Gå til innhold

Rosa utflod etter samleie


Tuppenmor

Anbefalte innlegg

 

Hei Mette☺️

Er en dame på 44 år, går jevnlig til gynekologisk undersøkelse m ultralyd , sist for ca 4 mnd siden, da var alt helt fint. 

Har skjønt at jeg på en måte er på vei inn i overgangsalderen, siden jeg har uregelmessig mens. 

I går kveld hadde jeg samleie med min mann, og da oppdaget jeg at når jeg gikk på do etterpå, så var sekretet/sæd som kom ut helt lys rosa( veldig lyst) ikke noe blødning etterpå, kun dette jeg tørket etterpå. 

Jeg er litt nervøs og redd hva dette kan være, og om det er tegn på noe farlig. 

Må kanskje opplyse at 3 dager i forveien var jeg ferdig med mensen. 

Jeg skal reise bort noen dager, og klarer ikke å la være å tenke på om dette kan være tegn på noe farlig,😐

Hva tror du, høres det farlig ut? 

Håper på svar

Mvh tuppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det kan komme litt blødning fra livmorhalsen ved samleie eller etter anstrengelse. Det skyldes som regel at det er rikelig med kjertler og blodkar på livmorhalsen, og de kan lett sprekke ved berøring. Hvis det gjentar seg, vil det være lurt å få en sjekk, men dra du på ferie og se det an. Har du tatt celleprøve som det er anbefalt?

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...