Gå til innhold

Har lyst å jobbe i butikk, men jeg er så dårlig i regning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Redd jeg skal få panikkanfall i kassen om det er mye kø. Er tunglært og må ha inn ting med spiseskje. Er det fortsatt håp for meg i en butikkinnehaver? Tenker jeg må ha ekstraordinær opplæring. Er det mulig om jeg kan jobbe frivillig en stund tro. Har angst for dette, men må jo ut i jobb,kan ikke sitte hjemme å råtne. 

Noen som har ideer til meg eller råd,erfaring fra butikk??

Anonymkode: 911fa...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er masse håp :) 

snakk med NAV om de kan få deg inn i en praksisplass slik at du får den tiden du trenger til å lære. 

Jeg har vært der :) 

Anonymkode: 1e5a8...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner alle kasser ut for deg? Hvilke butikker bør jeg ev.unngå? Er litt redd for at jeg skal bli forvirret om noen f.eks vil ha sedler og gir  veksel slik at det skal gå opp. Og at jeg da ikke klarer å tenke logisk. Vet ikke engang hvordan jeg skal forklare hva jeg mener😩

Anonymkode: 911fa...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jobber i det jeg har utdanning i for tiden, så jeg prøver å finne en løsning g med å jobbe i butikk, selv med dårlig tallforståelse.Dettd er jo absolutt min svakeste side, men tror det er eneste muligheten for en jobb nå.

Andre med tips om hvor finne seg jobb i dårlige tider?

Anonymkode: 911fa...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kunden feks skal betale 347 kr og gir deg 500. Da slår du inn 500,- på kassa (du får opplæring så slapp av :) ) og da står det på kassa at kunden skal få tilbake 153,-
 
Vil tro alle kasser har dette idag ja. 
Kalkulator er også en fin ting :)

Anonymkode: 1e5a8...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner alle kasser ut for deg? Hvilke butikker bør jeg ev.unngå? Er litt redd for at jeg skal bli forvirret om noen f.eks vil ha sedler og gir veksel slik at det skal gå opp. 

Anonymkode: 911fa...491

Ingen fare, alle moderne kasser regner ut sånt. De fleste bruker bankkort uansett, det er mindre vekslepenger å håndtere.

I matbutikker må man holde orden på PLU-koder for å veie frukt, men det finnes lister over dem. Du må bare se forskjell på frukttypene, og det har jo ingenting med tall å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, laban skrev:

Ingen fare, alle moderne kasser regner ut sånt. De fleste bruker bankkort uansett, det er mindre vekslepenger å håndtere.

I matbutikker må man holde orden på PLU-koder for å veie frukt, men det finnes lister over dem. Du må bare se forskjell på frukttypene, og det har jo ingenting med tall å gjøre.

Hehe, takk dere☺ jeg vet jeg virket hysterisk, men jeg har kommet oppi så mange vonde situasjoner pga mitt forvirrete hode,at jeg har utviklet sterk angst av det. Far min sa alltid jeg var så dum. Og trodde jeg gjorde det med vilje mange ganger, så han ble rasende på meg. Dette var spesielt i matte, men andre ting også. Heldigvis er jeg nokså god å snakke for meg av en eller annen grunn.

Anonymkode: 911fa...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har nav hjulpet meg økonomisk i så mange år at jeg skylder nav og samfunnet å være til nytte. Jeg har faktisk så dårlig samvittighet for alt jeg har fått av navn at mitt høyeste ønske er å vinne 1 million i lotto, og betale tilbake. Kall meg gjerne rar.

Anonymkode: 911fa...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...