Gå til innhold

Noe mer i livet?


Gondor

Anbefalte innlegg

Består livet av noe mer enn den praktiske overlevelsen fra dag til dag? Jeg har sittet i dag og tenkt at jeg kanskje trenger en åndelig praksis som kan gi livet en dypere mening. Nå lever jeg veldig sløvt. Det er bare det at det er så mye å velge i! Er det bare å velge det som passer en best og leve med det i stillhet uten å reklamere med det ovenfor omverdenen? Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre for å oppleve en dypere mening med livet? Hva er første steg? Jeg lurer...

Alle innspill og meninger mottas med takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Gondor skrev:

Består livet av noe mer enn den praktiske overlevelsen fra dag til dag? Jeg har sittet i dag og tenkt at jeg kanskje trenger en åndelig praksis som kan gi livet en dypere mening. Nå lever jeg veldig sløvt. Det er bare det at det er så mye å velge i! Er det bare å velge det som passer en best og leve med det i stillhet uten å reklamere med det ovenfor omverdenen? Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre for å oppleve en dypere mening med livet? Hva er første steg? Jeg lurer...

Alle innspill og meninger mottas med takk!

 

Nei, det er ikke noen dypere mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gondor skrev:

Består livet av noe mer enn den praktiske overlevelsen fra dag til dag? Jeg har sittet i dag og tenkt at jeg kanskje trenger en åndelig praksis som kan gi livet en dypere mening. Nå lever jeg veldig sløvt. Det er bare det at det er så mye å velge i! Er det bare å velge det som passer en best og leve med det i stillhet uten å reklamere med det ovenfor omverdenen? Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre for å oppleve en dypere mening med livet? Hva er første steg? Jeg lurer...

Alle innspill og meninger mottas med takk!

 

Jeg vil anbefale deg å lese åndelige bøker, da gir livet mening :) Energica eller bog og mystik. Men er jo mange andre plasser man kan bestille også da. Anbefaler "Himmelske samtaler". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen sier jo at å jobbe er meningen med livet, men den ser jeg ikke helt for menneske var jo her før jobber eksisterte.

Vil vel gjette på at å formere seg og skaffe mat/overleve, det er noe vi altid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/12/2017 den 2.32, Gondor skrev:

Består livet av noe mer enn den praktiske overlevelsen fra dag til dag? Jeg har sittet i dag og tenkt at jeg kanskje trenger en åndelig praksis som kan gi livet en dypere mening. Nå lever jeg veldig sløvt. Det er bare det at det er så mye å velge i! Er det bare å velge det som passer en best og leve med det i stillhet uten å reklamere med det ovenfor omverdenen? Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre for å oppleve en dypere mening med livet? Hva er første steg? Jeg lurer...

Alle innspill og meninger mottas med takk!

 

Forslag til litteratur: Camus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så tror jeg at du ikke er en tilfeldighet . At det finnes en Gud som ser deg og er intressert i deg og ditt liv. 

Anonymkode: acb81...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gondor skrev:

Notert. Kan du si litt mer om denne forfatteren?

 

Albert Camus. Skriver om mening, eller ikke-mening. Uten religion. Det jeg har lest er "Myten om Sisyfos", eller noe lignende, "Pesten" og kanskje "Den fremmede". Fikk det anbefalt av en psykepleier en gang jeg grubla mye på tema. Fikk samtidig anbefalt en bok av Marie Cardinal: "Gjennom ordene". Leste en bok til av henne, men husker ikke tittel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig så tror jeg at du ikke er en tilfeldighet . At det finnes en Gud som ser deg og er intressert i deg og ditt liv. 

Anonymkode: acb81...ec0

Hvis det er sånn lurer jeg på hvorfor det er så mye lidelse i verden.

Nei, en personlig gud er ekstremt lite sansynnlig.

Anonymkode: 031ac...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 15.05, ALeXz skrev:

Noen sier jo at å jobbe er meningen med livet, men den ser jeg ikke helt for menneske var jo her før jobber eksisterte.

Vil vel gjette på at å formere seg og skaffe mat/overleve, det er noe vi altid har gjort.

Mennesket har alltid arbeidet for å skaffe seg mat og ly, selv om det den gang ikke eksisterte Rema 1000 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.8.2017 at 10:20 PM, Andreaswell said:

Mennesket har alltid arbeidet for å skaffe seg mat og ly, selv om det den gang ikke eksisterte Rema 1000 ;) 

Jeg nevnte jo overleve, noe jeg mente med mening.

Ja, men vil ikke kalle det jobb i den forstand, for nå må man jo jobbe for å tjene penger til mat og alt tullet man absoluttt ikke har bruk for. Jeg ville ikkke sagt at en som er ute å jakter er på jobb, det er noe jeg tenkker på som en hobby eller interesse for man MÅ ikke gjøre det nå i dag, før var det jo for overlevelse.

 

Hvertfall sånn jeg ser på det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎08‎.‎2017 den 2.32, Gondor skrev:

Består livet av noe mer enn den praktiske overlevelsen fra dag til dag? Jeg har sittet i dag og tenkt at jeg kanskje trenger en åndelig praksis som kan gi livet en dypere mening. Nå lever jeg veldig sløvt. Det er bare det at det er så mye å velge i! Er det bare å velge det som passer en best og leve med det i stillhet uten å reklamere med det ovenfor omverdenen? Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre for å oppleve en dypere mening med livet? Hva er første steg? Jeg lurer...

Alle innspill og meninger mottas med takk!

 

Dette er et sunt tegn . Men du har vel noen tanker om hva du trenger for å få et mer meningsfullt liv , eller svar på noe viktige spørsmål som du har. Du har jo stilt to spørsmål som forteller noe om hva du søker.  

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FGT skrev:

Dette er et sunt tegn . Men du har vel noen tanker om hva du trenger for å få et mer meningsfullt liv , eller svar på noe viktige spørsmål som du har. Du har jo stilt to spørsmål som forteller noe om hva du søker.  

Jeg har tenkt litt. Jeg vil ikke inn i noe religiøs praksis eller noe alternativ filosofi. Jeg har tro på å gå ute i naturen og nyte den. Jeg har tro på å lytte til kroppen og dens behov. Her har jeg mye å hente. Jeg vet ikke om vi har sjel, men jeg har tro på å finne en indre ro. Så langt har jeg kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det finnes jo gode sykehistorier også og gode  livshistorier også. Enkelte griper kun tak i dem tror jeg og lærer kun av dem. Ofte er de av de aller mest vellykkede menneskene iallefall sett utenifra. 

En norsk forfatter som jeg leste litt av når jeg hadde mere ro og ikke så mye mas med mat( Fallbakken) sa sikkert mye i spøk for mange år siden i et intervju at han ville se nærmere på de store familiehusene på Sørlandet med røtter tilbake langt i tid i kommende skjønnlitterre bøker.

Egentlig er det mye å se frem til sådant helsa holder.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Sånn jeg tenker er det mye som man kanskje fødes inn i livet såsom kultur og forelder og familie og sosialiseringsmiljø og land og så mye som genemix men vilken vinkel eller hvor vi legger vinkelen når vi tenker på vårt eget liv velger vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...