Gå til innhold

Problematisk forhold til all tvangsbruk i samfunnet


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg har gradvis særlig de seneste årene blitt mer og mer kritisk til all tvangsbruk i samfunnet. Føler satt helt på spissen at man i noen sammenheng tvinges til å understøtte ting som man absolutt burde av hensyn til kanskje en svak helse eller økonomi burde holde seg unna eller kanskje ganske enkelt dårlig erfaring med at ingen i systemet må svare for noe om feil oppstår.

Så et intervju på TV med en eldre dame som var tvunget til å bo på sykehjem selv om hun hadde ytret ønske om å ville bo hjemme hos seg selv.Intervjueren hufset henne bare bort for å lave en vellykket avslutning på showet. Lite tenkte publikum på at damen faktisk varslet om brudd på regelverk noe som kanskje er så altfor vanlig slik hun ble hufset med for ikke å ødlegge det perfekte program eller intrykk av et "jevt Norge."

Kanskje alt damen  fikk formidlet før hun ble brakt tilbake til hjemmet kanskje ribbet for alt av disse prektige menneskene som ikke behøver å kunne noe om menneskeretter i sitt pensum.

Men jeg er kanskje selv snart i gruppa " gammel og mett av dage" som man bare aner hva de gjør med hvis man ikke vokter sine ord.

Tror mye har skjedd bare her i landet som nok aldri kommer frem.

Det får en til  se annerledes på mennesker rundt en så absolutt føler jeg. Menneskeretter er ikke for alle det så sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det værste er at jeg synes det skjer hendelser hver dag, store som små.

Jeg tror ikke" gamle dager var bedre men de ga seg ikke ut for å ha kommet så langt den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Jeg har gradvis særlig de seneste årene blitt mer og mer kritisk til all tvangsbruk i samfunnet. Føler satt helt på spissen at man i noen sammenheng tvinges til å understøtte ting som man absolutt burde av hensyn til kanskje en svak helse eller økonomi burde holde seg unna eller kanskje ganske enkelt dårlig erfaring med at ingen i systemet må svare for noe om feil oppstår.

Så et intervju på TV med en eldre dame som var tvunget til å bo på sykehjem selv om hun hadde ytret ønske om å ville bo hjemme hos seg selv.Intervjueren hufset henne bare bort for å lave en vellykket avslutning på showet. Lite tenkte publikum på at damen faktisk varslet om brudd på regelverk noe som kanskje er så altfor vanlig slik hun ble hufset med for ikke å ødlegge det perfekte program eller intrykk av et "jevt Norge."

Kanskje alt damen  fikk formidlet før hun ble brakt tilbake til hjemmet kanskje ribbet for alt av disse prektige menneskene som ikke behøver å kunne noe om menneskeretter i sitt pensum.

Men jeg er kanskje selv snart i gruppa " gammel og mett av dage" som man bare aner hva de gjør med hvis man ikke vokter sine ord.

Tror mye har skjedd bare her i landet som nok aldri kommer frem.

Det får en til  se annerledes på mennesker rundt en så absolutt føler jeg. Menneskeretter er ikke for alle det så sant.

Jeg tror ikke det var bedre før i tiden.

Anonymkode: 0bd01...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil påstå det var mindre svindel før og også alvorlighetsgraden i andre ting hvis man ser bort fra krigsårene som ikke jeg opplevet.

For de som trenger samfunnet og verden mest er sviket ofte totalt kan det virke som. Det er mye vi i Norge ikke er best i klassen på også selv om jeg meget vell forstår at slummen i Calvutta er noe annet.

Men mennesker er uhyre sammensatte og vi ser og opplever alt forskjellig i forskjellige situasjoner. Det mangler mye på god statistikk som er sammenlignbar og er metodiskgode nok tror jeg.

Men tenker å prøve å skrive noe mer om dette på en litt annen form.

En litt humoristisk form som vel er den som står meg nærmest.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg ville bare legge til at jeg ikke ser negativt på alt i verden eller tilhører "Smits venner "eller tror på verdens undergang uten meg selv og mitt.

Men kjent og ukjent urett er jeg bare imot.

Det er så mange mennesker i verden som ønsker å bruke ressursene i verden på en bedre måte at jeg tror det er godt håp for verden og alle mennesker i verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...