Gå til innhold

Hvor " skadelig" er det å leve med mye kritikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp med konstant kritikk det var aldri noe som var bra nok ,fikk jeg en 5 i karakter så burde jeg hatt en 6.Vennene mine var ikke gode nok det behøvde ikke en gang være noe med personligheten, en venn var for høy ?! Eller det var noe galt med foreldrene de hadde ikke god nok jobb osv.

Selv som voksen er jeg ikke god nok, hadde god utdannelse og en jobb jeg likte ,men ikke bra nok det heller, burde ha jobbet et annet sted og i en høyere stilling.Så noen blir aldri fornøyde på andres vegne. 

Og det er svært skadelig å aldri føle seg god nok både som voksen og barn ,så pass godt på barna dine.Det er et usunt forhold du er i.

Anonymkode: d3d51...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp med konstant kritikk det var aldri noe som var bra nok ,fikk jeg en 5 i karakter så burde jeg hatt en 6.Vennene mine var ikke gode nok det behøvde ikke en gang være noe med personligheten, en venn var for høy ?! Eller det var noe galt med foreldrene de hadde ikke god nok jobb osv.

Selv som voksen er jeg ikke god nok, hadde god utdannelse og en jobb jeg likte ,men ikke bra nok det heller, burde ha jobbet et annet sted og i en høyere stilling.Så noen blir aldri fornøyde på andres vegne. 

Og det er svært skadelig å aldri føle seg god nok både som voksen og barn ,så pass godt på barna dine.Det er et usunt forhold du er i.

Anonymkode: d3d51...7a4

sånt ødelegger livskvaliteten men det trenger ikke være så overfladisk, det kan være uttrykk for at man er perfeksjonist fordi man prøver å kontrollere de tingene i livet som kan kontrolleres, pga livet fremstår som skremmende lite oversiktlig og kaotisk feks.

Så dette kan være uttrykk for en type trygghetsnarkomani tenker jeg.

Anonymkode: 78c97...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...