Gå til innhold

Dårlig etter time hos behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gikk bedre igjen. Men sist time tok behandler opp noe jeg hadde klart å legge til side en stund. Resultatet blir mye grubling og lite søvn.

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ting i livet vi må forholde oss til. Men det gjør også godt å få fokuset over på andre ting. Det er ikke alt vi kan gjøre noe med.

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje vanskelig å forstå når jeg ikke tar med hva det gjelder. Men dette har ingenting med behandlingen å gjøre. Det gjelder heller ikke meg.

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest franklyscarlet

Jeg har skadet meg selv et par ganger etter behandling, fordi vi har snakket om, men ikke blitt ferdig med, noe veldig vanskelig. Eller fordi behandler har misforstått meg, eller ikke sett meg slik jeg trengte. Sikkert ganske vanlig, men det gjør j**** vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg tenker og grubler flere dager i forkant og i etterkant av behandling. På vei hjem kommer ofte tårene så jeg har sluttet å bruke bussen til og fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at man får virvlet opp vanskelige følelser og tanker i psykoterapi. Jeg syntes nok og det var verst i starten, men jeg kan ennå oppleve at timen har vært krevende. For meg er det ofte viktig at vi bruker de siste 5-10 minuttene på å lande litt, slik at jeg ikke ender opp i reaksjoner som ikke er bra for meg - som lite søvn f.eks.

Noen ganger kan jeg føle meg helt pumpa både psykisk og fysisk, og da klarer jeg ikke å være produktiv. Orker ikke noe resten av dagen, men kommer meg som regel til neste dag. Dette er plagsomt, men jeg tenker det er en del av den prosessen man skal igjennom.

Et annet eksempel er om man går i behandling for angst. Da er poenget å provosere den, og det kan være krevende. Imidlertid er det man vinner på det verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Det er helt vanlig at man får virvlet opp vanskelige følelser og tanker i psykoterapi. Jeg syntes nok og det var verst i starten, men jeg kan ennå oppleve at timen har vært krevende. For meg er det ofte viktig at vi bruker de siste 5-10 minuttene på å lande litt, slik at jeg ikke ender opp i reaksjoner som ikke er bra for meg - som lite søvn f.eks.

Noen ganger kan jeg føle meg helt pumpa både psykisk og fysisk, og da klarer jeg ikke å være produktiv. Orker ikke noe resten av dagen, men kommer meg som regel til neste dag. Dette er plagsomt, men jeg tenker det er en del av den prosessen man skal igjennom.

Et annet eksempel er om man går i behandling for angst. Da er poenget å provosere den, og det kan være krevende. Imidlertid er det man vinner på det verdt det etter min mening.

Dette hadde ikke noe med psykoterapi. Men ja, det kan være vanskelig å bli påminnet om vanskelighetene rundt oss.

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger å bearbeide ting kan man bli satt mange år tilbake hos en feil behandler. Å føle seg som man har vært i en vaskemaskin  eller tørketrommel av følelser er ubehagelig og du må selv føle om denne terapien kun ripper opp i nye og gamle sår eller om du blir også tilbydd kreativ tenkning og løsninger for å kunne komme deg videre med livet ditt.

Hvis ikke er dette bortkastet tid og du ripper opp i smerte som du må gå gjennom på nytt.

Anonymkode: b7894...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet tidligere så har ikke dette noe med terapien å gjøre. Det vil heller ikke bli bedre med å dra det frem. Likevel er det noe jeg må forholde meg til. 

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet tidligere så har ikke dette noe med terapien å gjøre. Det vil heller ikke bli bedre med å dra det frem. Likevel er det noe jeg må forholde meg til. 

Anonymkode: 59e55...464

Jeg tror heller ikke at det er en automatikk i at alt blir så mye bedre av å grave i gjørma men i blant kan det være nyttig å lære seg å bære de utfordringene man har i livet på en litt annen måte enn det man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.8.2017 den 6.27, AnonymBruker skrev:

Det gikk bedre igjen. Men sist time tok behandler opp noe jeg hadde klart å legge til side en stund. Resultatet blir mye grubling og lite søvn.

Anonymkode: 59e55...464

Ja jeg fikk også masse tanker etter sist og ble deprimert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror heller ikke at det er en automatikk i at alt blir så mye bedre av å grave i gjørma men i blant kan det være nyttig å lære seg å bære de utfordringene man har i livet på en litt annen måte enn det man gjør.

Jeg vet det. Men i dette tilfelle var det ikke det det var snakk om.

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Men i dette tilfelle var det ikke det det var snakk om.

Anonymkode: 59e55...464

Jeg tenkte mer på tiden etter timen for det er jo den du skriver om i hovedinnlegget: "Men sist time tok behandler opp noe jeg hadde klart å legge til side en stund. Resultatet blir mye grubling og lite søvn." 

I blant innebærer livet utfordringer man ikke kan håndtere på andre måter enn å "leve med" dem, og da kan det kanskje være nyttig å se på ulike måter å bære denne bagasjen på slik  at du slipper å ligge søvnløs så altfor mange netter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tenkte mer på tiden etter timen for det er jo den du skriver om i hovedinnlegget: "Men sist time tok behandler opp noe jeg hadde klart å legge til side en stund. Resultatet blir mye grubling og lite søvn." 

I blant innebærer livet utfordringer man ikke kan håndtere på andre måter enn å "leve med" dem, og da kan det kanskje være nyttig å se på ulike måter å bære denne bagasjen på slik  at du slipper å ligge søvnløs så altfor mange netter. 

Det kan være nyttig å se på ulike måter å bære ting på. Men det var ikke hvordan jeg skal takle det som ble tatt opp. 

Så lenge jeg ikke kan skrive her hva det gjelder vil det være vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 59e55...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...