Gå til innhold

Er det enkelt å finne en kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får ofte høre at det er så enkelt å finne en kjæreste. Jeg føler meg ganske så alene med å ha problemer med det. Det kan noenganger få meg til å føle meg så oppgitt. 

Jeg har vært singel i ca 2 år. Datet og datet. Noen sier at det skal være så lett å finne noen. Det går iblant tungt innpå meg at jeg hele tiden må lete etter en mann. Men samtidig så virker det ikke ut som om jeg er attraktiv og bra nok. 

Er det så enkelt å finne kjæreste? 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte høre at det er så enkelt å finne en kjæreste. Jeg føler meg ganske så alene med å ha problemer med det. Det kan noenganger få meg til å føle meg så oppgitt. 

Jeg har vært singel i ca 2 år. Datet og datet. Noen sier at det skal være så lett å finne noen. Det går iblant tungt innpå meg at jeg hele tiden må lete etter en mann. Men samtidig så virker det ikke ut som om jeg er attraktiv og bra nok. 

Er det så enkelt å finne kjæreste? 

Anonymkode: d01ee...ded

Nei. Men det er mulig du er for kresen.

Anonymkode: ae381...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det er mulig du er for kresen.

Anonymkode: ae381...1fc

Jeg har møtt menn som ikke er pene å se på. Jeg går ikke etter de som ser best ut. .... Jeg velger ikke datene etter utseende. 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt menn som ikke er pene å se på. Jeg går ikke etter de som ser best ut. .... Jeg velger ikke datene etter utseende. 

Anonymkode: d01ee...ded

Er det personligheten til mennene det er noe galt med da.

Anonymkode: ae381...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte høre at det er så enkelt å finne en kjæreste. Jeg føler meg ganske så alene med å ha problemer med det. Det kan noenganger få meg til å føle meg så oppgitt. 

Jeg har vært singel i ca 2 år. Datet og datet. Noen sier at det skal være så lett å finne noen. Det går iblant tungt innpå meg at jeg hele tiden må lete etter en mann. Men samtidig så virker det ikke ut som om jeg er attraktiv og bra nok. 

Er det så enkelt å finne kjæreste? 

Anonymkode: d01ee...ded

Sier de fleste det? Jeg synes mange klager på at det er vanskelig, spesielt i voksen alder. 

De som er bestemt på å få seg kjæreste tror jeg som regel lykkkes til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er vanskelig å få meg kjæreste jeg er forelsket i. Jeg er kresen, selv om jeg selv ikke er noe fruktfat. Hadde jeg tatt hvem som helst, hadde jeg hatt dame uten problem. Men jeg gidder ikke hvis jeg ikke er tiltrukket av jenta. Og selv er jeg tykk og lat.

Anonymkode: e03d7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Gargamel skrev:

Sier de fleste det? Jeg synes mange klager på at det er vanskelig, spesielt i voksen alder. 

De som er bestemt på å få seg kjæreste tror jeg som regel lykkkes til slutt.

Jeg hadde bestemt meg for å ikke la datingen påvirke psyken min, men i går så gjorde den det. I går så rant tårene av fortvilelse, og ensom følelse av å ikke føle seg bra nok. Nå når jeg våknet så sa jeg til meg selv: "Slutt å sammenligne deg selv med alle andre. Du er den du er. Slutt å filosofer over om det er utseende som gjør at du blir dumpet. Jeg har ikke penger til skjønnhetsoperasjoner. Jeg må bare være den beste meg.

Bedre å gå ut på dater. Og slutte å høre på de som sier: "han likte deg sikkert sant?" Hvem kan garantere at hver date vil like meg? Sannsynligheten via nettdating er ikke maks tilstede for det. En annen sak: slutter jeg å date så har jeg heller ikke forsøkt å finne noen, og da vil jeg kanskje angre på det senere i livet, og tenke på at livet kunne vært anderledes. Jeg vil heller date 10000 menn så lenge jeg ikke ligger med de altså, enn å ikke forsøke å finne noen. Men litt pauser har man godt av iblant. Det er også viktig å ta vare på seg selv og sine fritidsinteresser, og ikke la datingen overkjøre livet sitt. 

Jeg savner hva jeg trodde jeg hadde i fortiden, men de forhold jeg har hatt er der ikke. Det er forbi. Jeg står her: singel. Og må se på situasjonen slik den faktisk er. Jeg må passe på psyken min. Datingen skal ikke påvirke psyken og livet mitt. Dersom den påvirker for mye så må jeg bare stoppe å date for en stund :) 

Kanskje det er normalt at det er vanskelig med match i min alder. Jeg har lest at andre damer er livredd for avslag de og. Noen gir opp etter en del nedturer. Andre ikke. Jeg tror det er en årsak for at noen er singel når de er litt opp i årene. 

 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som dating akkurat nå ikke er bra for deg. Antall tråder du har startet og grublende gjentakelser her inne vitner om det. 

Utseendet ditt er sikkert bra nok, eller bedre. Forbedringspotensialet for både bedre dager og bedre dater ligger sannsynligvis i å forsøke å finne roen i deg selv og den du er først.  

Anonymkode: 361e2...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som dating akkurat nå ikke er bra for deg. Antall tråder du har startet og grublende gjentakelser her inne vitner om det. 

Utseendet ditt er sikkert bra nok, eller bedre. Forbedringspotensialet for både bedre dager og bedre dater ligger sannsynligvis i å forsøke å finne roen i deg selv og den du er først.  

Anonymkode: 361e2...3ca

Jeg grubler ja. Det er slik at jeg synes bra om mitt eget utseende. Jeg synes at jeg ser bedre ut enn de fleste i min alder. Jeg synes at jeg er en hyggelig person med bra interesser og et bra liv men allikevel lykkes jeg ikke... av ukjente årsaker. Blir litt fortvilt av det. 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall fått meg til å se det positive med å ha asperger :D Veldig glad jeg ikke gidder det stresset med å finne noen å dele livet med ;) Nå tror jeg faktisk det er bedre å ikke orke/ikke være i stand til å være i et forhold enn å stresse med å være i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg grubler ja. Det er slik at jeg synes bra om mitt eget utseende. Jeg synes at jeg ser bedre ut enn de fleste i min alder. Jeg synes at jeg er en hyggelig person med bra interesser og et bra liv men allikevel lykkes jeg ikke... av ukjente årsaker. Blir litt fortvilt av det. 

Anonymkode: d01ee...ded

Men ut i fra alle trådene du starter om temaet, så virker det som om du bruker veldig mye tid på å være opptatt av dette? Sannsynligvis virker dette også negativt inn på relasjonene du prøver å inngå; mange ønsker ikke at en mulig partner skal være altfor desperat.

Hva med å prøve å treffe folk i en helt annen setting? Idrett, frivillighetsarbeid, kollegaer osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Men ut i fra alle trådene du starter om temaet, så virker det som om du bruker veldig mye tid på å være opptatt av dette? Sannsynligvis virker dette også negativt inn på relasjonene du prøver å inngå; mange ønsker ikke at en mulig partner skal være altfor desperat.

Hva med å prøve å treffe folk i en helt annen setting? Idrett, frivillighetsarbeid, kollegaer osv. ?

Jeg oppfører meg heller tilbaketrukkent enn desperat. Men kanskje det er normalt å date en hel random før man møter den rette ? Jeg har et inntrykk om at det er mye playere på nettet. Men jeg er sjenert derfor er det utenkelig å date noen utenfor nettet. Er kun et fåtall ganger i løpet av livet noen har bedd meg på date utenfor nettet

 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfører meg heller tilbaketrukkent enn desperat. Men kanskje det er normalt å date en hel random før man møter den rette ? Jeg har et inntrykk om at det er mye playere på nettet. Men jeg er sjenert derfor er det utenkelig å date noen utenfor nettet. Er kun et fåtall ganger i løpet av livet noen har bedd meg på date utenfor nettet

 

Anonymkode: d01ee...ded

Poenget mitt var at det kanskje kunne fungere bedre å treffe folk sosialt uten fokus på dating. Være sammen med mennesker, bli kjent med folk gjennom felles interesser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg får vel tro at det kan være normalt at man må gå på en hel random med dater for å treffe den rette via nettet. Jeg har et inntrykk at mange av mennene enten har et forhold og leker seg , eller så er de sære / kresne. Ikke lett å date i 40 årene. Men beklager at emnet engasjerte meg.

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfører meg heller tilbaketrukkent enn desperat. Men kanskje det er normalt å date en hel random før man møter den rette ? Jeg har et inntrykk om at det er mye playere på nettet. Men jeg er sjenert derfor er det utenkelig å date noen utenfor nettet. Er kun et fåtall ganger i løpet av livet noen har bedd meg på date utenfor nettet

 

Anonymkode: d01ee...ded

Playerne tar stor plass siden de prøver seg på alle hele tiden. Tror ikke de er i flertall blant single menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Gargamel skrev:

Playerne tar stor plass siden de prøver seg på alle hele tiden. Tror ikke de er i flertall blant single menn.

Jeg får inntrykk at playere tar største delen av plassen på nettdating. 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det er mulig der forklaringen kan ligge. Det er ikke sikkert at det er single menn jeg møter. De kan være i forhold / ha sexvenninner osv. Noen har røpet at de har flere sexvenninner. Noen holder det skjult, men ser man nærmere på livet deres så viser det seg at de har venninner som de treffer regelmessig. 

Jeg kan virke desperat ut for dere men jeg fremstår heller tilbakeholden i virkeligheten.  Jeg fikk høre flere ganger på datene at jeg virker veldig selvstendig ut. Virker å være en som ikke må ha mann. Og det er mitt inntrykk og selv om jeg blir lettere fortvilt etter å ha datet og datet. 

Dersom noen kvinner i min alder mener at det er lett å få seg et forhold via tinder så får hun bare komme med det. Det hagler av tilbud men i 40 årene... virker det vanskelig. Og jeg er slett ikke kresen :)

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere gode venner som er single, og som veldig gjerne skulle ha truffet en å dele livet med. For dem så har det vært vanskelig å finne kjæreste. Hun ene, som er 45, har hatt noen kortere forhold tidligere, og har vært aktiv på nettdating i perioder, men har ikke funnet noen kjæreste.

Tror ikke det er så enkelt å finne en å dele livet med når en er godt voksen og har bodd alene lenge. Men det er ikke umulig! Jeg har nå egentlig mest tro på å finne en kjæreste på gamlemåten, etter å ha fulgt med hun venninna mi på hvordan nettdatingen har foregått, over mange år. Synes det høres voldsomt stressende ut, og innimellom litt risikabelt å treffe fremmede folk på den måten. Men - for noen så klaffer det jo :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har flere gode venner som er single, og som veldig gjerne skulle ha truffet en å dele livet med. For dem så har det vært vanskelig å finne kjæreste. Hun ene, som er 45, har hatt noen kortere forhold tidligere, og har vært aktiv på nettdating i perioder, men har ikke funnet noen kjæreste.

Tror ikke det er så enkelt å finne en å dele livet med når en er godt voksen og har bodd alene lenge. Men det er ikke umulig! Jeg har nå egentlig mest tro på å finne en kjæreste på gamlemåten, etter å ha fulgt med hun venninna mi på hvordan nettdatingen har foregått, over mange år. Synes det høres voldsomt stressende ut, og innimellom litt risikabelt å treffe fremmede folk på den måten. Men - for noen så klaffer det jo :wub:

Jeg søkte på nettet i går. Og da kom jeg frem til at mange personer holder på akkurat som meg innen nettdating. De treffer en hel random mennesker, uten å lykkes. 

Leste i går om en ung dame i 20 årene. Hun var flott jente, men i en avis så sto det at hun drev å letet etter en kjæreste via nettet. Hun hadde truffet over 100 personer fra nettdating uten å lykkes. Leste at noen hadde vært på 5 dater på 2-3 år uten å lykkes, noen forsøkte å ta 1-2 dater per måned, en hadde vært på 10 dater men måtte tilbake halvannet år i tid for vedkommende hadde problemer å finne dates, en mann hadde vært på ca 20 dater - hvor av 4-5 ble til andre, og tredjedater ( han hadde pause med kjæresten mens han traff andre), en hadde vært på 8 dater i løpet av et år uten å lykkes, en hadde vært på 15-20 dater uten å lykkes, en til med 20 dates uten å lykkes..  

Ja når jeg leste dette så forsto jeg at jeg er ikke alene om å date en random mennesker. Det er faktisk normalt. Men jeg leser også at noen av dem som søker skjuler gjerne at de er i en pause med eksen og ikke altfor seriøs, noen av dem går iherdig inn for å finne seg en kjæreste uten å lykkes, noen av dem vil ha seg noe på si, noen av dem sier at de er kresne, osv osv...

Jeg har truffet 11 personer i løpet av halvannet år, men egentlig kan jeg trekke fra 2 av de, med tanke på at de to visste jeg egentlig ikke var ute etter forhold, selv om jeg håpet at det endret seg. De hadde jeg kjent fra nettet fra tidligere. Kan trekke fra en til, for han forsøkte seg ute i det virkelige liv på meg. Så da blir det tilsammen 8 nettdater.  Haha for et styr! :D 

 

Anonymkode: d01ee...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...