Gå til innhold

Leser


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

I Appolon at alt grunnvannet er solgt til private i vårt land. Vi diskuterte litt omkring dette. Min mor lurte på hva slags blad dette var. Jeg forklarte at dette var så godt kunnskapsbastioner at mange professorer med respekt for seg selv samlet på alle papirutgavene da dette er en kilde i seg selv med andre ord så bra.

Dette høres veldig bekymringsfullt ut og vi som diskuterte følte ikke at dette var klart for oss iallefall.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samtidig er det ikke lenge siden at jeg også leste at i Nord Norge var det øysamfunn som ikke hadde vann nettopp fordi vannet var ikke kommunalt ansvar for dem hevdet kommunen. Det var bare en fortvilet situasjon og dette gjaldt voksne og barn somhaddebodd der hele tida. Mulig jeg ikke er best i verden på grensesetting selv,men mange ganger synes jeg det virker som mange politikere må ja null i grensesetting.

På den annen side forstår jeg hvorfor man har et regelverk og kommunekassen er spesielt tom naturlig nok mange steder. Men iallefall jeg ser mest positivt ved at folk kan bo hvor man ønsker i landet. Også nødvendig for mange for så høye er våre boligpriser.

Men det er mye rar tolking av regelverk også.

Anonymkode: e4e68...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig er det ikke lenge siden at jeg også leste at i Nord Norge var det øysamfunn som ikke hadde vann nettopp fordi vannet var ikke kommunalt ansvar for dem hevdet kommunen. Det var bare en fortvilet situasjon og dette gjaldt voksne og barn som hadde bodd der hele tida. 

Anonymkode: e4e68...f87

Nå vet ikke jeg hvor dette var, men jeg tviler på at det har noe med eierforhold til grunnvannet å gjøre. Det er begrenset med grunnvann på øyer i skjærgården.

Det har vært diverse historier i årenes løp om småsteder der det ikke er mange nok som vil forplikte seg til å abonnere på en tjeneste (f.eks. betale den avgiften kommunen ser seg nødt til å kreve for å bygge ut vannforsyningen), fordi man har klart seg med lokale løsninger i alle år tidligere. Så øker forbruket og kravet til vannkvalitet, og så kommer det en tørkeperiode og alle roper på kommunen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg synes grunnvann er så viktig og verdifullt at det ikke burde vært solgt videre uansett.

Tror også det er mange særlig i distriktene som synes så mange andre ting er for dårlig også i dag med god grunn.

Det er så mye som ikke er så lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg synes grunnvann er så viktig og verdifullt at det ikke burde vært solgt videre uansett.

Solgt videre fra hvem da? Den som eier grunnen vannet ligger under, eier i utgangspunktet grunnvannet også. 

Drikkevannet vårt kommer i stor grad fra innsjøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...