Gå til innhold

Cannabis påvirker stemningsleiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha røykt cannabis "forsvinner" depresjonen i sånn 1-2 uker. Blir i godt humør, uvanlig godt humør faktisk. Ikke hypomani, men mistenker tidligere hypomanier. Men er dette normalt? At cannabis gjør meg "frisk" i 2 uker etterpå? 

Anonymkode: 597bc...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha røykt cannabis "forsvinner" depresjonen i sånn 1-2 uker. Blir i godt humør, uvanlig godt humør faktisk. Ikke hypomani, men mistenker tidligere hypomanier. Men er dette normalt? At cannabis gjør meg "frisk" i 2 uker etterpå? 

Anonymkode: 597bc...c29

Det er i hvert fall to leire når det gjelder cannabis. Noen mener det er farlig og bør være forbudt mens andre mener det er bevis for at det har helbredende effekt på mange sykdomstilstander. Jeg vet ikke om det finnes noe nøytralt studium.

Cannabis har tydeligvis en veldig positiv effekt på deg. På andre kan det ha negativ effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannabis er det eneste som tar mine smerter. I tillegg så hjelper det på ADHD'en, angsten og gudene vet hva. Vi i Norge lever i bakvendt land og er dn av meget få som er så firkantet når det gjelder diskusjonen av evt å lovliggjøre dette til medisinsk bruk. Til og med Danmark og Sverige er på glid. Men Norge? Nei, det er farlig har vi fått printa inn siden barndommen fra alle kanter. Men jeg kan knaske Valium, Attentin, AD og andre smertestillende med minst 10 bivirkninger som gjør livet sitt til et hell og ødelegger kroppen. 

Poenget ved å bruke dette medisinsk er ikke rusen, men den smertestillende effekten (eller annet man sliter med) Det er det mange som ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gondor skrev:

Det er i hvert fall to leire når det gjelder cannabis. Noen mener det er farlig og bør være forbudt mens andre mener det er bevis for at det har helbredende effekt på mange sykdomstilstander. 

Det er mitt inntrykk også.  

Jeg er med i to forum for en kronisk sykdom. Ett norskt, og ett amerikansk.  Det finnes ingen kur, og folk med denne sykdommen bruker forskjellige medisiner med varierende effekt.  Noen blir helt symptomfrie, de fleste blir sånn passe bra og noen finner ikke noe som hjelper. 

I det norske forumet er det stadig noen som ønsker å prøve Cannabis, og er sikre på at det er den endelige løsningen. 

I det amerikanske, er det naturlig nok mange som har prøvd  Cannabis mot den samme sykdommen. De som har testet det, opplever akkurat det samme som med alle de andre medisinene: Noen blir helt symptomfrie, de fleste blir sånn passe bra, og for noen hjelper det ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kalevaala skrev:

Det er mitt inntrykk også.  

Jeg er med i to forum for en kronisk sykdom. Ett norskt, og ett amerikansk.  Det finnes ingen kur, og folk med denne sykdommen bruker forskjellige medisiner med varierende effekt.  Noen blir helt symptomfrie, de fleste blir sånn passe bra og noen finner ikke noe som hjelper. 

I det norske forumet er det stadig noen som ønsker å prøve Cannabis, og er sikre på at det er den endelige løsningen. 

I det amerikanske, er det naturlig nok mange som har prøvd  Cannabis mot den samme sykdommen. De som har testet det, opplever akkurat det samme som med alle de andre medisinene: Noen blir helt symptomfrie, de fleste blir sånn passe bra, og for noen hjelper det ingenting. 

Ja, men godt de norske ikke mister motet på veien da :D 

Neida, altså ja er enig med deg. Det er ikke en medisin/kur mot alt, men det hjelper mange, og det er derfor det er synd at man skal få et bastant nei i Norsk helsevesen når de vet det kan finnes noe som hjelper der ute. Og det er virkelig frustrerende for det vet jeg alt om! (Jeg er en av de som har forsøkt Cannabis og funnet ut at dette er noe som hjelper hos meg, men ikke får tak i lovlig her i Norge. Jeg er likevel en som har valgt å følge loven og kjempe for et skifte her, og vente til det evt blir lov her også). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...