Gå til innhold

Hva er du mest engstelig for nå?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Maggie55 skrev:

Hva engster dere dere mest for?

Akkurat nå har jeg en bekymring på egen vegne som jeg ikke vil si så mye mer om, fordi den er så lett å identifisere meg via. Jeg håper at jeg har fått svar på det jeg trenger å vite i løpet av den kommende måneden slik at jeg slipper å leve i uvisse veldig lenge. 

På vegne av fellesskapet bekymrer jeg meg for global oppvarming og effekten dette får for folk, spesielt for de som er svakest fra før. Jeg er stygt redd for at vi ikke handler fort og massivt nok, og bekymrer meg spesielt for Trumps negative påvirkning på dette området- Jeg er også urolig for hvordan samme mann påvirker fra før spente relasjoner mellom nasjoner og folk i øst og vest. Jeg føler meg ikke lenger trygg på at den langvarige stabile situasjonen vi har opplevd vil vare ut min egen tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Trumf og bekymring for konsekvensene av klimaendringene er store ja. Den amerikanske valgkampen og utfallet av den gjorde mye negativt for hele verden føler jeg. Og den muren hans bekymret meg også mye. Han har jo skremt opp så mange.

Man ser mere på om han er kommet til makt via juks som jeg har forstått på TV.

Men man må vel kanskje være amerikaner for å forstå alt. Mange er ganske desperate for å få en jobb  så man kan forstå det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
56 minutter siden, Kayia skrev:

Akkurat nå har jeg en bekymring på egen vegne som jeg ikke vil si så mye mer om, fordi den er så lett å identifisere meg via. Jeg håper at jeg har fått svar på det jeg trenger å vite i løpet av den kommende måneden slik at jeg slipper å leve i uvisse veldig lenge. 

På vegne av fellesskapet bekymrer jeg meg for global oppvarming og effekten dette får for folk, spesielt for de som er svakest fra før. Jeg er stygt redd for at vi ikke handler fort og massivt nok, og bekymrer meg spesielt for Trumps negative påvirkning på dette området- Jeg er også urolig for hvordan samme mann påvirker fra før spente relasjoner mellom nasjoner og folk i øst og vest. Jeg føler meg ikke lenger trygg på at den langvarige stabile situasjonen vi har opplevd vil vare ut min egen tid. 

 

Håper det ordner seg med den private utfordringen din, hva nå det er. 

Jeg er litt imponert over at verden *tross alt* klarer å samle seg rundt klimakampen. Man gjør enorme endringer basert på simuleringer gjort av forskere. (Jeg er glad i simuleringer, så det er ingen sarkasme her). Alle store bilfabrikanter satser på el- biler. Det satses massivt på fornybar energi, passivhus etc. 

Det kan godt hende det ikke er nok, men menneskeheten er ikke fullt så håpløs som mange vil ha det til.

Trump er et tilbakeslag for klimakampen, men egentlig tror jeg det er for stort for ham, og at han ikke får ødelagt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Håper det ordner seg med den private utfordringen din, hva nå det er. 

Jeg er litt imponert over at verden *tross alt* klarer å samle seg rundt klimakampen. Man gjør enorme endringer basert på simuleringer gjort av forskere. (Jeg er glad i simuleringer, så det er ingen sarkasme her). Alle store bilfabrikanter satser på el- biler. Det satses massivt på fornybar energi, passivhus etc. 

Det kan godt hende det ikke er nok, men menneskeheten er ikke fullt så håpløs som mange vil ha det til.

Trump er et tilbakeslag for klimakampen, men egentlig tror jeg det er for stort for ham, og at han ikke får ødelagt mye.

Så du filmen jeg sendte lenke til? Inngrepene på miljøet er enorme allerede, og mengde metangass og CO2 i atmosfæren reduseres ikke, tvert om. Livet i havet endres permanent og raskt, og antall kubikk regnskog reduseres drastisk hver eneste dag. Hver. Eneste. Dag. Regnskogen hogges - som du vet - for å kunne dyrke palmeolje (brukes i all mat, kosmetikk, fõr, godteri etc) og soya (som erstatter kraftfõr i industribrukene, som har tatt over for gårdene). Dette øker utslippet av CO2 dramatisk - og det helt uten at vi hverken kjører bil eller flyr. Isen på Grønland har nådd et punkt hvor overflatefargen er endret fra blåhvitt til grått, og dette har ført til en selvforsterking av smeltingsprosessen. Isen smelter rett og slett av seg selv, og det er ikke lenger nødvendig med global oppvarming for å smelte isen ytterligere. Jeg kunne fortsatt i det uendelige, det er temmelig dramatisk. Det må handles raskere enn avtalen vi kom til enighet om i Paris - som Trump nå har løst USA fra. Oppgaven landene fikk dengang var å dra hjem og gjøre langt mer enn det man hadde forpliktet seg til i avtalen (der målet var 1,5 grad) - nå har vi derimot fått et stort tilbakesteg, og det er slettes ikke bra. Som jeg sa i en annen tråd håper jeg norske politikere tar dette innover seg, og ikke bare snakker om økonomisk vekst her hjemme. Så langt er jeg ikke overbevist...

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 11.8.2017 den 0.15, Kayia skrev:

Så du filmen jeg sendte lenke til? Inngrepene på miljøet er enorme allerede, og mengde metangass og CO2 i atmosfæren reduseres ikke, tvert om. Livet i havet endres permanent og raskt, og antall kubikk regnskog reduseres drastisk hver eneste dag. Hver. Eneste. Dag. Regnskogen hogges - som du vet - for å kunne dyrke palmeolje (brukes i all mat, kosmetikk, fõr, godteri etc) og soya (som erstatter kraftfõr i industribrukene, som har tatt over for gårdene). Dette øker utslippet av CO2 dramatisk - og det helt uten at vi hverken kjører bil eller flyr. Isen på Grønland har nådd et punkt hvor overflatefargen er endret fra blåhvitt til grått, og dette har ført til en selvforsterking av smeltingsprosessen. Isen smelter rett og slett av seg selv, og det er ikke lenger nødvendig med global oppvarming for å smelte isen ytterligere. Jeg kunne fortsatt i det uendelige, det er temmelig dramatisk. Det må handles raskere enn avtalen vi kom til enighet om i Paris - som Trump nå har løst USA fra. Oppgaven landene fikk dengang var å dra hjem og gjøre langt mer enn det man hadde forpliktet seg til i avtalen (der målet var 1,5 grad) - nå har vi derimot fått et stort tilbakesteg, og det er slettes ikke bra. Som jeg sa i en annen tråd håper jeg norske politikere tar dette innover seg, og ikke bare snakker om økonomisk vekst her hjemme. Så langt er jeg ikke overbevist...

 

Hei. Jeg har fått sett filmen omsider. Jeg synes den var bra. Den største overraskelsen var hvor ressurskrevende det er å produsere storfekjøtt. Det ligger et stort håp i det også, når de sier at dyrking av menneskemat (ikke dyrefor og annet)  bare er en bitteliten del av jordbruksarealet. Det forteller meg at det er en smal sak å fø verdens befolkning hvis man vil.

Jeg var også sjokkert over at brenning av regnskog i Indonesia gir mer Co2 utslipp enn hele USA. Nytten man får ut av det står ikke i noe forhold til ødeleggelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dristet meg ut på en date i går. Jeg ble virkelig glad da han sa at vi gjerne kunne treffes igjen i dag etter jobben. Han sa at vi kunne sende meldinger når vi kom hjem, og prates om det. Jeg trodde at han var interessert siden det var han som kom innpå at vi gjerne kunne treffes i dag.  

Jeg har opplevd mye vondt i kjærligheten og mye vondt i jakten på kjærligheten. For å skåne meg selv mot avvisninger så pleier jeg ikke å ta noe intiativ i starten lenger, men allikevel så skrev jeg en melding da jeg kom hjem siden han hadde vært så tøff å kommet innpå nytt treff. Han sa at jeg så bra ut i forhold til andre på min alder.  Han kjørte meg hjem fra daten og. Jeg takket for et hyggelig treff. Skrev at jeg ville gjerne møtes i dag. Han har ikke svart på den. Ser at han har vært inne på tinder å skiftet et av bildene sine. Men ingen svar. 

Jeg føler meg ganske redd for at jeg ikke er fin nok og bra nok for noen. Jeg kan ikke si at jeg ble noe pladask forelsket i han men ville bare gi det en sjanse. Og nå sitter jeg her igjen å lurer på om han kommer til å si noe mer eller om jeg bare skal slette han som match..... :(. 

Men okey : hører jeg ikke mer i fra han innen i morgen så er han slettet som match. Og uansett : livet går videre. Jeg dør ikke av å date selv om jeg ikke lykkes. 

Altså : er bekymret for om det er noe galt med meg som bidrar til avvisninger. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2017 den 8.41, Andreaswell skrev:

 Inflanasjonen er jo såklart der, men elektronikk osv er jo rimelig i Norge i forhold til inntekten.

Inflasjon heter det :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg redd for noe nytt. Han som jeg datet har svart meg på meldingen. Han trykket likes på at jeg ville treffes igjen, men jeg har ikke lest hva han skrev i tillegg. Jeg er redd for å åpne meldinger. Hvorfor er jeg redd for å åpne meldingen? Jo for selvfølelsen sin del. Så jeg tar litt pause fra dating-styret mitt, og venter litt med å åpne den. 

Ja sånn kan det være altså ... Livet skal ikke være enkelt når man begir seg ut på noe man frykter. Avvisninger ;). Det virker vel ut som om jeg er helt på "hugget". Men jeg har ikke kastet meg følelsesmessig inn i dette. Men det er kun selvfølelsen min jeg er redd for.... Eller vent : går det på selvtilliten..? egentlig ikke, for jeg synes at jeg er pen i speilet,  pen i forhold til andre damer på min alder, og jeg synes at jeg har utrolig bra kvaliteter : snill og grei, og har mange fine hobbyer,,,, men det går på troen... troen på at noen vil like meg.  Det er den jeg er redd for. Redd for at jeg ikke er bra nok i andres øyne. Men i mine egne er jeg superbra!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Akkurat nå er jeg redd for noe nytt. Han som jeg datet har svart meg på meldingen. Han trykket likes på at jeg ville treffes igjen, men jeg har ikke lest hva han skrev i tillegg. Jeg er redd for å åpne meldinger. Hvorfor er jeg redd for å åpne meldingen? Jo for selvfølelsen sin del. Så jeg tar litt pause fra dating-styret mitt, og venter litt med å åpne den. 

Ja sånn kan det være altså ... Livet skal ikke være enkelt når man begir seg ut på noe man frykter. Avvisninger ;). Det virker vel ut som om jeg er helt på "hugget". Men jeg har ikke kastet meg følelsesmessig inn i den. Men det er kun selvfølelsen min jeg er redd for.... 

Først klager du på at han har vært logget inn uten å svare på meldingen din, så er du selv logget inn uten å svare på meldingen hans. Herregud, som du styrer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt engstelig for et møte jeg skal i med ei i kommunen. Det gjelder bo-veiledning. Jeg må forberede meg, tenker jeg. Men jeg vet ikke hvordan. Jeg vet ikke hva de kan hjelpe meg med. Men jeg må skrive ned alt jeg sliter med, tror jeg. Selv om det er ting det egentlig er litt flaut at jeg ikke får til. Også håper jeg da at denne dama vet om det er noe de kan hjelpe meg med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Først klager du på at han har vært logget inn uten å svare på meldingen din, så er du selv logget inn uten å svare på meldingen hans. Herregud, som du styrer!!!

Jeg vet. Jeg har angst for avvisninger. Helt klart og tydelig. Det er pga tidligere erfaringer. Jeg er veldig å trekke meg bort fra situasjonene. Desverre.. Er ikke lett å ha både sosial angst, og angst for avvisninger. Desverre. Å ha angst er ikke enkelt. Men jeg synes at jeg er tøff som våget meg ut i datingverden igjen :) . Jeg skal svare, men jeg venter litt slik jeg får summet meg litt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg er litt engstelig for et møte jeg skal i med ei i kommunen. Det gjelder bo-veiledning. Jeg må forberede meg, tenker jeg. Men jeg vet ikke hvordan. Jeg vet ikke hva de kan hjelpe meg med. Men jeg må skrive ned alt jeg sliter med, tror jeg. Selv om det er ting det egentlig er litt flaut at jeg ikke får til. Også håper jeg da at denne dama vet om det er noe de kan hjelpe meg med eller ikke.

Har du angst for et møte i kommunen ja.. Da forstår du hva angst er. Det er ikke lett å ha slik angst. Men det er lurt å skrive ned. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Men jeg må skrive ned alt jeg sliter med, tror jeg. Selv om det er ting det egentlig er litt flaut at jeg ikke får til. Også håper jeg da at denne dama vet om det er noe de kan hjelpe meg med eller ikke.

Gjør det, så er det trolig noe av det du kan få hjelp med.  Veldig lurt at du forbereder deg på den måten.  Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Jeg er litt engstelig for et møte jeg skal i med ei i kommunen. Det gjelder bo-veiledning. Jeg må forberede meg, tenker jeg. Men jeg vet ikke hvordan. Jeg vet ikke hva de kan hjelpe meg med. Men jeg må skrive ned alt jeg sliter med, tror jeg. Selv om det er ting det egentlig er litt flaut at jeg ikke får til. Også håper jeg da at denne dama vet om det er noe de kan hjelpe meg med eller ikke.

Hva er "bo-veiledning" for noe, og hva trenger du hjelp til?

Anonymkode: 695c1...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg vet. Jeg har angst for avvisninger. Helt klart og tydelig. Det er pga tidligere erfaringer. Jeg er veldig å trekke meg bort fra situasjonene. Desverre.. Er ikke lett å ha både sosial angst, og angst for avvisninger. Desverre. Å ha angst er ikke enkelt. Men jeg synes at jeg er tøff som våget meg ut i datingverden igjen :) . Jeg skal svare, men jeg venter litt slik jeg får summet meg litt. 

Du er tøff som drar på date til tross for angsten. Men jeg tror du gjør det litt lettere for deg selv om du har litt tålmodighet med folk og prøver å tenke at det helt sikkert er en logisk forklaring for hvorfor de ikke svarer med engang.

2 timer siden, Mina1 skrev:

Har du angst for et møte i kommunen ja.. Da forstår du hva angst er. Det er ikke lett å ha slik angst. Men det er lurt å skrive ned. 

Har ikke angst. Jeg har asperger og gruer meg alltid til ting jeg ikke har 100% kontroll på. Jeg vet også at jeg er ekstremt dårlig på å svare på spørsmål fordi det tar altfor lang tid før hodet har funnet ut hva jeg skal svare. Når jeg sitter i en samtale så har jeg ikke den tiden jeg trenger for å svare nøyaktig og riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

 

Har ikke angst. Jeg har asperger og gruer meg alltid til ting jeg ikke har 100% kontroll på. Jeg vet også at jeg er ekstremt dårlig på å svare på spørsmål fordi det tar altfor lang tid før hodet har funnet ut hva jeg skal svare. Når jeg sitter i en samtale så har jeg ikke den tiden jeg trenger for å svare nøyaktig og riktig.

Du forklarer deg i hvertfall usedvanlig klart og presist her   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Gjør det, så er det trolig noe av det du kan få hjelp med.  Veldig lurt at du forbereder deg på den måten.  Lykke til!

Jeg skriver ned etterhvert som jeg kommer på ting. Så blir det jo opp til dem å avgjøre om de har et tilbud til meg eller ikke. Jeg får nok mer ut av møtet om jeg har skrevet ned ting for de dukker garantert ikke opp i hodet mitt når jeg sitter der.
Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "bo-veiledning" for noe, og hva trenger du hjelp til?

Anonymkode: 695c1...f77

Litt usikker egentlig. Men tror det er en person som kan hjelpe meg å få oversikt over økonomien og hjelpe meg med rutiner og systemer slik at jeg får ting gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Xtra skrev:

Du forklarer deg i hvertfall usedvanlig klart og presist her   :)

Takk :) Det er derfor jeg må skrive ned, jeg klarer forklare meg dersom jeg får tid til å tenke og ikke føler at noen sitter og venter på et svar. Egentlig bør jeg skrive ned forklaringene på hvorfor jeg føler jeg trenger hjelp til de tingene jeg trenger hjelp til, men så føles det så dumt å sitte og lese det jeg har skrevet og noen ganger tenker jeg "herregud, jeg kan jo ikke si det" fordi det er så mange ting jeg vet er tullete og lite akseptert blant normale folk. Så jeg holder problemene for meg selv. Men nå prøver jeg å tenke at disse menneskene er vant med folk som sliter med ting det ikke er normalt å slite med. Men når jeg sitter der er det ikke sikkert jeg klarer si det, det er ihvertfall ting jeg ikke har sagt til psykologen fordi jeg er så vant med å få høre at jeg bare må skjerpe meg.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...