Gå til innhold

Synes du det er vanskelig å sette ord på " hvor du er i livet"?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg føler at dette er noe av hva som vanskeliggjør kommunikasjon med andre. Spørsmålet eller kanskje svaret føles " for svært og tungt" og vanskelig.

Jeg prøver i dagliglivet å bære en av disse personene som ser " et halvfullt glass" og ikke et " halvtomt glass" men lykkes dårlig.

Tror også at en del som jeg tenker på som psykiske " overføringer" eller " stabel med ord" vel egentlig bare er noen som har slitt med psyke selv kan gjenkjenne eller"forstå"

Er det noe som stopper kommunikasjon for dere i dagliglivet eller flyter alt greit?

(Som en psykolog en gang sa på åttitall "Men det er jo ingen som stopper deg")

Må nok nå bare gi opp å skrive noe mer da min mor har sett en fremmed dame vandre omkring og her er ingen gjengangere. Må prøve å være litt mere sosial så hun ikke vantrives eller føler seg ensom stakkar og blir misfornøyd.

Galt er det først hvis folk begynner å omtale seg selv i tredjeperson. Det er ensomhet som jeg forstår og sykdom. I framtida har kanskje legen  egen resept for dette. Frisk luft resepten.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du snarest bør flytte fra din mor/dine foreldre da jeg anser deg for å stå i fare for å bli like rar som dem. Tror det allerede har begynt hos deg. Så mitt råd er at du løøøper fort avgårde og lar hjemmesykepleien/eldreomsorgen ta seg av dine foreldre. Så må du prøve å starte ditt eget liv igjen. Det er enda håp... -trur eg...

Anonymkode: 4a510...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ting som er vanskelig å løpe fra og vi har juridisk bindende ( iallefall for meg) boligløsninger.

En annensak er at vi nok som om ikke " the winning teem" nok har mye å hente på omlegging av kosthold noe som er en meget vanskelig affære  for oss som er kommet til "sjels års og alder".

Hamle baner er veldig vanskelig å vende på godt og vondt.Man må lave seg de gode sirkeler om enn ikke lett når hele kroppen kjennes som bly og are en selv forstår hvordan det er fatt med ens forelder. Helsevesen er jo mye falt fra hverandre på utdanningssektoren så man må lese seg ting på eget initiativ.

Enkelte mener jo at lastenes sum er konstant og det tror jeg der er mye i En endring fører ofte til belastning av noe annet som man ikke der og da forstår konsekvenser av helt. Vi er dog veldig sparsommelige spesielt med saltdrøssen og det er jo noe bra.

Det er ting man ingenlunde kan fire på i livet føler bare jeg. Men jeg har respekt for at vi tenker forskjellig og innretter oss forskjellig.

Når jeg får ny jobb igjen vil ting bli nedre er jeg overbevist om og da er det kanskje bare en fordel at man har hevet aldersgrensen igjen.

Så jeg ser positive trekk i det store biildet og det lange løp.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke salt noe av det billigste man kan få kjøpt? Det finnes nok helt andre ting enn salt å spare inn økonomisk på. 

Anonymkode: 4a510...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke salt noe av det billigste man kan få kjøpt? Det finnes nok helt andre ting enn salt å spare inn økonomisk på. 

Anonymkode: 4a510...039

Tror nok det handler om helsegevinst, ikke økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 den 16.05, Maggie55 skrev:

Er det noe som stopper kommunikasjon for dere i dagliglivet eller flyter alt greit?

Asperger stopper kommunikasjonen i mitt tilfelle. Langt ifra noen grei flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg har begynt å merke det så absolutt jeg også med mine ting at det kommer til et punkt der ingen av oss orker det samme  lenger.

(Jeg vil imidlertid alltid prøve å oppfylle mitt juridiske ansvar overfor henne på best måte. Sånne ting er viktig for meg i den grad man selv er opplyst da.)

Så ting vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...