Gå til innhold

Hva skal vi leve av og ikke minst for i framtida?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er kanskje ikke så viktig å tenke seg for mye føre. Klokere og ta en dag av gangen.

Enkelte er jo så glad i " løye og  spas".Kanskje en ny næringsvei kunne bli underholdningsindustrien i bøker og kunst.På samme måte som engelske TV serier bare er høyeste kvalitet.

"Make them lafe"

Kanskje rent av en god ide.

Som sagt meg behøver ingen å tenke på. Ikke en kvakksalver engang. Noe er der bare ingen hjelp for tror jeg. "Det sørnorske tungsinn." har lagt seg som en ting eim. Ikke stor mere å træle etter.

Som min mor sier " Det ser ikke ut som det blåser mere heller".

Men klart man er kanskje flue på veggen. Om 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er kanskje ikke så viktig å tenke seg for mye føre. Klokere og ta en dag av gangen.

Enkelte er jo så glad i " løye og  spas".Kanskje en ny næringsvei kunne bli underholdningsindustrien i bøker og kunst.På samme måte som engelske TV serier bare er høyeste kvalitet.

"Make them lafe"

Kanskje rent av en god ide.

Som sagt meg behøver ingen å tenke på. Ikke en kvakksalver engang. Noe er der bare ingen hjelp for tror jeg. "Det sørnorske tungsinn." har lagt seg som en ting eim. Ikke stor mere å træle etter.

Som min mor sier " Det ser ikke ut som det blåser mere heller".

Men klart man er kanskje flue på veggen. Om 20 år.

Jeg tror du har helt rett.  Jeg tror også at veksten fremover må bli innen kulturopplevelser og andre tjenester (også helsetjenester)  som ikke krever økt forbruk av naturressurser.

Det har ingen hensikt å produsere stadig flere ting eller reise mer med fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg forstår det ikke er OK og prøver å slutte å skrive her som så mange andre steder.

Jeg forstår at vi alle så dessverre har vårt å tenke på.

Men jeg trapper ned alt så godt jeg kan. Alt som innebærer utgifter av alle slag. Men noen garantier for noe tror jeg ikke finnes. Så veldig ofte er det noe man ikke har tenkt på. Det viser all erfaring og praksis og for noen også fasit. Takk for at jeg endelig fant smilefjesene😊 ( sånn er det når man ikke vil mase og belaste andre da sitter man der like dum ofte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg forstår det ikke er OK og prøver å slutte å skrive her som så mange andre steder.

Jeg forstår at vi alle så dessverre har vårt å tenke på.

Men jeg trapper ned alt så godt jeg kan. Alt som innebærer utgifter av alle slag. Men noen garantier for noe tror jeg ikke finnes. Så veldig ofte er det noe man ikke har tenkt på. Det viser all erfaring og praksis og for noen også fasit. Takk for at jeg endelig fant smilefjesene😊 ( sånn er det når man ikke vil mase og belaste andre da sitter man der like dum ofte)

Jeg vet ikke jeg hvordan fremtiden blir,men bedre tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Hva tror dere? Hvordan er virkeligheten om 20 eller 60 år?

Ingen behøver å svare meg.

Det er nokså rart å tenke på at om 20 år begynner jeg å bli gammel og om 60 år er jeg død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Men jeg har en plan og I will make . it  anywheere".

Alt jeg trenger er penger og pass.

Når jeg bare kommer så langt.

Skal du reise bort? Bo i et annet land? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Såsnart min enda uskrevne diktsamling " Sommel og heft" er ristet ut av fyllepennen og verden er en aannen og om jeg skulle stå alene tilbake i livet reiser jeg muligens ja men da for godt til annet sted igrunnen ikke nærmere bestemt Men her er mye hvis og ommattte så dette er nok ikke sant.

Alle skal vi vel vederfares noe.

Men en dagdrøm fornekter seg aldri  selv om selv de ikke seglet uten vind. Vi har vel alle noe å flykte fra.😊

Mulig det er disse valgtider som innvirker på underbevissthet oppi all tragedie som jeg ikke lenger har noen tellingfor. Uansett tok litt medisin da jeg hadde vansker med å holde " motoren" igang. Ligger kanskje lagvis under alt som er i media nå for å påvirke oss til det rette syn og oppleving.  Alle har de sitt på hjertet og det er mye positivt oppi alt det vonde i verden.

Alle har sitt valg og sine drømmer.

Tror det er drømmene man ikke må ta fra folk og livsløgnen også kanskje.

Vi er bare så mange med triste dager.

Flott at du justerer tingene dine litt selv om ikke det var nødvendig for meg personlig. Men det er kanskje forskjellig ettersom hvor mye folk er her. Håper det er OK for administrator.

Nå fryser min mor så jeg må tenke på å begynne fyresesong. Alle har sine ting.Sånn er det bare.

<slutt> herfra

(kors på halsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Såsnart min enda uskrevne diktsamling " Sommel og heft" er ristet ut av fyllepennen og verden er en aannen og om jeg skulle stå alene tilbake i livet reiser jeg muligens ja men da for godt til annet sted igrunnen ikke nærmere bestemt Men her er mye hvis og ommattte så dette er nok ikke sant.

Alle skal vi vel vederfares noe.

Men en dagdrøm fornekter seg aldri  selv om selv de ikke seglet uten vind. Vi har vel alle noe å flykte fra.😊

Mulig det er disse valgtider som innvirker på underbevissthet oppi all tragedie som jeg ikke lenger har noen tellingfor. Uansett tok litt medisin da jeg hadde vansker med å holde " motoren" igang. Ligger kanskje lagvis under alt som er i media nå for å påvirke oss til det rette syn og oppleving.  Alle har de sitt på hjertet og det er mye positivt oppi alt det vonde i verden.

Alle har sitt valg og sine drømmer.

Tror det er drømmene man ikke må ta fra folk og livsløgnen også kanskje.

Vi er bare så mange med triste dager.

Flott at du justerer tingene dine litt selv om ikke det var nødvendig for meg personlig. Men det er kanskje forskjellig ettersom hvor mye folk er her. Håper det er OK for administrator.

Nå fryser min mor så jeg må tenke på å begynne fyresesong. Alle har sine ting.Sånn er det bare.

<slutt> herfra

(kors på halsen)

Du trenger vel ikke slutte å skrive? 

Ja får justere meg noen hakk så folk ikke tror jeg har vrangforestillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Du er mere enn bra nok og hva du skriver også.Flink i teknologi virker du også som. Ikke av dem som bommer på tastaturet i ett og alt heller. Punktumene også i orden. Link til dette rom eller starte meningsmåling kan du også.

Men mennesker er så sammensatte og ikke alltid på samme sted i livet.

 

Men jeg tok en liten seier i dag trur eg. Jeg skrudde på flymodus( er kun i tankefly som alltid) og tror fikk gjennom epost jeg hadde fått tilbake " uleverte" en rekke ganger. 

Ta godt vare på deg selv. Det er " haier" overalt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Du er mere enn bra nok og hva du skriver også.Flink i teknologi virker du også som. Ikke av dem som bommer på tastaturet i ett og alt heller. Punktumene også i orden. Link til dette rom eller starte meningsmåling kan du også.

Men mennesker er så sammensatte og ikke alltid på samme sted i livet.

 

Men jeg tok en liten seier i dag trur eg. Jeg skrudde på flymodus( er kun i tankefly som alltid) og tror fikk gjennom epost jeg hadde fått tilbake " uleverte" en rekke ganger. 

Ta godt vare på deg selv. Det er " haier" overalt.😊

Å det var mange gode or, takk for det! 

Ta godt vare på deg selv du også, du virker som et godt menneske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Du trenger vel ikke slutte å skrive? 

Ja får justere meg noen hakk så folk ikke tror jeg har vrangforestillinger. 

Hyggelig å se deg igjen Stjernestøv, og så liker jeg ditt nye profilbilde! Eventyrlig dryss av stjernestøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bibben skrev:

Hyggelig å se deg igjen Stjernestøv, og så liker jeg ditt nye profilbilde! Eventyrlig dryss av stjernestøv!

Takk :) Ønsket meg alltid en tingeling når jeg var liten hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk :) Ønsket meg alltid en tingeling når jeg var liten hehe...

Og jeg ønsket å være Peter Pan :P Faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bibben skrev:

Og jeg ønsket å være Peter Pan :P Faktisk!

Ja men det er jo forståelig det da ;) Har mange gode egenskaper han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener egentlig bare At det er så lett å sitte på sin høye hest ( har selv falt av mer enn jeg satt på i det " real life" men føler også lært mye.

Bare serr hvor irriterende alle disse skrivefeilene er men " det var forfattaren som las" om dere forstår.

Må nå bare prioritere mamma.

Det er ikke lov å forsømme alt.😊

(På med varmepumpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man tror man følger så godt med men gjør det ofte ikke. Skulle nok fulgt mye bedre med på skolen men nå betyr det heldigvis ikke så mye lenger for meg.

Men mange har kanskje sin første skoledag i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...