Gå til innhold

Systemet fungerer


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

58 minutter siden, Rådvilla skrev:

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en liten "rekreasjonsferie" på psyk. Det gjorde meg godt. 

Godt å høre at du har det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett etter deg innpå her. Leste ditt lille innlegg om at du følte for å gi opp her en kveld og jeg ble bekymret for deg. Må innrømme at jeg ba en liten bønn for deg da. Godt å høre at det går bedre og at systemet fungerer.

Anonymkode: 57dbe...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rådvilla skrev:

Ja, har det bedre nå. Det lures på nå om jeg har varianten rapid cycling.

Ut I fra hvor skiftende du har vært her inne og intensiteten i det du skriver, så synes jeg egentlig det høres logisk ut:-) (Men jeg har ikke diagnostisk kompetanse, jeg bare "synser" ut i fra å ha sett hva du har skrevet her inne over tid. )

Håper du fremover kan få god tilgang til litt ekstra hjelp når du trenger det. Hvis det er ukomplisert å bli hørt, så er det jo mye lettere å være konstruktiv selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett etter deg innpå her. Leste ditt lille innlegg om at du følte for å gi opp her en kveld og jeg ble bekymret for deg. Må innrømme at jeg ba en liten bønn for deg da. Godt å høre at det går bedre og at systemet fungerer.

Anonymkode: 57dbe...e8a

Tusen takk for bønnen, det var snilt av deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frosken skrev:

Ut I fra hvor skiftende du har vært her inne og intensiteten i det du skriver, så synes jeg egentlig det høres logisk ut:-) (Men jeg har ikke diagnostisk kompetanse, jeg bare "synser" ut i fra å ha sett hva du har skrevet her inne over tid. )

Håper du fremover kan få god tilgang til litt ekstra hjelp når du trenger det. Hvis det er ukomplisert å bli hørt, så er det jo mye lettere å være konstruktiv selv også.

Ja, det skal jeg si at var ukomplisert å bli hørt og forstått! Først hastetime hos fastlegen, så henvisning til AAT på timen, og derfra rett til innleggelse på dps. Så godt å erfare at ting fungerer! Og siden jeg nyttiggjorde meg oppholdet og jobbet med meg selv, skal det bli enda lettere for meg å få nye opphold i framtiden ved behov, sa de. Det skulle bli sånn at fastlegen direkte kunne be om innleggelse uten å ta veien om aat. Det er så trygt og godt å vite! Noen ganger trenger man bare å få en time-out og få satt tingene litt i perspektiv, samt dosejustering på medisiner og utprøving av ny. Har begynt med Orfiril i tillegg til Lamictal og Quetiapin. Sikkert "smør på flesk", men det skal jo følges opp og vurderes underveis poliklinisk framover.

Diagnosen bipolar er såpass alvorlig at man må handle raskt ved alvorlige symptomer, sa de til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Tenker nå at jeg kanskje ikke har bp-lidelse. Kanskje de tar feil og jeg egentlig feiler noe helt annet? Kanskje jeg bare er gal? Får sånn tvil i meg, og tenker at jeg kanskje bare burde kutte ut de medisinene. Det er jo ganske heftig da, å gå på så mange psycho-medisiner. Og hvis ikke jeg er bp, så bør jeg jo ikke ta dem. Jeg får drøfte det med psykiateren jeg skal til på fredag. Kunne ønske nhd var her og kunne si noe til meg/gi meg råd. 😢 Er fremdeles deprimert, og har fremdeles tanker/ønsker om å slippe unna dette livet. Følte jeg kviknet litt til, men nå daler det igjen. Orker ikke dette driiitet mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfyller ikke kriteriene for eupf, så må jo være noe bipolart. Men hva? Jeg trenger seriøst hjelp. Det er ikke sånn at en innleggelse løser alle problemer. Jeg ble ikke frisk av oppholdet, og jeg tviler sterkt på om et nytt opphold vil gjøre meg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Håper du har det bedre i dag. 

Anonymkode: 57dbe...e8a

Nei, egentlig ikke. Hovedinnlegget mitt og svaret til frosken var nok bare et bluss av optimisme. Sånt skjer jo. Var litt glad der og da og følte for å dele mine erfaringer. Men i morgen skal jeg til psykiater. Har hørt at han er flink og er en av dem som kan en del om bipolar sykdom her nordpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos psykiater i går, og han ville at jeg skulle slutte med alle medisiner for å bli "ren". Deretter skulle han prøve ut medisiner han mener vil hjelpe, under hans overvåkning. Så da får vi se hvordan dette vil bære i vei. Er optimistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...