som ikke er riktig i det hele tatt. Og dette er ting jeg slutter meg til av hva de sier. Synes det er skummelt hvordan mye av hva vi snakker om her i dette fora veldig raskt er tema i forskjellige reportasjer og tatt opp som tema i radio og NRK. Mener ikke at noe er negativt bare rart.

Dere vil vel kanskje si det er " sykdommen" som aldri noen finner ut av.

Jeg har ofte fulgt med på politisk stoff før men ikke nå mer.

Tror så mye om helse spesielt bare "børstes under teppet " ved å spille ballen over til oss her via medisinskap Antar det er myndighetene som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg føler ofte at politikere spesielt vet mer om meg og mye som ikke er riktig i det hele tatt. Og dette er ting jeg slutter meg til av hva de sier. Synes det er skummelt hvordan mye av hva vi snakker om her i dette fora veldig raskt er tema i forskjellige reportasjer og tatt opp som tema i radio og NRK. Mener ikke at noe er negativt bare rart.

Dere vil vel kanskje si det er " sykdommen" som aldri noen finner ut av.

Jeg har ofte fulgt med på politisk stoff før men ikke nå mer.

Tror så mye om helse spesielt bare "børstes under teppet " ved å spille ballen over til oss her via medisinskap Antar det er myndighetene som står bak.

Dette høres en smule psykt ut.

Anonymkode: 18a97...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Verden er blitt en smule psyk synes jeg men du er nok inne på noe der.

Det er nok også mye at moren min er veldig vanskelig å kommunisere med nå også for meg som hennes nærmeste. Hun bebreider meg at jeg ikke klarte å gjøre mer for å hjelpe min far i hans sykdom og at han etter hennes opplevelse fikk medisiner han ikke skulle hatt og ikke hjelpen han trengte. Jeg er mye enig i dette derfor er det udugelig tungt og tar mye av krefter jeg kunne hatt bruk for til andre ting som vi nå må kjøpe hjelp til for min tid og krefter ikke strekker til uansett hvor bra jeg prøver å organisere tiden min.

Dette er ikke lett fordi jeg ikke klarer gjøre stort med dette og hun blir veldig engstelig bare jeg går ut av rommet hun er. 

Hun mener også at jeg skal sykle i milevis for å gjøre ditt og datt fordi buss er helt unødvendig. Hun tror jeg ennå er 19 år .Og stikker jeg ut noen nødvendige ærend skjønner hun ikke hvor jeg er blitt av enda jeg sier hvor jeg går og at jeg er tilbake om en time. Tror det er angst og deperesjon og at hun ikke klarer så mye fysisk lenger(slitasjegikt gjennom mange år blant annet)og  hører og ser ikke så bra lenger.

Alt går ut over kommunikasjonen oss imellom selvsagt men jeg er fullt klar over hvor bra vi har det samholdt med så mange i dag i vår aldersgruppe og sikkert også målgruppe for de forskjellige politiske partiene. 

Men jeg er en ryddig person så det vil gå bra. Håper bare å kunne hjelpe henne bedre i hennes alderdom enn jeg klarte med min far  som vi savner så inderlig etter at vi mistet ham i sykdom i fjor sommer.

 

Tenker ofte at hadde jeg bare hatt min mors sterke ben og min fars gode skjønn så var det ingen sak. Men alt har ende og noe kommer til alle med tid og stunder.

I dag må man bare være glad så lenge økonomien er sånn tålelig og man har tak over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Heldigvis er ikke jeg blitt utstyrt med bare et smalt interessefelt i livet så jeg håper jeg etterhvert jeg lykkes i jobbsøkerprosessen min og at vi dermed kommer inn i et bedre spor som liten familienhet.

Jeg kan også ta ut alderspensjon meget snart så jeg har en form for sikkerhetsnett.

Så jeg har ikke bare negativt tankeinnhold jeg😊

Min mor har også en relgiøs tro😊

Men politikere flest snur bare kappen med vinden i det meste synes jeg ofte men de har helt sikkert mer enn sitt av belastninger uten tvil.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg prøver å ha en mest mulig positiv tilnærming til utfordringene våre og prøver å ikke ta inn over meg " hele verdens bekymringer". men det er vanskelig av og til.

Denne "psykiske biten "min gjør ikke tingene lettere. 

"Det vil gjerne gå bra" som bestemor ofte sa der hun stod på trammen.

Bare merkelig. Jeg kan liksom se henne for mitt indre øye ennå. Verden er et rart sted.😊

Hører at min mor sover nå😊

Håper jeg klarer å svare henne bedre på ting i morgen og klarer å ikke være så utålmodig. Hun tror alt er gjort i en fei.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maggie55 skrev:

Tror det er angst og depresjon og at hun ikke klarer så mye fysisk lenger (slitasjegikt gjennom mange år blant annet) og  hører og ser ikke så bra lenger.

Dessuten er jeg nokså sikker på at hun har begynnende demens.  Har du lest deg opp her, det er både gode råd og en telefon du kan ringe hvis du lurer på noe konkret: http://nasjonalforeningen.no/demens/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg føler ofte at politikere spesielt vet mer om meg og mye som ikke er riktig i det hele tatt. Og dette er ting jeg slutter meg til av hva de sier. Synes det er skummelt hvordan mye av hva vi snakker om her i dette fora veldig raskt er tema i forskjellige reportasjer og tatt opp som tema i radio og NRK. Mener ikke at noe er negativt bare rart.

 

Tviler sterkt på at mange politikere følger med på DOL. Mye av det  som står her speiler nyhetsbildet. Noen brukere fanger kanskje temaet opp relativt tidlig, og skriver om det før du har sett det i andre medier. Dermed tror du det var DOL som satte det i gang og at politikere og/eller journalister følger med her. Bare min hypotese....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jo jeg tror også mere det er som du tror etter en relativt god natt søvn. Min mor satt heldigvis å spiste frokost da jeg våknet og nå har jeg kokt kaffe. Jeg vurderer komfyrvakt til oss men har ikke hørt noe fra firmaet jeg sendte en forespørsel til. Jeg ser i avisa at det også er relativt  kostbart. Min mor mener jeg skal klare absolutt alt selv men for eksempel i haven har vi fått faghjelp  for mangfoldige tusener da jeg ikke har bil og fagfolk har gode kunnskaper og effektive redskaper. Vi har fått felt svære trær for den varslede vindøkning og klippet hekk av hensyn til trafikk og fotgjengere og lagt nark rundt alt for at ugresset ikke skal nå nanboen og holde brunsnegler og hoggorm borte( naboer som klager når man er i butikken) Detvar også for tunge tak for meg. Alltid min far som hadde dingoer hånd om alt dette. Men med de investeringer vi nå har gjort bilJeg klare dette. En have skal være mest kos og ikke så mye veldig tungt arbeide.Men vi har fått fremragende faghjelp men altfor kostbart for vår lille familie. Men det er mye mere kostbart å flytte. Man får knapt mellomfinansiering i dag og etter min erfaring er høye husleier og vedlikeholdskostnader som man ingen styring har over en større fare for en mulig altfor tidlig pensjonistøkonomi i fremtiden som for oss blir veldig beskjeden for vi har alle vært  rammet av lignende kriser før i livet så dessverre.Men de færreste mennesker er like oppegående hele livet. Det finnes så mange som har det så mye værre så dessverre.Alt er så kostbart i dag. Alle har sitt i dag.Det er så mange som har lite inntektsgivende å drive med i dag og kjenner på lignende "luksusproblemer "så enda mer dessverre.

Alt henger sammen med alt og alt går dessverre ofte ut over alt.

Min mor og far og jeg har alltid satt vår ære i å klare oss mest mulig selv og ikke ligge noen til last. Vi hadde en gang bil men naboen mente det var et drapsredskap i våre hender så det har vi heldigvis ikke lenger. Godt å være kvitt farlige bensindrevne tingester også med mange kreative unger omkring sikkert. Men jeg savner min far og ingen bil.

Man må  bare være glad så lenge man lever.Årsaken til mye er dårlige tider og alt går ofte i trender. Problemet er at så mange "rører i opprørt vann." men alle må jo få ha sitt liv og sin utringsfrihet. Det støtter jeg så godt jeg kan. Har alltid gjort.

Men det er kanskje ingen overvåking " på den måten"

Håper ikke det er nødvendig for noen å ha slik jobb uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg vurderer komfyrvakt til oss men har ikke hørt noe fra firmaet jeg sendte en forespørsel til. Jeg ser i avisa at det også er relativt  kostbart.

NAV kan gi støtte til komfyrvakt (i praksis vil det vel ofte si at de låner den ut så lenge det er noen i husstanden som trenger den.)  Har moren din hjemmesykepleie eller annen fast hjelp, så snakk med en kontakt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har sett det hos NAV så jeg vil tenke på det men det er ennå. mye ferietid mange steder så jeg vil vente litt å se om jeg får svar på min forespørsel. Men epost forsvinner lett i mengden tror jeg.

Kommer tid så kommer ofte rå.

Dere som er her synes kanskje jeg har vært veldig ufri og " utleverende" i mine tanker om egen og min lille families situasjon og historie og historikk. Men jeg har lykkes i å få hull på " min kommunikasjonsbonle" gjennom deres tilbakemeldinger og synspunkter av forskjellig art så det har vært en forandring til det bedre for meg iallefall og det er jo også en del av meningen antar jegVeldig deltagelse i en type fora generelt. Uten at dette var planlagt eller min intensjon fra min side i utgangspunkt. Men jeg tror jeg fortsatt bare så mye som mulig vil velge meg bort fra media. Det får være for de med de store bidragene føler jeg.

Værre er det at alle de nydelige krokusene og mange tulipaner nå ligger under barken i haven for å slippe all bekymring med helt overgrodde bed. Men jeg "kan alltid plante nye "som min mor sier. Vi blir aldri enige. Jeg syntes det er for varmt som det er både inne og ute og hun bare fryser stakkar.(Må huske å støvsuge filteret til varmepumpa.)( men vi har også gått inn på jevnlig serviceavtale for sikkerhets skyld)

Skulle alt bare bli værre og værre strør jeg masse villblomsterengfrø og blomkarse utover resten i den sumpete plenen som bare trekker til seg vann i store mengder. kanskje innenblant noen flere steinheller. Noe klarer man bare selv ennå heldigvis.😊

Håper ingen føler seg " brukt" av meg. Mine psykiske problemer har alltid vært virkelige de og fremfor alt problemer i skole og arbeidsliv.

Menimotsetning til mange her har jeg så mye mer økende grad av pplevelse av at problemene ofte ikke bare kommer "innenifra." en selv.( mulig jeg helt feiltolker selvfølgelig)

Så jeg føler ikke jeg har jukset og bedratt eller annet .Men jeg tror ofte vi mennesker har forskjellig temperament. og ofte så forskjellige interesser bare.

Som så mange i dag håper jeg bare at alt blir bedre med tiden.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...