Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan ikke utbrodere så mye her, med frykt for å bli gjenkjent. 

Jeg har vært psykisk syk siden 14- åring, ble satt til til ung ufør fra 18-år.  Diagnosene: angst, sosialangst,alvorlig OCD,ADHD og tilbakevendende depressiv lidelser med psykotisk preg. 

Jeg  har brukt og bruker ap,ad,imovane og Sobril(til nøds.) Har vært til psykatrisk behandling fra jeg var rundt 8år.

Jeg fikk barn, noe som gikk utrolig fint tross det  psykiske. Jeg har gjort en så god jobb for å skjerme de for mine lidelser, men klart at alt ikke alltid har vært fantastisk. 

Dattera min er nå 13 år og ser ut som å ha arvet en del fra min adhd dessverre. (Utredet)Det er vanvittig mye påkjenninger i familien nå ettersom alle strever med sine ting. 

Jeg var så heldig at jeg fikk prøve meg ut i jobb/tiltak et år, men nå ville NAV at jeg skulle søke hundre prosent stilling i en ordinær jobb. De mente at jeg hadde fått så gode tilbakemeldinger på den jobben jeg gjorde. Men dette er den jobb hvor mange er i tiltak og det er et svært rolig tempo.

Jeg er så innmari redd nå, for jeg fungerer ikke i mer enn Max 50 %stilling. Etter jobb da måtte jeg ligge på sofaen  i et par timer og det var ikke mye igjen av meg. Så jeg er så livredd for å ikke kunne ta meg av datteren på en god måte, om jeg skal jobbe hundre prosent. Nav sa at jeg godt kan jobbe 50% men da måtte jeg klare meg selv med resten.

 

 

Anonymkode: 1e8c6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke utbrodere så mye her, med frykt for å bli gjenkjent. 

Jeg har vært psykisk syk siden 14- åring, ble satt til til ung ufør fra 18-år.  Diagnosene: angst, sosialangst,alvorlig OCD,ADHD og tilbakevendende depressiv lidelser med psykotisk preg. 

Jeg  har brukt og bruker ap,ad,imovane og Sobril(til nøds.) Har vært til psykatrisk behandling fra jeg var rundt 8år.

Jeg fikk barn, noe som gikk utrolig fint tross det  psykiske. Jeg har gjort en så god jobb for å skjerme de for mine lidelser, men klart at alt ikke alltid har vært fantastisk. 

Dattera min er nå 13 år og ser ut som å ha arvet en del fra min adhd dessverre. (Utredet)Det er vanvittig mye påkjenninger i familien nå ettersom alle strever med sine ting. 

Jeg var så heldig at jeg fikk prøve meg ut i jobb/tiltak et år, men nå ville NAV at jeg skulle søke hundre prosent stilling i en ordinær jobb. De mente at jeg hadde fått så gode tilbakemeldinger på den jobben jeg gjorde. Men dette er den jobb hvor mange er i tiltak og det er et svært rolig tempo.

Jeg er så innmari redd nå, for jeg fungerer ikke i mer enn Max 50 %stilling. Etter jobb da måtte jeg ligge på sofaen  i et par timer og det var ikke mye igjen av meg. Så jeg er så livredd for å ikke kunne ta meg av datteren på en god måte, om jeg skal jobbe hundre prosent. Nav sa at jeg godt kan jobbe 50% men da måtte jeg klare meg selv med resten.

 

 

Anonymkode: 1e8c6...8bc

Er du ikke ufør nå?

Anonymkode: ec7c3...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke ufør nå?

Anonymkode: ec7c3...f06

Nei, de satt meg over på AAP

Anonymkode: 1e8c6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de satt meg over på AAP

Anonymkode: 1e8c6...8bc

Da må du nesten ta det opp med legen/behandler.

Anonymkode: ec7c3...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Har du fått skriftlig avslag på aap eller er aap perioden i ferd med å gå ut? Sjekk papirene fra nav. 

1. Aap må fornyes med jevne mellomrom. Dersom du oppfyller kriteriene helsemessig fornyer saksbehandler det nokså automatisk.

2. Hvis aap stoppes skal du ha et skriftlig vedtak, det skal stå årsak og den kan du klage på.

Send gjerne en pm om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2017 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Kan ikke utbrodere så mye her, med frykt for å bli gjenkjent. 

Jeg har vært psykisk syk siden 14- åring, ble satt til til ung ufør fra 18-år.  Diagnosene: angst, sosialangst,alvorlig OCD,ADHD og tilbakevendende depressiv lidelser med psykotisk preg. 

Jeg  har brukt og bruker ap,ad,imovane og Sobril(til nøds.) Har vært til psykatrisk behandling fra jeg var rundt 8år.

Jeg fikk barn, noe som gikk utrolig fint tross det  psykiske. Jeg har gjort en så god jobb for å skjerme de for mine lidelser, men klart at alt ikke alltid har vært fantastisk. 

Dattera min er nå 13 år og ser ut som å ha arvet en del fra min adhd dessverre. (Utredet)Det er vanvittig mye påkjenninger i familien nå ettersom alle strever med sine ting. 

Jeg var så heldig at jeg fikk prøve meg ut i jobb/tiltak et år, men nå ville NAV at jeg skulle søke hundre prosent stilling i en ordinær jobb. De mente at jeg hadde fått så gode tilbakemeldinger på den jobben jeg gjorde. Men dette er den jobb hvor mange er i tiltak og det er et svært rolig tempo.

Jeg er så innmari redd nå, for jeg fungerer ikke i mer enn Max 50 %stilling. Etter jobb da måtte jeg ligge på sofaen  i et par timer og det var ikke mye igjen av meg. Så jeg er så livredd for å ikke kunne ta meg av datteren på en god måte, om jeg skal jobbe hundre prosent. Nav sa at jeg godt kan jobbe 50% men da måtte jeg klare meg selv med resten.

 

 

Anonymkode: 1e8c6...8bc

Jeg synes du skal diskutere dette med din lege, aller helst spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, XbellaX skrev:

aller helst spesialist.

Jeg er ikke TS men kan jeg spørre fordet? Hvorfor snakker folk om spesialister hele tiden er det ikke nok å snakke med psykolog/psykiater generelt eller må en snakke med "spesialist" som har "spesialkompetanse på psykdom x eller y dersom en skal søke ytelser fra NAV ?? Eller mener dere bare hvis det er slik at NAVlege er uenig med psyykolog/psykiateren du har gått til bør en gå til spesialist fordi hans mening vil veie tyngre enn navlegen ? Gjerne utdyp for meg takk

Anonymkode: f3dfc...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS men kan jeg spørre fordet? Hvorfor snakker folk om spesialister hele tiden er det ikke nok å snakke med psykolog/psykiater generelt eller må en snakke med "spesialist" som har "spesialkompetanse på psykdom x eller y dersom en skal søke ytelser fra NAV ?? Eller mener dere bare hvis det er slik at NAVlege er uenig med psyykolog/psykiateren du har gått til bør en gå til spesialist fordi hans mening vil veie tyngre enn navlegen ? Gjerne utdyp for meg takk

Anonymkode: f3dfc...bef

En psykolog/psykiater er jo nettopp spesialist.

En sak i forbindelse med NAV står langt sterkere med en fastlege og en spesialist. Dersom det kun sendes en uttalelse fra fastlege er ofte ikke dette nok og man blir henvist til en spesialist. Dersom man skaffer seg dette på egenhånd kan man unngå noe ekstra ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle psykologer er spesialister. På lik linje med legene har de en spesialisering som varer ca 5 år. Før de blir spesialister, tilsvarer dette assistentleger/ Leger i spesialisering (LiS).

Anonymkode: df824...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...