Gå til innhold

Fastlege med permanentkrøller, type små.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt bekymret fordi jeg har funnet en fastlege som 2 venner anbefalte, men en dag dukket navnet hennes opp på facebook og jeg fikk så rare negative assosiasjoner helt instinktivt. Idag sjekket jeg bildet, og der lyser grunnen mot meg. Hun har sånn små krøller permanent i en alder av 46 år. Som var ut i 1987 og aldri kom tilbake i motebildet. 

Føler dette forteller meg at fastelegen er utilregnelig og det er det samme som om  jeg brukte krepptang. 

Det er så useriøst signaler denne permanenten gir.

Kan hun være født som 1 av 1000 barn med små rare krøller natulig. En på håndballen hadde sånn hår, men hun er den eneste jeg har sett ever.

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det samme som krepptang heller for det kan vaskes ut og er typ hipsterkult totalt.

Brukte min fra barndommen litt til party noen år seinere.

Noen som forstår at jeg syns hun fremstår useriøst eller off. 

Om det er naturlig hår så er det jo ok. 

Men tenk om hun er ritalin og amfeatim og hvitvinslege.

Som mange sykepleiere og spiser av egne resepter.

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg tenker på som gjør meg redd for rusmisbruk og svekket dømmekraft er at det er ganske alvorlig å faktisk investere tid og penger i en utdødd trend som smått krølle permanent og toppe det hele med en gul variant av blekning.

Det signaliserer dårlig dømmekraft rundt frisørvalg og liten kunnskap rundt hår, men også at man allikvel investerer tid og penger og omformer til en 20 år gammel død avgått ved døden fullstendig utdatert trend.

Altså svekket dømmekraft igjen. Og å bry seg direkte negativt om seg selv. Dette er jo selvskading fra et kyndig utseendefokusert persepktiv.

Og det er jo ikke at de ikke har tid til å gå til frisør. som en 25 cm ettervekst kunne gitt sterke signaler om.

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sånne små krøller permanent i en alder av 46 år. Som var ut i 1987 og aldri kom tilbake i motebildet. Føler dette forteller meg at fastelegen er utilregnelig og det er det samme som om jeg brukte krepptang. Det er så useriøse signaler denne permanenten gir.

Så du synes "feil" frisyre overstyrer anbefalingene fra venner og sannsynliggjør at hun er utilregnelig?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tenk om hun er ritalin og amfetamin og hvitvinslege.  Som mange sykepleiere og spiser av egne resepter.

Hva er en hvitvinslege?  Jeg kunne kanskje tenkt meg en sånn.  Evt. en rødvinslege.  Rødvin på resept, det hadde vært noe!

Jeg synes nok man trenger litt bedre bevis enn rare krøller for å anta at en lege er medikamentmisbruker.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså svekket dømmekraft igjen. Og å bry seg direkte negativt om seg selv. Dette er jo selvskading fra et kyndig utseendefokusert perspektiv.

Kanskje hun ikke er så "kyndig utseendefokusert"?  Jeg tror ikke leger trenger å være det.  Kanskje hun ble lege på grunn av det hun har inni hodet, ikke oppå?

Jeg ville likt at en lege ikke dømte meg ut fra håret eller utseendet forøvrig, jeg er ikke velsignet med vakkert hår eller annet attraktivt ytre.  

Du får høre med vennene som anbefalte henne, kanskje hun har noen egenskaper som kan ta brodden av dette forferdelige håret som hun er vill nok til å vise fram på Facebook, nettsamfunnet der bare de unge, vakre og slanke med naturlige krøller kan stå fram uretusjert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

det jeg tenker på som gjør meg redd for rusmisbruk og svekket dømmekraft er at det er ganske alvorlig å faktisk investere tid og penger i en utdødd trend som smått krølle permanent og toppe det hele med en gul variant av blekning.

Det signaliserer dårlig dømmekraft rundt frisørvalg og liten kunnskap rundt hår, men også at man allikvel investerer tid og penger og omformer til en 20 år gammel død avgått ved døden fullstendig utdatert trend.

Altså svekket dømmekraft igjen. Og å bry seg direkte negativt om seg selv. Dette er jo selvskading fra et kyndig utseendefokusert persepktiv.

Og det er jo ikke at de ikke har tid til å gå til frisør. som en 25 cm ettervekst kunne gitt sterke signaler om.

Anonymkode: f1010...053

Jeg mener ikke å fornærme deg men lurer bare på om dette bare er tull? Om det er en slags aprilspøk eller noe fra din side? 

Anonymkode: 5adc7...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Så du synes "feil" frisyre overstyrer anbefalingene fra venner og sannsynliggjør at hun er utilregnelig?

Hva er en hvitvinslege?  Jeg kunne kanskje tenkt meg en sånn.  Evt. en rødvinslege.  Rødvin på resept, det hadde vært noe!

Jeg synes nok man trenger litt bedre bevis enn rare krøller for å anta at en lege er medikamentmisbruker.

Kanskje hun ikke er så "kyndig utseendefokusert"?  Jeg tror ikke leger trenger å være det.  Kanskje hun ble lege på grunn av det hun har inni hodet, ikke oppå?

Jeg ville likt at en lege ikke dømte meg ut fra håret eller utseendet forøvrig, jeg er ikke velsignet med vakkert hår eller annet attraktivt ytre.  

Du får høre med vennene som anbefalte henne, kanskje hun har noen egenskaper som kan ta brodden av dette forferdelige håret som hun er vill nok til å vise fram på Facebook, nettsamfunnet der bare de unge, vakre og slanke med naturlige krøller kan stå fram uretusjert. 

 

Vel talt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å fornærme deg men lurer bare på om dette bare er tull? Om det er en slags aprilspøk eller noe fra din side? 

Anonymkode: 5adc7...7f9

Kan umulig være seriøst. Og hvis seriøst: bør absolutt søke lege! Krøller eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er seriøst, er denne legen sikkert meget fornøyd om pasienten velger en annen fastlege :-)

Anonymkode: ce4cd...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Hehe. Legen min er faktisk fin på håret, det skal han ha. Men seriøst, frisyren til fastlegen spiller neppe noen rolle for hvor flink hun er i jobben sin, så hvis andre anbefaler henne tror jeg ikke du skal tenke så mye på håret hennes. Og jeg kjenner faktisk folk som har sånt hår helt naturlig, så du vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tuller faktisk ikke, har innsett at mine fordommer redder meg og er accurate veldig ofte faktisk.

Viser seg skremmende ofte at mine antagelser får helt rett.

Dette sier meg dårlig dømmekraft og gir mixed message - å både investere i permanent og blekning som er som å svi av sitt eget hår og ha det på st hans bålet i tillegg - men så velge skjødesløst farge. Og PERMANENT.....

Så jeg tenker at her sitter det løst med piller og alkohol og NOEN har mistet kontrollen over seg selv .

Kanskje den høye årslønnen til leger virker mot sin hensikt?

Anonymkode: f1010...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg tenker at her sitter det løst med piller og alkohol og NOEN har mistet kontrollen over seg selv .

Anonymkode: f1010...053

Er det egne kriterier for leger, eller er bleket, permanentkrøllet hår et generelt tegn på at man er alkohol- eller pillemisbruker og har mistet kontrollen over seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes det er kult med småkrøllete hår, men har fått med meg at det er helt krise og noe som må korrigeres hver dag med rettetang. Det skal være glatt nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden så skulle jeg ta permanent. Meningen var å få litt store krøller og jeg hadde aldri gjort det før og ikke viste jeg at håret mitt tok krøll rimelig bra. Så ut som.. jeg vet ikke hva..hadde masse små krøller. Det tok mange måneder og en klipp til før håret så nogen lunde ut.  Kan det samme ha hendt denne legen?

At håret definerer om det er en god lege eller ikke har jeg aldri hørt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er kult med småkrøllete hår, men har fått med meg at det er helt krise og noe som må korrigeres hver dag med rettetang. Det skal være glatt nå for tiden.

Hei!

Tror du tar feil, det skulle kanskje være rett:-) men nå tror jeg mer mangfold og aksept gjelder. Verden går med stormskritt fremover, og med det kommer et spekter av skjønnhetsidealer inn:-)

Vet flere med afrohår, som nå lar krøllene gro...

Og hva er vel vakrere enn dette?

Image result for afro hår er blitt in

Eller dette:

Image result for afro hår er blitt in

Om man er fastlege og vil jukse litt for å få krøller, har jeg bare stoor forståelse for:-)

Skjønt for de fleste blondiner handler det vel mer om å gi inntrykk av å ikke ha så tynt hår, det er vel der permanent krøllene kommer inn, og det gjelder vel enten man er fastlege eller sitter i kassa eller jobber som klokker eller prest;)

Men selvsagt, afrohår, er vel noe flertallet av oss bare kan drømme om :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...