Gå til innhold

Vil fortelle sannheten, men det koster for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan fortelle dette til mannen din? Du er jo den samme selv om diagnosen har fått et annet navn? 

Jeg klarer det bare ikke.

1 han vil ikke tro meg og det blir ett liv uten like når han tropper opp hos psykologen.

2 er redd det skal bli brukt mot meg hele tiden. Vi har det veldig fin nå men diagnosen vil endre hans syn på meg.

Anonymkode: dfe4d...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer det bare ikke.

1 han vil ikke tro meg og det blir ett liv uten like når han tropper opp hos psykologen.

2 er redd det skal bli brukt mot meg hele tiden. Vi har det veldig fin nå men diagnosen vil endre hans syn på meg.

Anonymkode: dfe4d...524

Av det jeg har forstått, og korriger meg gjerne om jeg tar feil, så forstår du ikke hvorfor diagnosen er satt? I såfall er jo din nåværende behandler viktig å få diskutert med. Jeg synes fortsatt at det bør være et bytte, dersom din behandler og din ex har vært bestevenner synes jeg nesten det er rart behandleren ikke har tatt initiativet til dette selv. Har du drøftet situasjonen med ham og forklart ham hvor vanskelig dette er for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2017 den 1.25, AnonymBruker skrev:

unnskyld meg men dette er LUKSUSPROBELMER.

om du har fått en rar diagnose så er det noe du kan ta opp med mindre du har narsistisk oppheng og syns du er overmåte spenende og interessant.

du hauser opp noe teit!

om det er en virkelig grufull hemmelighet som at du er medskydlig til tortur eller drap etc, den type hemmeligheter som kan spise deg innvendig og gjøre at folk utvikler skidzodreni og avspaltning hvis de ikke betror seg eller renser sin samvittighet. det er noe annet. da kan din syke og ditt liv være i fare. svart samvittighet er virkelig farlig.

Anonymkode: 4fdcb...055

Bare nysgjerrig her, men har du drept eller torturert noen ? :)

Anonymkode: 776ca...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken diagnose er det snakk om siden det er så forferdelig og umulig å fortelle om? Pedofili, psykopati, narsissisme eller borderline?

Anonymkode: 776ca...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, XbellaX skrev:

Av det jeg har forstått, og korriger meg gjerne om jeg tar feil, så forstår du ikke hvorfor diagnosen er satt? I såfall er jo din nåværende behandler viktig å få diskutert med. Jeg synes fortsatt at det bør være et bytte, dersom din behandler og din ex har vært bestevenner synes jeg nesten det er rart behandleren ikke har tatt initiativet til dette selv. Har du drøftet situasjonen med ham og forklart ham hvor vanskelig dette er for deg?

Slike ting snakkes ikke om. At de har hengt sammen vet jeg fordi ja...kan ikke si alt men jeg husker og har og blitt påminnet det av andre. 

Og diagnosen forstår jeg ikke nei, det hadde vert nye enklere om jeg hadde forstått den. Vet jeg er vokst opp med en slik forelder og dermed har brukt mye tid på å bekjempe ett selvbilde pga det. Vet også at mye av det jeg ble fortalt som barn og ung ikke er sant. Noe har jeg fått vite som voksen av skolekammerater og noe har jeg lest meg til  (bla operasjonsbeskrivelser  fra jeg var barn som forteller noe annet enn foreldrene har sagt). Mye psykisk vold med andre ord og ordet "relasjonsskader" har blitt nevnt i terapi men.

Nå har jeg kuppa tråden til TS Da, det var jo ikke meningen.

Anonymkode: dfe4d...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting snakkes ikke om. At de har hengt sammen vet jeg fordi ja...kan ikke si alt men jeg husker og har og blitt påminnet det av andre. 

Og diagnosen forstår jeg ikke nei, det hadde vert nye enklere om jeg hadde forstått den. Vet jeg er vokst opp med en slik forelder og dermed har brukt mye tid på å bekjempe ett selvbilde pga det. Vet også at mye av det jeg ble fortalt som barn og ung ikke er sant. Noe har jeg fått vite som voksen av skolekammerater og noe har jeg lest meg til  (bla operasjonsbeskrivelser  fra jeg var barn som forteller noe annet enn foreldrene har sagt). Mye psykisk vold med andre ord og ordet "relasjonsskader" har blitt nevnt i terapi men.

Nå har jeg kuppa tråden til TS Da, det var jo ikke meningen.

Anonymkode: dfe4d...524

"Slike ting snakkes ikke om. At de har hengt sammen vet jeg fordi ja...kan ikke si alt men jeg husker og har og blitt påminnet det av andre." Dersom det er slik at de har vært bestevenner er dette noe vedkommende burde  diskutert med deg i første time. Kanskje han opplever at de var i samme bekjentskapskrets men ikke noe mer, uansett så gjør dette situasjonen ganske vanskelig for deg og du bør ta dette opp i neste time. Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at du synes dette gjør terapisituasjonen spesielt vanskelig.

"Og diagnosen forstår jeg ikke nei, det hadde vert nye enklere om jeg hadde forstått den" - enig. Derfor er det viktig at du snakker med ham og får ham til å forklare deg dette fordi det henger ikke på greip for deg. En diagnose er heller ikke skrevet i sten, den er ikke tatovert inn i pannen din. Dette er hans opplevelse av deg nå men den kan forandre seg. Jeg synes fortsatt det burde være et bytte, men uansett så henger diagnosen med enn så lenge -derfor er det viktig at du griper fatt i dette og legger frem din versjon. Det er helt ok at du er uenig og ikke kjenner deg igjen, men du må snakke med ham om dette.

(Jeg håper forøvrig du overser usaklige anonyme innlegg over her)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...