Gå til innhold

Depresjon eller 40 års krise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle mine venner har flyttet eller jeg har mistet kontakten med dem. I tillegg er moren min død og søsken flyttet fra min hjemby.

Jeg føler meg veldig deprimert!!!!

Savner en kafe og et miljø!!!

Og savner selvfølgelig at mamma levde!!!

Er den depresjonen og sorgen kun 40 års krise eller har jeg mere depresjonsdiagnose? Er ofte trist, gråter ; sentimental etc. 

Noen som vet?

s

Anonymkode: 6edc2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Alle mine venner har flyttet eller jeg har mistet kontakten med dem. I tillegg er moren min død og søsken flyttet fra min hjemby.

Jeg føler meg veldig deprimert!!!!

Savner en kafe og et miljø!!!

Og savner selvfølgelig at mamma levde!!!

Er den depresjonen og sorgen kun 40 års krise eller har jeg mere depresjonsdiagnose? Er ofte trist, gråter ; sentimental etc. 

Noen som vet?

s

Anonymkode: 6edc2...669

Det ligner veldig på hvordan jeg har det. Mine venner har også flyttet og jeg har ingen mor, eller far for den sags skyld. Dette føltes mye verre etter jeg fylte 40. Da kom alt jeg savner og valgene jeg tok og ikke tok, for fullt tilbake til meg. Så nå ser jeg svart på alt. Det føles som livet bare går i feil retning- mot alderdommen:(

Anonymkode: 9f638...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er "Tungsint, trist og nedfor storparten av dagen de aller fleste dager i minst to uker" og du i tillegg plages med initiativløshet og manglende interesse for og glede av det som vanligvis gleder deg, ja da har du en depresjon.

Fastlegen er i så fall neste stasjon.

Anonymkode: 5f548...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er "Tungsint, trist og nedfor storparten av dagen de aller fleste dager i minst to uker" og du i tillegg plages med initiativløshet og manglende interesse for og glede av det som vanligvis gleder deg, ja da har du en depresjon.

Fastlegen er i så fall neste stasjon.

Anonymkode: 5f548...3a6

Det var mest pga influensa og generell livssituasjon tror jeg. da jeg har ønsket å flytte i 2 år minst, men ikke kan pga pengesituasjonen og helsesituasjon , bl annet hatt 2 infarkt og 1 hjerneslag og må trene opp igjen språksenteret i hjernen.

Så jeg er avhengig av en føre var livvstil med trening og kosthold og det er jo nok til å bli deprimert å leve som sykepleier for seg selv daglig.

Anonymkode: 6edc2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ligner veldig på hvordan jeg har det. Mine venner har også flyttet og jeg har ingen mor, eller far for den sags skyld. Dette føltes mye verre etter jeg fylte 40. Da kom alt jeg savner og valgene jeg tok og ikke tok, for fullt tilbake til meg. Så nå ser jeg svart på alt. Det føles som livet bare går i feil retning- mot alderdommen:(

Anonymkode: 9f638...9ec

Akkurat sånn reaksjon fikk jeg også på 40 års krisa. Men for meg ble det enda verre pga jeg opplevde grov omsorgssvikt og mishandling som liten, og dette la et grufullt utgangspunkt for livet videre. Ingen som så eller hjalp.

Jeg var for flink på skolen, så jeg mistet interessen for alle fag da gode karakterer kom lekende lett, uten å åpne en bok for lekser, og da jeg bestemte meg for å sikte etter toppkarakterene etter å ha seilt gjennom alt av grunnskole, så jobbet jeg med alel fag, men innså at trynefaktor og dårlige lærere ikke kunne gi meg toppkarakterer i alle fag. Å få 5+ eller 5/6 og å få 6 på tentamen men 4 i standpunkt grunnet trynefaktor var så demotiverende at jeg bare droppet alt! Utplasseringen min i lokalavisen pga mitt essay i norsk fikk meg på radio ble for klam for noen der viste for mye interesse for min person.

I tillegg var jeg i gang med håndballtreninger med millitære befalsskolefolk.

Så jeg droppet ut av alt.

Kunne nok ikke gjort det annerledes for jeg fikk ikke lønn for strevet eller nok incentiv til å jobbe med skolen, for jeg trivdes så elendig i klassemiljøet og i hjemmesituasjonene at jeg ble tatt til psykologkontor grunnet alvorlig depresjon.

Anonymkode: 6edc2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...