Gå til innhold

Noe mer i livet?


Gondor

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har tenkt litt. Jeg vil ikke inn i noe religiøs praksis eller noe alternativ filosofi. Jeg har tro på å gå ute i naturen og nyte den. Jeg har tro på å lytte til kroppen og dens behov. Her har jeg mye å hente. Jeg vet ikke om vi har sjel, men jeg har tro på å finne en indre ro. Så langt har jeg kommet.

Naturen er et godt utgangspunkt å bygge videre på. Nei vi har ikke sjel, men vi ER levende sjeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FGT skrev:

Naturen er et godt utgangspunkt å bygge videre på. Nei vi har ikke sjel, men vi ER levende sjeler. 

Hva mener du med at vi er levende sjeler og ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gondor skrev:

Hva mener du med at vi er levende sjeler og ikke har.

Sjel betyr i utgangspunktet " en puster "altså en skapning som puster og lunger har lunger. Dette gjelder jo både dyr og mennesker. Så sjelen er det samme som et vesen eller en fysisk skapning. Vi hører ofte utrykket "ikke en levende sjel (menneske) å se her" eller vi kunne gjerne si " bare døde sjeler her "  eller kropper.

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, FGT skrev:

Sjel betyr i utgangspunktet " en puster "altså en skapning som puster og lunger har lunger. Dette gjelder jo både dyr og mennesker. Så sjelen er det samme som et vesen eller en fysisk skapning. Vi hører ofte utrykket "ikke en levende sjel (menneske) å se her" eller vi kunne gjerne si " bare døde sjeler her "  eller kropper.

Interessant. Det ble et nytt perspektiv. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Personlig så tror jeg at du ikke er en tilfeldighet . At det finnes en Gud som ser deg og er intressert i deg og ditt liv. 

Anonymkode: acb81...ec0

Denne himmelskapningen burde bruke mindre tid på velfødde nordmenn, og mer tid på avmagrede barn i Syria. Jeg tror ikke det står på antall desperate bønner fra området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...