Gå til innhold

Hva er du mest engstelig for nå?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Trine skrev:

Takk :) Det er derfor jeg må skrive ned, jeg klarer forklare meg dersom jeg får tid til å tenke og ikke føler at noen sitter og venter på et svar. Egentlig bør jeg skrive ned forklaringene på hvorfor jeg føler jeg trenger hjelp til de tingene jeg trenger hjelp til, men så føles det så dumt å sitte og lese det jeg har skrevet og noen ganger tenker jeg "herregud, jeg kan jo ikke si det" fordi det er så mange ting jeg vet er tullete og lite akseptert blant normale folk. Så jeg holder problemene for meg selv. Men nå prøver jeg å tenke at disse menneskene er vant med folk som sliter med ting det ikke er normalt å slite med. Men når jeg sitter der er det ikke sikkert jeg klarer si det, det er ihvertfall ting jeg ikke har sagt til psykologen fordi jeg er så vant med å få høre at jeg bare må skjerpe meg.

Forstår. Jeg går ikke til terapi, men jeg sliter fortsatt med litt med kjærlighetssorg. Men jeg er bedre i perioder, og bedre enn jeg var. Jeg skriver ned tankene mine når de herjer som verst. Og det hjelper med å bearbeide det. :) . Mange kan si skjerp deg osv, men slike ord hjelper ikke. Man må godta at det er vanskelig, men man må forsøke metoder. Jeg bruker skrive-metoden. 

Jeg begynte å skrive en del i mai måned, og etter det så har det vært bedre. Skriv Skriv Skriv.. det hjelper for mange. Men det er godt å få luftet de ut og. Det gjelder å prate med de som har forståelse. Det hjelper ikke å få høre : skjerp deg!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Forstår. Jeg går ikke til terapi, men jeg sliter fortsatt med litt med kjærlighetssorg. Men jeg er bedre i perioder, og bedre enn jeg var. Jeg skriver ned tankene mine når de herjer som verst. Og det hjelper med å bearbeide det. :) . Mange kan si skjerp deg osv, men slike ord hjelper ikke. Man må godta at det er vanskelig, men man må forsøke metoder. Jeg bruker skrive-metoden. 

Jeg begynte å skrive en del i mai måned, og etter det så har det vært bedre. Skriv Skriv Skriv.. det hjelper for mange. Men det er godt å få luftet de ut og. Det gjelder å prate med de som har forståelse. Det hjelper ikke å få høre : skjerp deg!. 

Nei, slike ord hjelper fint lite. Jeg har også skrevet mye når det er ting som plager meg. Problemet nå er mer det at min hjerne fungerer helt anderledes enn en "normal" hjerne. Jeg merker at om jeg prater med andre med asperger eller folk som kan veldig mye om det, så forstår de umiddelbart hva jeg mener. Men for andre er det veldig vanskelig å forstå at omtrent alt oppi mitt hode fungerer anderledes enn hos andre. Så det hjelper ikke så mye med metoder, jeg kan lære mye og har lært mye, men det vil alltid være et skuespill for meg. Jeg kan late som at ventilatoren på kjøkkenet ikke plager meg, men inni meg bygges alikevel stresset opp. Jeg kan også late som at jeg forstår hva andre mennesker babler om, uten at jeg skjønner halvparten av hva de prater om. Jeg kan late som at jeg trives i et familieselskap, men inni hodet er det totalt kaos av inntrykk.

Men uansett, skjerp deg! fungerer dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å ende opp singel. Men nei jeg får ikke lov av meg selv å være redd for det for egentlig har jeg det fint alene :) . Er også redd for at jeg aldri skal komme over hvordan min eks behandlet meg. Men nei får ikke lov å være redd for det heller. Jeg forsøker å presse meg videre selv om det er tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at en venn av meg skal lage bråk pga han ble forbanna på en jeg kjenner... fordi jeg fortalte han / viste til vedkommendes behandling av meg. Jeg har sagt at han må ikke lage bråk..Han har lovet meg det... .. Alt man kan bli redd for.. Jeg kan ikke styre andre, men jeg burde nok latt vær å fortelle han om det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...