Gå til innhold

13 år i behandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken nytte har det hatt? Jeg fungerer delvis på jobb. Jeg har bedre perioder. Men jeg ligger her og ser ikke meningen med noe. Usikker på folk. Vil stenge meg inne. Negative tanker og følelser kverner. Jeg prøver å ta meg sammen. Men jeg føler jeg har en 100 kg sekk over meg. Jeg har hørt om lykkepillen. Men har aldri opplevd at den gir lykke. Kanskje sekken enkelte ganger har blitt litt lettere. Men den kan også plutselig forsvinne helt en stund. Skyldes ikke lykkepillen, men kraftige svingninger. 

Dette er livet mitt. Kanskje det er slik alle har det.

Anonymkode: b5549...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter

Er ikke begrepet "lykkepille" helt feil? Har aldri brukt det, men de jeg kjenner som har hatt denne typen medisiner sier vel helst at de blir "flate".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkepille er en tabloidbetegnelse som ikke henger på greip. Totalt misvisende. Det heter antidepressiva, og det ser dessverre ikke ut til at det har funket på deg. Å ha det så tungt er ikke vanlig. Ville bedt om henvisning til en psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Lykkepille er en tabloidbetegnelse som ikke henger på greip. Totalt misvisende. Det heter antidepressiva, og det ser dessverre ikke ut til at det har funket på deg. Å ha det så tungt er ikke vanlig. Ville bedt om henvisning til en psykiater.

Jeg har gått til psykolog og psykiater det meste av disse årene. 

Anonymkode: b5549...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kallenavnet "lykkepille" kommer fra lurer jeg fælt på, det gir jo alt annet enn lykk eller glede for den saks skyld...

Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som blir glad av det, alle blir jo følelsløse og flate, inkludert meg selv. Å jeg har desverre prøvd alt for mange av medisinene innenfor den sjangeren men aldri funnet noe som ga mersmak.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, ALeXz skrev:

Hvor kallenavnet "lykkepille" kommer fra lurer jeg fælt på, det gir jo alt annet enn lykk eller glede for den saks skyld...

Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som blir glad av det, alle blir jo følelsløse og flate, inkludert meg selv. Å jeg har desverre prøvd alt for mange av medisinene innenfor den sjangeren men aldri funnet noe som ga mersmak.

 

 

Det kommer fra tabloidpressen.

Anonymkode: 9cc28...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Forsøkt stemningsstabiliserende som Lamictal? Det burde være neste skritt om man ikke responderer på SSRI.

Jeg bruker stemningsstabiliserende også. Jeg er ofte bedre når jeg reiser bort. Men blir dårligere igjen når jeg kommer hjem. Jeg kan ikke flykte resten av livet heller.

Anonymkode: b5549...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også som deg at jeg blir bedre når jeg reiser bort. Men som du sier problemet løser seg ikke ved å reise bort og jeg blir dårlig når jeg kommer hjem, men om ikke annet så føler jeg at jeg får en pause fra livet eller et pustehull fra hverdagen og det er godt. Her har heller ikke medisiner hjulpet, selv om jeg har prøvd mye forskjellig.  

Jeg har vært syk i 3,5 år og blitt konkludert med at jeg er kronisk psykisk syk. Så her er det egentlig bare å prøve å overleve dagene. 

"Godt" vi er flere som har det sånn, selv om jeg ikke unner noen å ha det sånn. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker stemningsstabiliserende også. Jeg er ofte bedre når jeg reiser bort. Men blir dårligere igjen når jeg kommer hjem. Jeg kan ikke flykte resten av livet heller.

Anonymkode: b5549...52e

Akkurat slik er det for meg også, klarer ikke slappe av og nyte livet når jeg er hjemme, men så fort jeg reiser bort til familie et annet sted i landet eller tar en liten ferie hvorsomhelse så kobler jeg av med en gang.

Men blir jo lit som du sier, kan jo ikke drive flykte hele tiden...

Er jo noen som er så heldige at de faktisk har muligheten til å reise og flytte på seg hele tiden, men det funker jo utrolig dårlig når man har et barn man helst ikke vil bo altfor langt unna, selvom man ikke bor sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker stemningsstabiliserende også. Jeg er ofte bedre når jeg reiser bort. Men blir dårligere igjen når jeg kommer hjem. Jeg kan ikke flykte resten av livet heller.

Anonymkode: b5549...52e

Det at du har det bedre når du reiser bort, sier kanskje noe om at det trengs endringer i ditt hverdagsliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...