Gå til innhold

Tror du legevikaren vil skrive ut dette til meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Minstepakke sobril for flyskrekk? Har ikke fått sobril siden mai. Og fastlegen har feire..

Tror du det går igjennom?

 

Anonymkode: 7a696...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men hvilken betydning har det hva vi tror?

Anonymkode: 198ab...8ac

Er bare redd for å "gå over streken" med andre mennesker, tenkte kanskje det å få be om resept på sobril var et urimelig krav av en vikarlege siden det er b preparat.. Derfor siden du lurte...

Anonymkode: 7a696...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Hvis du har fått det av fastlegen før, så står det vel i journalen din, og da bør det jo ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rynk på nesa for hver lille pk m b-prep. jeg får. Ikke fordi jeg bruker mye, men fordi jeg er ung. Utrolig irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Du burde få det.  Men det finnes jo altids noen fanatikere, som ikke skriver ut selv sobril for flyskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minstepakke sobril for flyskrekk? Har ikke fått sobril siden mai. Og fastlegen har feire..

Tror du det går igjennom?

 

Anonymkode: 7a696...307

Aner ikke hvor stor minstepakken er. Men jeg tenker at det burde finnes minipakker med to tabletter nettopp for slike tilfeller. Det burde selv de mest restriktive leger kunne skrive ut.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kalevaala skrev:

Da jeg ba legen om noe mot flyskrekk, fikk jeg en liten plastpose med 2 stk.  Vival i.  En til hver vei.

 

Da går det for langt. Som om man ikke klarer å forvalte en liten pk🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, cilie skrev:

Da går det for langt. Som om man ikke klarer å forvalte en liten pk🙄

Jeg skjønner at man er restriktive med å utskrive slike preparater, spesielt til pasienter man ikke kjenner. Men å få to tabletter er veldig mye bedre enn ikke å få noe, om man har en utfordring foran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg skjønner at man er restriktive med å utskrive slike preparater, spesielt til pasienter man ikke kjenner. Men å få to tabletter er veldig mye bedre enn ikke å få noe, om man har en utfordring foran seg.

Nei, det skjønner ikke jeg - gitt at vedkommende ikke har noe i journalen som tilsier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg ringte legevakta for å få Sobril kvelden før jeg skulle fly. Hadde bestemt meg for å fly uten, men angret i siste liten. Det var ikke noe problem å få ordnet her jeg bor, i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, cilie skrev:

Nei, det skjønner ikke jeg - gitt at vedkommende ikke har noe i journalen som tilsier det.

Det var aller første gang jeg trengte noe som ikke var migrenemedisin.  Men fastlegen min er en veldig restriktiv mann, som er supergrundig i alt han gjør - og henviser lett videre når det er nødvendig, så jeg er kjempefornøyd med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg får rynk på nesa for hver lille pk m b-prep. jeg får. Ikke fordi jeg bruker mye, men fordi jeg er ung. Utrolig irriterende. 

Samme her! Fastlegen nekter å skrive ut Vival, så må til privat psykiater for å få resept. Blir ikke billig! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Andreaswell skrev:

Samme her! Fastlegen nekter å skrive ut Vival, så må til privat psykiater for å få resept. Blir ikke billig! :o

Uff🙄 Tipper det blir rabalder da jeg sier jeg heller vil ha en pk Vival eller lignende istedenfor Sobril. I følge hun på apoteket var det hipp som happ hvilken av medisinene folk brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Samme her! Fastlegen nekter å skrive ut Vival, så må til privat psykiater for å få resept. Blir ikke billig! :o

Har aldri hatt problemer med å få benzo. Bruker du mye?

Anonymkode: 5dc1c...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikar leger jeg har hatt har skrivd ut Xanor uten å stille spørsmål engang.

Og når jeg skal ut å fly så har jeg sjelden dratt til fastlegen siden hun var konstant opptatt, men fikk aldri nei når det kom til at jeg skulle fly fra noen av de andre legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun fått 2 stk vival (4 når jeg skulle fly langt med mellomlandinger) i en liten plastpose når jeg skal fly, legen vil ikke skrive ut en hel pakke til meg. 

Anonymkode: d21c7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt problemer med å få benzo. Bruker du mye?

Anonymkode: 5dc1c...e73

Nei, har vel brukt rundt 100 Vival fra Januar til August. Er vel ikke mye det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...