Gå til innhold

Hadde du hatt lyst til å gå over Grønland?


frosken

Anbefalte innlegg

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, *skal* skrev:

Jeg trodde vi snakket Oschlo her og tenkte ja visst! Men nei... 

Hehe...  Nei, jeg prøvde ikke å starte en tråd om fremmedfrykt, men om skiglede;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Hehe...  Nei, jeg prøvde ikke å starte en tråd om fremmedfrykt, men om skiglede;-)

Vet ikke hva som er verst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, frosken skrev:

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Nei, skulle jeg lagt ut på langtur måtte det vært på sommerstid og langt i fra et isøde på ski! Aldri i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Jeg må først lære meg å gå på ski i så fall 😉 Har planer om å lære meg å gå på ski i vinter 🙈 Men det må være givende å gjennomføre noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Jeg synes det høres helt fantastisk ut! Men tror ikke gjennomføringen hadde vært noe for meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, frosken skrev:

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Det er ikke min kopp te i øyeblikket, men sikkert litt av et eventyr. Jeg så serien hvor Truls Svendsen gikk over Grønland sammen med Cecilie Skog. Det er nok ikke helt uoverkommelig  for vanlige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært et supert prosjekt for å få orden på formen/fysisk helse og sikkert fantastisk å gjennomføre, når man har gjort det. Hadde nok brukt mer en et år på forberedelser. Vet ikke hvilke krav de stiller for å få melde seg på, har en følelse av at jeg ikke hadde kommet gjennom. Ellers var det kjempedyrt! og en måned virker som litt lenge. Dog overbevist at det må være bra for kropp å sjel å gjøre noe sånt hvis man har tid og penger. Så deilig det hadde vært å ha en måned uten mobil f.eks. Og for en opplevelse det må være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, frosken skrev:

http://www.framexpeditions.no/gronland/om-gronlandsturen/

Jeg har kastet bort tid på å lese om denne turen. Den er altfor dyr for meg, og jeg tror ikke jeg ville hatt tid til å trene nok lenge nok heller, men merker at jeg gjerne skulle ha gjort et forsøk! Hva med dere andre? Synes dere det frister å gå over Grønland på ski i løpet av fire uker?

Litt usikker. Både ja og nei. Det ser litt kjedelig ut når landskapet bare er flatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Xtra skrev:

Jeg synes det høres helt fantastisk ut! Men tror ikke gjennomføringen hadde vært noe for meg 

Hvis jeg ser bort fra den høye prisen, så hadde jeg syntes det var sært å skulle forberede seg ved å trekke bildekk rundt i nærmiljøet mitt;-) Det ser jo litt snålt ut med folk som stadig vekk drar med seg to bildekk på tur!

Jeg hadde likt å ha et slikt treningsmål, og så tror jeg at jeg ville ha likt meg på tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gargamel skrev:

Det er ikke min kopp te i øyeblikket, men sikkert litt av et eventyr. Jeg så serien hvor Truls Svendsen gikk over Grønland sammen med Cecilie Skog. Det er nok ikke helt uoverkommelig  for vanlige folk. 

De påstår at omtrent hvem som helst som har lyst, kan klare å forberede seg godt nok til å gjennomføre turen. De krever imidlertid at man legger ned mye tid på forberedelsene og tester at formen er god nok til at det er realistisk at du kan gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sans for å gjøre noe slikt i løpet av livet - men for min del er det ikke aktuelt å gå så langt på ski. Jeg har mye heller lyst til å gå en lang lang tur til fots om sommeren. Kanskje pilegrimsleden fra Frankrike til Spania - eller et helt annet sted. Det har jeg lyst til å planlegge snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skitur på fire uker hadde ikke passet meg, nei. Jeg betviler ikke at det er en fantstisk tur, men om jeg skulle brukt fire uker på en fysisk utfordring i naturen måtte det heller vært i et fjellområde el annet på land. Dog ikke for skummelt (mtp høyde, behov for klatring/sikkerhetstau eller annet sikkerhetsutstyr). Jeg er ingen tøffas!! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Hvis jeg ser bort fra den høye prisen, så hadde jeg syntes det var sært å skulle forberede seg ved å trekke bildekk rundt i nærmiljøet mitt;-) Det ser jo litt snålt ut med folk som stadig vekk drar med seg to bildekk på tur!

Jeg hadde likt å ha et slikt treningsmål, og så tror jeg at jeg ville ha likt meg på tur:-)

Kanskje jeg skal begynne å dra på to bildekk. Kan jo utgjøre mye gratis trim i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, cathlin skrev:

Kanskje jeg skal begynne å dra på to bildekk. Kan jo utgjøre mye gratis trim i hverdagen.

Ja, det er billig trening - men ville du ikke følt deg ganske sær? Du kan jo i så fall gjøre det grundig, slik at du drar med deg dekkene nedover Bogstadveien;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...