Gå til innhold

Har du moensinme hatt eller har du i dag en favorittpolitiker?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

(Eller spiller du ikke på hester som jeg hørte en si på et lignende spørsmål?)

(Eller favorittpolitiker er kanskje noe som både kan og bør tilhøre "gamle dager" eller " forna dager".)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Min favorittpolitiker er Christian Tybring- Gjedde, på annen plass Sylvi Listhaug.

 

På bånn finner man Hareide.

 

Mitt favorittparti er FRP fulgt av senterpartiet og AP. KRF tar sisteplass der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kommer på i fargen er Hanna Kvanmo, Jens Stoltenberg, Odd Einar Dørum, Kristin Clemet, Hanna Kvanmo. Bør vel også nevne Gro og Kåre.

 

Selv om også disse til tider har kunnet irritere på seg gråstein.

 

Nå har jeg tro på Abid Raja, men han har jo ikke fått vist seg så mye frem i politikken ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bernie Sanders.

Ellers syns jeg Knut Arild Harreide virker ærlig, og det er en egenskap det er for lite av blant politikere, så selv om jeg er uenig med han i mye, så syns jeg han er med å gi politikk mening, det bidrar til at jeg orker engasjere meg litt likevel. Han er som regel saklig og skikkelig i sin argumentasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

I dag har jeg ingen favoritt. Jeg har tenkt å prøve å lese de respektive valgprogrammer før jeg endelig avstår fra å stemme fordi jeg synes man har vært vidne til så mange ubrukte muligheter i politikken at jeg føler   å stemme får være til dem som føler de " har noe der".

Jeg synes veldig godt om både Støre og Erna som de fremstår og fyller sin plass.

Erna har jo gjort enormt som kvinnelig forbilde synes jeg og hun virker som hun makter det og også være mor og forelder og ha familie oppe i det sikkert store presset. Uten å kunne forbindes med konservativ politikk på noe måte synes jeg hun har gjort mye for kvinnerollen i yrkeslivet da spesielt næringslivet på en naturlig og utvungent måte. Men det faktiske innholdet i konservativ politikk er sjelden  i tråd med mine situasjonoppfatminger (om nå noe egentlig kan sies å være det men det er en helt annen historie)

Støre er et menneske med stort mot og  med et positivt utgangspunkt og holdning overfor alle mennesker også motdebattanter. Men har han nok og gode nok støttespillere?

Mannen har jo også fødselsdag samme dag som valgdagen leste jeg i et intervju med ham tidligere.

Håper bare helsa holder for dem alle i politikken da dette må være enorme belastninger og helt umenneskelige krav med en sånn eksponering det sikkert innebærer. Arbeiderpartiet kan lett gå i stykker føler jeg  da de populistiske og kommersielle kreftene er enorme.

Kanskje etter valget med en opposisjon som bare spenner ben for alt.

Det  er ikke mange å lite stort på i vår verden av i dag. I tidligere tider hadde man Finn Gustavsen som var en god inspirator og Inger Loise Valle som kunne gjennomføre endringer på god måte.Jon Lyng var Stortinget selv. Det er igrunn så mange gode talspersoner for norsk politikk opp gjennom tidene også i kommunepolitikk som arbeider mer i det stille også.

Men i dag det værre.

Men jeg vil lese programtekstene om jeg finner dem å se om der er nok jeg kan forsvare. Dette med valg sitter sterkt i ryggmargen min så det blir ikke med lett hjerte om jeg bare føler jeg må avstå fra å stemme.

Men jeg håper absolutt på et godt valg for alle uansett min deltaking 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

De jeg kommer på i fargen er Hanna Kvanmo, Jens Stoltenberg, Odd Einar Dørum, Kristin Clemet, Hanna Kvanmo. Bør vel også nevne Gro og Kåre.

Glad i Hanna Kvanmo skjønner jeg. ;) Men hun vel et grepa kvinnfolk såvidt jeg kan huske. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Hanna Kvanmo var bare sjelden god. Alltid sakelig og en politiker som aldri var seg  og ukumstlet synes jeg. Ikke for ingen ting hun var så høyt verdsatt av så mange. Man kunne tydelig se at hun brydde seg om menneskene rundt seg og  også de langsiktige ting for landet.

Men det var også mange andre som alle huskes med stor respekt og jeg tror man kan bruke ord som kjærlighet fra så mange som opplevet dengang uten at noe bør glamoriseres fra den tid.

I dag er alt annerledes. I dag tror jeg de vinner som klarer å være kontaktskapende på media  og kommersielle krefter sine premisser til et kontakthungeri publikum. Det er sånn valg vinnes i dag virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Glad i Hanna Kvanmo skjønner jeg. ;) Men hun vel et grepa kvinnfolk såvidt jeg kan huske. :) 

Hehe, ble visst noe dobbelt, ja. Men flere der jeg har respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Gorbatsjov er høyt oppe.  

Ronald Reagan var veldig bra sett i ettertid. Han startet ingen kriger (så vidt jeg vet) , men fikk i stand nedrustningsavtaler og bidro til avvikle den kalde krigen. Suksessfaktoren var visstnok at han var ydmyk og støttet seg på rådgivere.

Jeg liker Erna Solberg. 

Og så Aslak Sira Myhre. Ute av politikken, men en mann med klare og originale tanker som han skriver rett frem. F.eks:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/ikke-følg-drømmen-din-1.773216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, siste taler ! ;) I tillegg så vil jeg nevne Jens Stoltenberg, Olof Palme og Einar Gerhardsen ! Selv om de to siste var før min tid ;)

 

Endret av Jokke89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For høyrefolk, kanskje, ja ;) Neida. var jo en politiker som kunne det å være politker det. Var i alle fall friske debatter mellom han og Gro, som jo er mer mitt forbilde enn han er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jokke89 skrev:

For høyrefolk, kanskje, ja ;) Neida. var jo en politiker som kunne det å være politker det. Var i alle fall friske debatter mellom han og Gro, som jo er mer mitt forbilde enn han er ;)

Du kan kose deg med denne:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på den senere ;) Har en far som er på ene siden og en onkel som er på andre politisk, har visst vært noen diskusjoner dem imellom har jeg hørt rykter om ;) Så det kan jo være uenighet innad i familier og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Skal man gå til utenland glemmes aldri Sveriges store politiker Olof Palme. Det er så mange gode egentlig tenker man bare ordentlig etter.

I vår tid tror jeg bare det blir veldig tøffe tak for mange av oss uansett hvem som haler i land seieren denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...