Gå til innhold

Buss fra Oslo til Bergen - hjelp!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Er det bare Nor-Way som har bussruter fra Oslo til Bergen? Skulle gjerne hatt en kveldsbuss eller nattbuss på denne strekningen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Er det bare Nor-Way som har bussruter fra Oslo til Bergen? Skulle gjerne hatt en kveldsbuss eller nattbuss på denne strekningen. Noen som kan hjelpe?

Hvorfor ikke tog? Mye behageligere enn buss, mulig dyrere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, påskelilje skrev:

Er det bare Nor-Way som har bussruter fra Oslo til Bergen? Skulle gjerne hatt en kveldsbuss eller nattbuss på denne strekningen. Noen som kan hjelpe?

Her er nattbuss, - du må bytte på Seljestad klokken fem om morgenen, hvis jeg har lest ruten riktig: https://www.nor-way.no/media/185325/nw180-vinter_vaar_korrigert.pdf  Går ikke lørdager, men alle andre kvelder.

Men jeg ville også mye heller tatt toget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor ikke tog? Mye behageligere enn buss, mulig dyrere da...

Hadde tenkt å sette ham på toget, men synes det var så dyrt. Over 600 kr for student!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Her er nattbuss, - du må bytte på Seljestad klokken fem om morgenen, hvis jeg har lest ruten riktig: https://www.nor-way.no/media/185325/nw180-vinter_vaar_korrigert.pdf  Går ikke lørdager, men alle andre kvelder.

Men jeg ville også mye heller tatt toget:-)

Takk. Kjipt med det byttet midt på natta. Kanskje det blir toget likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Hadde tenkt å sette ham på toget, men synes det var så dyrt. Over 600 kr for student!

Det var litt ja, selv uten soveplass? Selv blir jeg kvalm bare ved tanken på å ta buss så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, påskelilje skrev:

Takk. Kjipt med det byttet midt på natta. Kanskje det blir toget likevel...

Hvis det er en ungdom det er snakk om, så er det da ikke noe ille å gå over i en annen buss klokka fem om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frosken skrev:

Hvis det er en ungdom det er snakk om, så er det da ikke noe ille å gå over i en annen buss klokka fem om morgenen?

Nei, kanskje sant det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Hva vil han selv da? Jeg hadde aldri tatt buss selv. 

Får da være grenser for å sy puter under armene på tenåringer ;). Da vi var på samme alder hadde foreldre ikke undersøkt mulighetene i det hele tatt, og billigste alternativ burde være en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, påskelilje skrev:

Det ble tog...

Han er ikke hjemme, så jeg fikk ikke pratet med ham. 

Å påskelilje, gratulerer - du har akkurat vunnet prisen for sommerens bjørnetjeneste! :D;):D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kayia skrev:

Å påskelilje, gratulerer - du har akkurat vunnet prisen for sommerens bjørnetjeneste! :D;):D 

Takker :P:huh:

Uff... han er egentlig ganske selvstendig, men akkurat det med reising er det som regel jeg som ordner.

Til forsvar så driver han og planlegger et år i utlandet helt på egenhånd fra neste sommer,....

Men Ja, det var vel en bjørnetjeneste... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Takker :P:huh:

Uff... han er egentlig ganske selvstendig, men akkurat det med reising er det som regel jeg som ordner.

Til forsvar så driver han og planlegger et år i utlandet helt på egenhånd fra neste sommer,....

Men Ja, det var vel en bjørnetjeneste... !

Skjønner (altfor) godt ønsket om å ordne og fixe litt ekstra nå når dere sees skjeldnere, og om han ellers er selvstendig gjør jo dette bare godt for dere begge :) Går rundt og klemmer på jr når vi sees jeg også, driver feks alltid og lager ekstra mye mat så han kan få med seg hjem feks... ;):D Tror de liker mammaomsorgen jeg, bare vi ikke går så langt at regelen er at "mamma fixer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Det ble tog...

Han er ikke hjemme, så jeg fikk ikke pratet med ham. 

Synes det er greit jeg! Har msn råd, og alle her heller ville reist med tog, så hvorfor ikke unne gutten det? Jeg tviler på at han blir så mye mer selvstendig av å kjøre buss istedenfor tog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Xtra skrev:

Får da være grenser for å sy puter under armene på tenåringer ;). Da vi var på samme alder hadde foreldre ikke undersøkt mulighetene i det hele tatt, og billigste alternativ burde være en selvfølge.

Er du seriøs? Jeg synes jeg er nøktern når jeg sender barna med tog og ikke fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gargamel skrev:

Er du seriøs? Jeg synes jeg er nøktern når jeg sender barna med tog og ikke fly.

Jeg synes det er lærdom i å 1) undersøke mulighetene selv og 2) velge billigste alternativ. Så kan man unne seg dyrere billetter (tog eller fly) når man etterhvert tjener egne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Synes det er greit jeg! Har msn råd, og alle her heller ville reist med tog, så hvorfor ikke unne gutten det? Jeg tviler på at han blir så mye mer selvstendig av å kjøre buss istedenfor tog...

Jeg tror det handler mer om at moren undersøker saken, tar beslutningen og bestiller billetten, enn hvilket transportmiddel det ble.

Jeg synes heller ikke det trenger å kvalifisere til noen bjørnetjeneste-pris.  Jeg er ikke uenig i prinsippet, men jeg er helt sikker på at guttungen er i stand til å handle på nettet og ikke trenger å oppdras til akkurat det.  Hvis hun ikke får snakket med sønnen om alternativene (og hvis hun skal betale reisen og må sende sine kredittkortdetaljer til ham hvis han skal bestille selv?), er jeg ikke helt med på at det er så ødeleggende.  

Vi kjenner jo ikke bakgrunnen heller - det er ikke sikkert det er junior som skal på fornøyelsestur, det kan hende det er noe familieopplegg som "krever" at han kommer til Bergen.  Med alle de usikkerhetsfaktorene klarer jeg ikke helt å se at det er så ille.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

 

Jeg synes heller ikke det trenger å kvalifisere til noen bjørnetjeneste-pris.  Jeg er ikke uenig i prinsippet, men jeg er helt sikker på at guttungen er i stand til å handle på nettet og ikke trenger å oppdras til akkurat det.  Hvis hun ikke får snakket med sønnen om alternativene (og hvis hun skal betale reisen og må sende sine kredittkortdetaljer til ham hvis han skal bestille selv?), er jeg ikke helt med på at det er så ødeleggende.  

 

 

Hvilket århundre lever du i? ;) I dag bestiller/kjøper barna selv og man vippser over pengene etterpå, evt. før om det ikke er nok på konto. Uten at jeg mener det er aldeles ødeleggende om mor bestiller, altså.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Hvilket århundre lever du i? ;) I dag bestiller/kjøper barna selv og man vippser over pengene etterpå. Uten at jeg mener det er aldeles ødeleggende om mor bestiller, altså.

Jada, jeg er ikke ukjent med det der, jeg har en på samme alder selv.  Jeg vet ikke hva slags betalingsalternativ som kan brukes for å forhåndsbestille på den bussen det her var snakk om, jeg vet i det hele tatt lite om detaljene.  Jeg er bare helt sikker på at en 18-åring egentlig ikke trenger opplæring i å bestille noe på nett, så jeg klarer ikke se hvorfor dette var så ille når det var vanskelig (uvisst av hvilken grunn) for dem å kommunisere om saken.

Eksempel: I vinterferien dro min da 17-årige sønn (men bare noen uker unna 18) på besøk til en kompis som var på utveksling utenlands.  Han ordnet selv overnatting gjennom airbnb, men ja, jeg bestilte flybilletten, siden jeg skulle betale den og har en bruker på flyselskapenes sider.  Det falt meg ikke inn at det var noe galt med det, men jeg kan selvfølgelig ta feil, jeg er egentlig for gammel til å ha en tenåring.   

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...