Gå til innhold

Henvisning til gynekolog. Cyster PCOS


anonym923

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig uregelmessige menstruasjoner, og det kan gå flere måneder i mellom. Jeg er normalvektig men ser skikkelig gravid ut og fikk for noen dager siden spørsmål fra en kollega som lurte på om jeg venter barn. Så det er tydeligvis ikke bare jeg som ser det... Jeg er jomfru så er definitivt ikke gravid. Var til legen for et par måneder siden, for jeg hadde mistanke om PCOS og fikk tatt hormonprøver som var normale. Det ble ikke tatt noen gynekologisk undersøkelse. Nå her jeg lest mye på nettet om cyster i livmoren som kan gjøre at man ser gravid ut og er blitt litt urolig. Har skikkelig angst for å skulle ta en gynekologisk undersøkelse, men nå tror jeg kanskje jeg skulle gjort det likevel. Fastlegen min er mann og jeg måtte gått hos en dame om jeg skulle klare å gjennomføre det. Er 25 år så skulle sikkert tatt den livmorhalsprøven uansett. Lurer på om jeg kan ringe legekontoret å be om henvisning til livmorhalsprøve hos gynekolog? Og kan de da sjekke for cyster når jeg kommer dit, eller må det nevnes i henvisningen? Har ikke så lyst til å ta opp PCOS med fastlegen mer ettersom prøvene var normale sist og jeg ikke vil virke hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg tror det er vanskelig for gynekologen her inne og oppfatte innleggene dine når du ikke skriver nytt hovedinnlegg. Skriv innlegget på nytt og legg det ut en gang til, så får du nok svar.

Anonymkode: f3afd...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
FjellOgDalar

Det du opplever og engster deg for, skulle være god henvisningsgrunn det. Mange går til kvinnelig gynekolog for å få tatt celleprøver el.l. Fastlegen er nok ikke fremmed for at pasienter ønsker det.

Post ev. innlegget i gyn. forumet. Mette Moen er veldig flink till å svare der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...