Gå til innhold

Dyrt å flytte.. Depositium og leilighet...osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet. Jeg har nesten ikke betalt noe depositum på denne leiligheten. Og jeg bor ganske billig. Det er gammelt, men det er billig. Jeg har også svært liten plass med tanke på at jeg har et tenåringsbarn boende hos meg. Kun et soverom. Men jeg har dårlig med inntekt og dårlig med penger. Ingen kapital, og forbruksgjeld.. 

Jeg betaler ca 8500 kroner i husleie i måneden, og lurer på om noen kan gi meg noen råd om det med flytting. Jeg har bodd her i 7 år, og er redd for at huseier plutselig kan si meg opp. Hva da? det blir jo skikkelig dyrt økonomisk tenker jeg... flyttebiler.... ut med depositum.... osv... 

Hvor høyt depositum er normalt å måtte ut med? Og hvordan ville dere løst det om dere måtte flytte? Jeg vil velge å bo her helt til huseier sier meg opp / eller vente til jeg har betalt ned en del av gjelden og kommet litt mer i økonomisk gjenge for å si det sånn. 

Noen tips og råd til meg som leietaker? 

Anonymkode: 0aa0b...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle huseier si deg opp? Jeg ville snakket med huseier og sagt at jeg trives så godt der at jeg ønsker langtidskontrakt. 

Depositum: Varierer. Vi betalte 3 ganger husleien, dvs 24.000,- 

Noen godtar depositumsgaranti fra NAV. 

Hvis flytting: ja det er dyrt. Men har du noen til å hjelpe deg? Pluss bil og henger eller varebil? Evt noen andre som stiller opp? 

Vi la ut oppdraget på "mitt anbud" og fikk tilbud fra flere flyttebyråer. Det var STORE prisforskjeller. Dvs nesten 70.000 i forskjell. 

 

Anonymkode: ef006...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle huseier si deg opp? Jeg ville snakket med huseier og sagt at jeg trives så godt der at jeg ønsker langtidskontrakt. 

Depositum: Varierer. Vi betalte 3 ganger husleien, dvs 24.000,- 

Noen godtar depositumsgaranti fra NAV. 

Hvis flytting: ja det er dyrt. Men har du noen til å hjelpe deg? Pluss bil og henger eller varebil? Evt noen andre som stiller opp? 

Vi la ut oppdraget på "mitt anbud" og fikk tilbud fra flere flyttebyråer. Det var STORE prisforskjeller. Dvs nesten 70.000 i forskjell. 

 

Anonymkode: ef006...b34

Ja jeg er langt i minus. Har forbrukerlån. Jeg tror ikke huseier sier meg opp. Jeg ser at leiligheten behøver opp-pussing. Men jeg har ikke lov å pusse opp. Er redd for at jeg kan få beskjed om å flytte om han tenker på å pusse opp. 

Flytting er dyrt. Han familie som kan hjelpe med flyttingen når det måtte skje. 

Anonymkode: 0aa0b...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søke kommunal bolig så snart som mulig ( sikkert langbehandlingstid)hvis stor grunn for oppsigelse. Hvis problemer be om samtale med Nav og spør fri rettshjelp om noen har mulighet til å bli med i samtalen hvis du er usikker på om du vil få hjelp.

Vår situasjon er trygg materielt for tiden men

Håper inderlig at det ikke kommer så langt men så mye rart som skjer i verden i dag for oss absolutt alle også oss utenforsørgeransvar direkte.

Anonymkode: 925ff...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søke kommunal bolig så snart som mulig ( sikkert langbehandlingstid)hvis stor grunn for oppsigelse. Hvis problemer be om samtale med Nav og spør fri rettshjelp om noen har mulighet til å bli med i samtalen hvis du er usikker på om du vil få hjelp.

Vår situasjon er trygg materielt for tiden men

Håper inderlig at det ikke kommer så langt men så mye rart som skjer i verden i dag for oss absolutt alle også oss utenforsørgeransvar direkte.

Anonymkode: 925ff...8eb

Jeg har forsøkt å søkt om støtte fra husbanken, slik jeg kan kjøpe leilighet. Men fikk ingen støtte derfra. Jeg tjente for lite. Men veldig kjedelig med slike situasjoner. Jeg må nok belage meg på å leie, men jeg bør nok bare bo her så lenge som mulig for å slippe unødvendige utgifter med flytting. Leiligheten begynner å bli litt skral, og behøver egentlig en opp-pussing, men jeg har ikke lov å pusse opp. Vil heller ikke gå å purre på utleier om å pusse opp. 

Er dyrt å leve. Men men sånn er livet. Jeg har et lån som er ganske høyt. Høy rente på det per måned, og har ingen kapital. Lønnen min ligger vel på ca 16 000 per måned, så den er ganske knapp. Burde søke mer jobbing, men har ikke hatt ork til det pga psykiske ting og tang. Jeg er veldig avhengig av tryggheten der jeg jobber, for da funker jeg bra, men jeg blir ganske nervøs og sliter med angst osv dersom jeg må omstille meg i ny jobb osv. 

Anonymkode: 0aa0b...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...