Gå til innhold

Seroquel og alkohol


tochri83

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har brukt seroquel 100 mg for søvn og tankekjør i 5 år ca. Jeg har nå fått meg ny jobb og synes det er vanskelig å være avhenging av dette medikamentet. Skal nå på helgetur til krakow med jobben 29 september og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med denne medisinen da jeg ønsker å nyte alkohol. Har drukket alkohol ved tildligere annledninger også, men da kun en kveld. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette, har forsøkt å trappe ned ved flere annledninger, men får da søvnvansker,blir redd for å ikke få sove osv noe som blir til angst og får deretter ikke sove. Skal også sies at jeg har kjempet med snus og røykeslutt samtidig noe jeg faktisk har klart å komme meg gjennom. Føler meg sliten og lurer på om jeg skal gi opp nedtrappingen en stund. Hvordan skal jeg gjøre det i forhold til evt alkohol og seroquel, jeg er litt redd for skippe medisinen i 2 dager på rad. Skal også sies at jeg har hatt vansker med å sovne etter å ha drukket alkohol da jeg ikke har tatt seroquel. Reiser 29 september og håper på svar fra Nils Håvard Dahl. Tar ingen andre medisiner fast.

 

Mvh Mann 34 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel du kan få blackout; så ville blitt hjemme og prøvd å tenke på at du må finne på noe annet enn de som ikke tar seroquel.

Seroquel er heller ikke spesielt sunt. Du har nok mye nytte av placeboeffekten.

Ville øvd meg på å sove men da må du også øve mentalt; og det er vanskelig. Du må øve trygghet og kunne sove litt her og der; og kunne sove når du har anledning til det.

Anonymkode: cfe69...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel tapper kroppen din ekstra mye for næringsttoffer; mange vet ikke om bivirkningene.

feks slutt. Tror egentlig du vil sove dypere og bedre også da ja.

Anonymkode: cfe69...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok opp det med alkohol med fastlegen min før ferien. Spurte om jeg kunne drikke litt med de medisinene jeg nå brukte. Selv drikker jeg sjelden, men av og til synes jeg at det er hyggelig å kunne ta litt. Jeg bruker bla 75-100 mg quetiapin for søvn (samme medisin som seroquel )

Fikk til svar at jeg kunne drikke litt på disse, men måtte huske på at med quetiapin så ville jeg bli ekstra trøtt. 

Det jeg gjorde var at jeg tok quetiapinen da jeg la meg. Det som hente var at jeg sovnet mens jeg lå å pratet med vedkommende som jeg delte rommet med. Våknet uten noe form for hangover. 

Kan du ikke ta deg en prat med fastlegen din? Da får du mest sannsynlig det samme svaret som meg og da er du på trygg grunn.

Ønsker deg en fin tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Kombinasjonen seroquel og alkohol gjør deg ekstra trøtt, og de jeg kjenner som tar dette preparatet for å få sove kan godt drikke alkohol først, og så ta medisinen ved leggetid. Har aldri hørt at det har vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 17.23, tochri83 skrev:

Hei! Jeg har brukt seroquel 100 mg for søvn og tankekjør i 5 år ca. Jeg har nå fått meg ny jobb og synes det er vanskelig å være avhenging av dette medikamentet. Skal nå på helgetur til krakow med jobben 29 september og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med denne medisinen da jeg ønsker å nyte alkohol. Har drukket alkohol ved tildligere annledninger også, men da kun en kveld. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette, har forsøkt å trappe ned ved flere annledninger, men får da søvnvansker,blir redd for å ikke få sove osv noe som blir til angst og får deretter ikke sove. Skal også sies at jeg har kjempet med snus og røykeslutt samtidig noe jeg faktisk har klart å komme meg gjennom. Føler meg sliten og lurer på om jeg skal gi opp nedtrappingen en stund. Hvordan skal jeg gjøre det i forhold til evt alkohol og seroquel, jeg er litt redd for skippe medisinen i 2 dager på rad. Skal også sies at jeg har hatt vansker med å sovne etter å ha drukket alkohol da jeg ikke har tatt seroquel. Reiser 29 september og håper på svar fra Nils Håvard Dahl. Tar ingen andre medisiner fast.

 

Mvh Mann 34 år

NHD er ikke på forumet lenger, så det får bli brukersvar. :)

Jeg bruker 200 mg Seroquel ved sengetid, i hovedsak for søvn. Har i sommer drukket øl/cider/vin ved mange anledninger. Ikke hatt noen problemer med det. Har da stort sett drukket 3 enheter over 4-5 timer, men har også drukket opp til 5 enheter på samme tid.

Kan ikke si jeg merker noen ekstra effekt av Seroquel disse kveldene. Jeg har ikke drukket meg ordentlig beruset mens jeg har gått på Seroquel, tror jeg. Men det har vært fordi jeg ikke har hatt lyst. Jeg tror jeg ville "turt" det.

Har du mulighet til å prøve ut en kveld før du drar? En kompis eller annen som du stoler på, og som kan hjelpe deg å vurdere om du reagerer dårlig på alkoholen?

Nå vet jeg ikke om du tenker at på jobbturen ønsker du å drikke for å bli beruset, eller om det mest går på det at du ønsker å ikke skille deg ut. I oppstartsfasen av nye medisiner, eller hvor jeg ikke har følt meg helt trygg, har jeg passet på å velge rødvin eller annet hvor det er "innafor" å drikke sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...