Gå til innhold

Temaer på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen diskusjoner om dobørster i oppvaskemaskiner, rasisme, kleskjøp, doringen oppe, oppd  oppdragelse av barn osv.  Ingen aksjon på dol lenger.  Jeg gidder heller nesten ikke lese her mer.  Hvor er Sør?

Anonymkode: eb9ac...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen diskusjoner om dobørster i oppvaskemaskiner, rasisme, kleskjøp, doringen oppe, oppd  oppdragelse av barn osv.  Ingen aksjon på dol lenger.  Jeg gidder heller nesten ikke lese her mer.  Hvor er Sør?

Anonymkode: eb9ac...faa

Hvor har det blitt av kokka- og trygdeutbetalings-trådene?

Anonymkode: 64344...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok få her som har små barn. Dermed blir det ikke så mye om oppdragelse lenger. Litt hverdagsting er det jo, synes du ikke det? Synes det er mye hyggeligere her nå enn det var en periode i vår/sommer. Sør har ikke vært her på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Er folk flinkere til å trykke på de rette nervene nå da?

Verden synes jo gå rett i dass i dag som foregående dager på grunn av Trump med samge føer så ingenting mangler på ugreie å ta tak i. Kanskje mange føler bare svimmelhet og hodeverk bare ved å åpne avisen? Samfunnsvitere ivåre dager er jo bare opptatt av ingeniørenes nistepakke.

Mye har med sorg og tapsoppleveøse å gjøre tror jeg. Og depresjon. Egen og andres. Alt er ikke så lett bare å se og oppleve heller.

Alle responderer kanskje ikke på hva de står og kanskje sine medisiner som "de burde. "De velger kanskje bare å gjemme seg bort i stillhet fordi de plages med skam av at andre " vet alt om dem" og nærmest eier dem og forstår dem så mye bedre enn dem selv.

Alt er langt fra lett å feile noe selv ikke i dag.

Kanskje de prøver å etablere hjemmekontor og bare sitter å prøver å klekke ut " en forretningsidé" som ikke er komplett umotalsk og ikke bra for noen eller langsiktig bærekraftig.Eller kanskje de er inne i " en bare leseperiode".

Eller kanskje helsa deres er så altfor skrall til å delta i noe spesielt idag.

Svimleturer som filletante sa.

God bedring til alle som trenger fra meg.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Har mange av dere hørt i deres liv og i så mange sammenhenger at dere bare ikke er kommet rett?

Mange mener jo at hovedårsak til mange psykiske lidelser er at man ikke er kommet " på rette hylle" i yrkesliv og i så mange sammenhenger ellers.

Kanskje nettopp derfor vi  har valgomater og karriereautomater?

Men ingen for kverulanter og tidstyver ennå.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maggie55 skrev:

Mange mener jo at hovedårsak til mange psykiske lidelser er at man ikke er kommet "på rette hylle" i yrkesliv

Er det mange som mener dette?  At det kan være en årsak til vantrivsel og misnøye, kan jeg forstå.  Men hovedårsak til psykiske lidelser?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg har ikke så stort nettverk og mange av dem jeg ser o fet faglige er nok mere  på dem " voksne" siden , men jeg har inntrykk at mange mener dette sånn innerst inne. Det og at folk ikke er arbeidsvillige nok eller tar hva de får.

Vi har også snakket om en litt lite påaktet utviklingstrekk som vi mener et der.

Vi blir bare flere og flere personer som nå trenger dels kostnadskrevende og ressurskrevende tiltak direkte eller indirekte for å kunne fungere og delta i yrkesliv eller utdanning. Behovene melder seg fra mye yngre aldersgrupper enn tidligere tider. Alt fra slutten av trettiårene for så mange tror jeg både kvinner og mennDet blir det største problemet i framtida tror jeg. Mennesker i dag ser som en selvfølge på rettigheter i forbindelse med familieforøkelse og forskjellige velferdspermisjoner og karrierepppbyggingstiltak som ikke var annet enn for de mye mere utvalgte inntil for fem og ti år siden.

Og det vil øke for alt henger sammen med alt man leser overalt ellers i samfunnet og organisasjonsliv.

Og mennesker med psykisk lidelse er ofte ikke så flinke til å stå på krava sine og orker kanskje knapt se dem i øya for alle " dollartegnene" og bedrifter skal ha økonomisk bærekraft og mange bare sliter seg ut i forsøk på å bidra.

Resultatet må jo bli en formidabel medgang i folkehelsa og enda større og tyngre byrder å bære for felleskapet som ikke eier grunnvann eller vannverk  eller bare er for nedadgående fra før.

Jeg  mener ikke å svartmale men er veldig engstelig for at om åtte eller ti år er vi der England var når Tatchher måtte gå fra roret eller deler av Amerika med boligpriser og boligstandard som ikke er til å kjenne igjen og et arbeidsliv utenom og menneskelig mening.Værre  kriminalitet om mulig og fraflytting og husokkupasjoner.

Men jeg forstår at jeg ikke burde si noe for jeg vet at en ting er å helle malurt i begeret enn annen ting er å skape noe. Og jeg er så absolutt helsemessig i de fleste faresonen på alt.

Man kan aldri være forsiktig nok.

Men alt som har med et samfunn å gjøre er i utganspunktet spennende og interessante. (Og jeg tror fremdeles på at intet ved menneske  og samfunn bør være meg fremmed.) Synes jeg.

Jeg håper jo ikke at det blir slik for noen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så spennende med de temaene du nevner da? :P 

Bare å starte nye tråder med hva du vil diskutere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har ikke så stort nettverk og mange av dem jeg ser o fet faglige er nok mere  på dem "voksne" siden, men jeg har inntrykk at mange mener dette sånn innerst inne. Det og at folk ikke er arbeidsvillige nok eller tar hva de får.

Det er meg du svarer nå?  Jeg spurte deg om det virkelig er mange som mener at det å være på "feil hylle" i yrkeslivet er en hovedårsak til psykiske lidelser.  Det er noe annet enn hva mange mener om folks vilje til å ta det arbeidet som finnes.  Men du mener kanskje at mange får en psykisk diagnose for å komme seg ut av arbeidslivet, mens de egentlig bare mistrives i jobben?  Jeg tror ikke det er så lett.  Jeg tror også det er forskjell på hva mange tror forekommer, og hva som skjer i virkeligheten. 

23 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg forstår at jeg ikke burde si noe for jeg vet at en ting er å helle malurt i begeret enn annen ting er å skape noe.

Jeg mener ikke å hakke på deg eller hindre deg i å "si noe", jeg forsøker bare å forstå hva du mener.  Jeg synes det er litt stusselig med så mange innlegg om hvor forferdelig alt er blitt og hvor mye verre det kommer til å bli.  Så da har jeg et ønske om i det minste å forstå noe av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen diskusjoner om dobørster i oppvaskemaskiner

Anonymkode: eb9ac...faa

Jeg hadde en trolletråd "troll trollings trolletråd her for noen år siden men den ble stengt, men trolling er jo ikke "diskusjon" det er jo bare tull fordi en kjeder seg etc

Men det er jo bare å starte opp "diskusjoner" hva enn du legger i det

Kjedelig her når en "viss person" ble skremt vekk fra forumet.......................

selv debatterer jeg sjeldent, fordi jeg har alltid rett uansett, prøvde meg på noen "debatter" på kvinneguiden men det er som å stange hodet i veggen altså folk er så dumme og mangler evne til å forstå helt enkle logiske resonementer og da er det ikke noe vits, masse slemme folk der også (jeg synes det er forskjell på å trolle og å være slem, mange av dem kan skje de bare troller men de fremstår slemme/onde og det er ikke bra !)

Anonymkode: 5293c...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en trolletråd "troll trollings trolletråd her for noen år siden men den ble stengt, men trolling er jo ikke "diskusjon" det er jo bare tull fordi en kjeder seg etc

Men det er jo bare å starte opp "diskusjoner" hva enn du legger i det

Kjedelig her når en "viss person" ble skremt vekk fra forumet.......................

selv debatterer jeg sjeldent, fordi jeg har alltid rett uansett, prøvde meg på noen "debatter" på kvinneguiden men det er som å stange hodet i veggen altså folk er så dumme og mangler evne til å forstå helt enkle logiske resonementer og da er det ikke noe vits, masse slemme folk der også (jeg synes det er forskjell på å trolle og å være slem, mange av dem kan skje de bare troller men de fremstår slemme/onde og det er ikke bra !)

Anonymkode: 5293c...acc

Dessuten kjører de 'tyske' moderatorene på kvinneguiden et strengt regime, det skal ikke mye til før en blir bannlyst. Det er ikke noe hyggelig.

Så sånn er det.

Anonymkode: 64344...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten kjører de 'tyske' moderatorene på kvinneguiden et strengt regime, det skal ikke mye til før en blir bannlyst. Det er ikke noe hyggelig.

Så sånn er det.

Anonymkode: 64344...910

Hmm ja har lagt merke til at "noen" *hosthostDUhosthost har byttet navn mange ganger xD

Men ja det blir ganske meningsløst, noe slags feminisme tror jeg, fakta er rasistisk/diskriminerende, dersom det er fakta en ikke liker å høre, da skal en utestenges, men samme kan det være

Anonymkode: 5293c...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Maggie55 skrev:

Mange mener jo at hovedårsak til mange psykiske lidelser er at man ikke er kommet " på rette hylle" i yrkesliv og i så mange sammenhenger ellers.

Hvem er disse mange? Kan du gi oss en referanse til noen av dem? Eller er dette bare ditt tankespinn?

Anonymkode: 14b52...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja har lagt merke til at "noen" *hosthostDUhosthost har byttet navn mange ganger xD

Men ja det blir ganske meningsløst, noe slags feminisme tror jeg, fakta er rasistisk/diskriminerende, dersom det er fakta en ikke liker å høre, da skal en utestenges, men samme kan det være

Anonymkode: 5293c...acc

Spiller ingen rolle, det er helt meningsløst.

For et liv.

Anonymkode: 64344...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en interessant diskusjon på tråden over her nå, da. Hent frem popcornet og følg med, som noen pleide å si i gamle dager her inne.

Anonymkode: 2d7a3...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke, mener jeg. Beklager veldig hvis jeg har såret noen. Ikke min mening noengang.

Men folk er jo ofte litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en trolletråd "troll trollings trolletråd her for noen år siden men den ble stengt, men trolling er jo ikke "diskusjon" det er jo bare tull fordi en kjeder seg etc

Men det er jo bare å starte opp "diskusjoner" hva enn du legger i det

Kjedelig her når en "viss person" ble skremt vekk fra forumet.......................

selv debatterer jeg sjeldent, fordi jeg har alltid rett uansett, prøvde meg på noen "debatter" på kvinneguiden men det er som å stange hodet i veggen altså folk er så dumme og mangler evne til å forstå helt enkle logiske resonementer og da er det ikke noe vits, masse slemme folk der også (jeg synes det er forskjell på å trolle og å være slem, mange av dem kan skje de bare troller men de fremstår slemme/onde og det er ikke bra !)

Anonymkode: 5293c...acc

 

Hvem er "viss person"?

 

 

Anonymkode: eb9ac...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...