Gå til innhold

Brudd på taushetsplikten på apoteket?


emilie321

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, cilie skrev:

Jeg synes ikke apotekansatte må forklare noe jeg om ikke kunden spør.

Jeg tror (merk: tror!) de er forpliktet til å informere om at "medisinen skal tas morgen og kveld, helst sammen med mat" f.eks. Men de skal definitivt ikke begynne å blande seg inn i hvorfor legen har skrevet ut dette legemidlet og slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror (merk: tror!) de er forpliktet til å informere om at "medisinen skal tas morgen og kveld, helst sammen med mat" f.eks. 

Det er bare irriterende. Jeg klarer fint selv å lese pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotekmedarbeidere kan utmerket godt erstattes med automater. (Skriv personnummer, velg resept og betal). Det hadde vært langt mindre irriterende og like faglig bra. 

Det irriterer meg hvordan noen av de skal late som de har peiling ved å gi unødvendige råd og stille dumme spørsmål. Jeg hater å gå på apoteket, nettopp av denne grunn.

Hvis jeg for en gangs skyld stiller et litt komplisert spørsmål, blir jeg bare bedt om å spørre legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Apotekmedarbeidere kan utmerket godt erstattes med automater. (Skriv personnummer, velg resept og betal). Det hadde vært langt mindre irriterende og like faglig bra. 

Det irriterer meg hvordan noen av de skal late som de har peiling ved å gi unødvendige råd og stille dumme spørsmål. Jeg hater å gå på apoteket, nettopp av denne grunn.

Hvis jeg for en gangs skyld stiller et litt komplisert spørsmål, blir jeg bare bedt om å spørre legen.

Hihi, tviler på at du må spørre om så mye😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, issomethingwrong skrev:

Apotekmedarbeidere kan utmerket godt erstattes med automater. (Skriv personnummer, velg resept og betal). Det hadde vært langt mindre irriterende og like faglig bra. 

Det irriterer meg hvordan noen av de skal late som de har peiling ved å gi unødvendige råd og stille dumme spørsmål. Jeg hater å gå på apoteket, nettopp av denne grunn.

Hvis jeg for en gangs skyld stiller et litt komplisert spørsmål, blir jeg bare bedt om å spørre legen.

Hvis jeg trenger svar på et komplisert spørsmål så er nettopp en av de ansatte der helt utrolig dyktig og både hyggelig og hjelpsom. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg bare byttet apotek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor takk til alle dere som støttet meg.

Har nå vært hos fastlegen, fortalte om hendelsene på apoteket. Opplevde at fastlegen ble litt irritert/sint og han var veldig bestemt i stemmen da han sa at dette kan vi ikke ha noe av. De har ikke noe med å si noe om hva jeg lider av, det være seg om det  feks er psykisk, hjertesykdom eller  kjønnssykdom. De skal heller ikke blande seg i hvilke medisiner jeg får og hvorfor jeg tar dem. Det eneste er hvis fastlegen har skrevet ut en medisin som krasjer med noen andre, men da skal de ta det med legen.

Resultatet ble at han sa at han selv skulle ringe apoteket å snakke med dem. Jeg skulle slippe å oppleve dette en gang til. Jeg sa til han at jeg hadde tenkt å dra ditt idag å snakke med dem, men han ville snakke med dem selv.

Er glad jeg tok dette opp med fastlegen og at jeg slipper den samtalen selv, er nok litt redd for konflikter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt var så mye greiere på apoteket i " gamle dager".

Anonymkode: a55d0...045

Det meste var bedre i de gode gamle dager.

Anonymkode: 19224...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg jobber selv i apotek og dette er IKKE greit.Bra du tok det opp med legen og at det blir tatt videre til apotekeren.

Anonymkode: 0767d...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd akkurat det samme som trådstarter flere ganger på tre apotek. Jeg har snudd i døra når de som har gjort dette har vært på jobb. 

En gang ropte apotekteknikkeren ut til omlag 15 mennesker i lokalet, hvorav noen var naboer: "Skal DU ha antidepressiva som er så ung?!?! Det er så fælt at legene gir dette til unge mennesker! Har du noen å snakke med om alt du sliter med? Vi kan ikke spise piller for alt". 

Jeg hadde lyst til å synke gjennom gulvet der jeg stod. Det var godt synlig at andre fikk med seg både navnet på medikamentet og hvorfor jeg skulle ha det. Dette føltes krenkende. 

Den samme personen gjorde det samme den siste gangen jeg var der. Da ble det blant annet ropt: "Dette er faktisk narkotika, så du må ikke ta for mye! Du har kanskje prøvd litt av hvert, så jeg ikke trenger å forklare deg at du må la bilen stå hvis du våkner ruset om morgenen". 

Denne gamle kjerringa har gjort dette med andre også foran meg, og jeg finner det nærmest avskyelig at mennesker i en sårbar posisjon må møte slike idioter bak skranken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat begynt med smerteplaster da jeg skulle på ferie, spurte da på apoteket om det gikk ann å bade med plasteret. Det gikk fint å dusje men jeg var ikke sikker på om det ville gå like greit på badeferie. Fikk da til svar av hun på apoteket at vis jeg kunne bade så trengte jeg vel egentlig ikke smertestillende. 

Det er det frekkeste jeg noen gang har opplevd på et apotek, for det er vel meningen med smertestillende at det nettopp skal hjelpe til å gi pasienten et mest mulig normalt liv.

 

Anonymkode: d9e8a...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hente ut en pakke med imovane på Sørlandssenteret på et apotek der. Da var det en eldre dame som ropte ut så det hørtes i hele lokalet " ER DET SOVEPILLENE DU SKAL HA?!?" Ved en annen anledning ved samme apotek var det en mannlig ansatt som sa "Ja, nå er helga reddet!" når jeg hentet ut resepter på ap og noe annet...

Anonymkode: de1ac...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...