Gå til innhold

Høst og depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet er vanskelig for tiden. Reelle og emosjonelle problemer. Høsten og mørketiden er også på vei, den typiske årstiden for depresjon hos meg. Stort søvnbehov. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre depresjon som jeg kjenner kommer snikende?

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tidligere har hatt behov for medisiner, bør du snakke med legen din om rask oppstart. Ingen grunn til å vente til en er helt på bunnen.

Anonymkode: 3b75c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tidligere har hatt behov for medisiner, bør du snakke med legen din om rask oppstart. Ingen grunn til å vente til en er helt på bunnen.

Anonymkode: 3b75c...6f8

Bruker Lamictal og Wellbutrin fast. 

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker Lamictal og Wellbutrin fast. 

Anonymkode: 40b31...b0e

Hvis du har gjort det tidligere også og tross det opplevd nye episoder om høsten, bør en vurdere å øke dosen på denne tiden av året. Hvor høy er din serumkonsentrasjon av Lamictal/lamotrigin?

Anonymkode: 3b75c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har gjort det tidligere også og tross det opplevd nye episoder om høsten, bør en vurdere å øke dosen på denne tiden av året. Hvor høy er din serumkonsentrasjon av Lamictal/lamotrigin?

Anonymkode: 3b75c...6f8

Vet ikke 

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri visst hva serumverdlen er. Jeg kjenner igjen de typiske symptomene. Det er sannsynligvis en bipolar depresjon. Jeg får oppsøke fastlegen hvis det ikke snur. Takk for svar. 

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg i hvert fall for at serumkonsentrasjonen er i det øvre området på denne tiden av året. Lykke til :-)

'

Anonymkode: 3b75c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg sliter også med mye tungsinn foran denne høsten.

Før trodde jeg at sorg ofte hadde med tid å gjøre da man jo oftest tenker at det skal være noe.

Men ikke denne gangen Jeg tror bare at der finnes ting ingen kommer over om man aldri så mye vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du babler om og hvilken relevans det har for tråden min, merimot... 

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Hjertelig takk for omsorgsfullt innspill fra deg. 😊

Men sånn klarer ikke jeg alltid å se tingene dessverre. Etter alle små og store knusende og vonde hendelser i mitt  liv.

Det hender noe er umistelige for en. Jeg føler bare at det ikke lenger er noe godt tilbake i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ting som faktisk hjelper. Det er å danse. Om en ikke er så stiv i trinnene så improvisere man og komponerer selv. Jeg har lagt merke til at radioen har mange gode låter nå i disse valgkamptider.

Man kan riste av seg gammalt rusk og spenninger av alle slag og kriser i fleng ved å ikke glemme å danse disco og sving.

Vil en ha virkelighet og ekte dansegulv så er en tur med danskebåten kanskje greit hvis  en ikke har nettverk med mange venner som leier buss til Sverige som ei på jobben som en gang var.

Dansegulvet er vårt og kriser og pust i sivet snart en saga blott.

Ingenting må være utprøvet i den gode sak.

Danse kan en til og med gjøre i egne tanker ganske alene.

Garantert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Livet er vanskelig for tiden. Reelle og emosjonelle problemer. Høsten og mørketiden er også på vei, den typiske årstiden for depresjon hos meg. Stort søvnbehov. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre depresjon som jeg kjenner kommer snikende?

Anonymkode: 40b31...b0e

Jeg har lest hele tråden og som jeg forstår står du på Lamictal og Wellbutrin. Hvor høye doser? Jeg står på vedlikeholdsdose av Lamictal (200 mg) som kan økes hvis jeg får en bipoar depresjon. Jeg står også på Wellbutrin 300 mg og Cipralex 10 mg. Full besyttelsespakke med andre ord. Hva er det med høsten som gjør det så trist? Mørket, at det blir kaldere, nakne trær, sovende natur? September og oktber kan være bra måneder og er ikke ofte så kalde. November og desember er tiden for å tenne stearinlys inne og skape innekos.

Det beste tipset jeg kan gi det er å gå til legen, få fastsatt serumskonsentrasjonen og diskutere medisiner. Det høres kanskje ut som smør på flesk og stå på to antidepressiva, men det funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har lest hele tråden og som jeg forstår står du på Lamictal og Wellbutrin. Hvor høye doser? Jeg står på vedlikeholdsdose av Lamictal (200 mg) som kan økes hvis jeg får en bipoar depresjon. Jeg står også på Wellbutrin 300 mg og Cipralex 10 mg. Full besyttelsespakke med andre ord. Hva er det med høsten som gjør det så trist? Mørket, at det blir kaldere, nakne trær, sovende natur? September og oktber kan være bra måneder og er ikke ofte så kalde. November og desember er tiden for å tenne stearinlys inne og skape innekos.

Det beste tipset jeg kan gi det er å gå til legen, få fastsatt serumskonsentrasjonen og diskutere medisiner. Det høres kanskje ut som smør på flesk og stå på to antidepressiva, men det funker for meg.

Det er slik som du skriver når det kommer til høsten. Det verste for meg er at det blir stadig mørkere og kaldere og så vet jeg at vinteren kommer til slutt, jeg hater den. Jeg hater mørke og kulde, mye pga vonde minner. Jeg bruker 300 mg av hver sort.

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange forskjellige svar... Uansett! Jeg ville sagt lyslampe og D vitaminer! Så hyggelig at du spør om akuratt det. Jeg vet om Så mange andre som sliter med akuratt det samme. Ha en fortsatt fin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare en vei. Men jeg synes det er vanskelig å gå til fastlegen med dette. Er redd for at det er "bare" påkjenninger som er årsaken til at det går den veien. Har nylig flyttet og har aldri vært hos legen, vet ikke hvordan han er. Redd for at han ikke skal ta meg på alvor senere hvis dette ikke er depresjon. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. 

Anonymkode: 40b31...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...