Gå til innhold

Er det pga lite vann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan det være det? Liggende og når jeg står opp, før det slår ut etter 10 sek.

Spist yoghurt og liten middag kl 13.30 ca. Ikke drukket. Spiste en energibar mellom det og en pære. Drakk for første gang nå. Er mann.

Hva tenkes?

Anonymkode: 84f62...44d

 

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være det? Liggende og når jeg står opp, før det slår ut etter 10 sek.

Spist yoghurt og liten middag kl 13.30 ca. Ikke drukket. Spiste en energibar mellom det og en pære. Drakk for første gang nå. Er mann.

Hva tenkes?

Anonymkode: 84f62...44d

 

Anonymkode: 12a1a...979

Hva er det du mistenker kan være fordi du drikker for lite vann? Vann er kjempeviktig, viktigere enn mat så hvorfor i all verden drikker du ingenting før langt på dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig dårlig hvis jeg ikke får i meg nok vann. Hvorfor i all verden drikker du ikke før? Prøv å start dagen med vann og du vil fort se om det er derfor du føler deg dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Hva er det du mistenker kan være fordi du drikker for lite vann? Vann er kjempeviktig, viktigere enn mat så hvorfor i all verden drikker du ingenting før langt på dag?

Kan den uvelheten når jeg står opp fra liggende til stående ha noe med at jeg ikke drakk noe før langt utpå dagen? En direkte påvirkning?

Drakk fordi jeg ikke var tørst..

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg blir skikkelig dårlig hvis jeg ikke får i meg nok vann. Hvorfor i all verden drikker du ikke før? Prøv å start dagen med vann og du vil fort se om det er derfor du føler deg dårlig. 

Hvordan dårlig? Som uvel eller kvalm?

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan den uvelheten når jeg står opp fra liggende til stående ha noe med at jeg ikke drakk noe før langt utpå dagen? En direkte påvirkning?

Drakk fordi jeg ikke var tørst..

Anonymkode: 12a1a...979

Det kan nok hende, start dagen med å drikke et glass vann når du står opp, det er en god vane selv om du ikke er tørst. Kroppen er alltid litt dehydrert etter natten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være det? Liggende og når jeg står opp, før det slår ut etter 10 sek.

Spist yoghurt og liten middag kl 13.30 ca. Ikke drukket. Spiste en energibar mellom det og en pære. Drakk for første gang nå. Er mann.

Hva tenkes?

Anonymkode: 84f62...44d

 

Anonymkode: 12a1a...979

Har du blitt grundig utredet? gastroskopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan den uvelheten når jeg står opp fra liggende til stående ha noe med at jeg ikke drakk noe før langt utpå dagen? En direkte påvirkning?

Drakk fordi jeg ikke var tørst..

Anonymkode: 12a1a...979

Jeg forstår egentlig ikke helt problemet ditt. Jeg er ingen ekspert så dette blir bare gjetning. Men det er ikke uvanlig å få blodtrykksfall hvis man reiser seg raskt fra liggende til stående. Da blir man gjerne litt svimmel og uvell. Hvis man har litt lavt blodtrykk kan det å drikke hjelpe på. Noen må bare minne seg selv på å drikke. Jeg  har problemer med kvalme når jeg står opp om morgenen. Dette fordi jeg ofte sover urolig pga angst, noe som produserer mer magesyre og jeg blir uvell. Dessuten har jeg irritabel tarm syndrom. Uansett vil det jo være lett å finne ut om det skyldes for lite drikke for din del. Det er jo bare å drikke mer og se.

Anonymkode: 9bbc6...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår egentlig ikke helt problemet ditt. Jeg er ingen ekspert så dette blir bare gjetning. Men det er ikke uvanlig å få blodtrykksfall hvis man reiser seg raskt fra liggende til stående. Da blir man gjerne litt svimmel og uvell. Hvis man har litt lavt blodtrykk kan det å drikke hjelpe på. Noen må bare minne seg selv på å drikke. Jeg  har problemer med kvalme når jeg står opp om morgenen. Dette fordi jeg ofte sover urolig pga angst, noe som produserer mer magesyre og jeg blir uvell. Dessuten har jeg irritabel tarm syndrom. Uansett vil det jo være lett å finne ut om det skyldes for lite drikke for din del. Det er jo bare å drikke mer og se.

Anonymkode: 9bbc6...68d

Joda, men jeg forstår ikke hvilken påvirkning det å drikke ingenting kan ha å gjøre med at man blir uvel? Skjer det noe med hjertet/hjernen da?

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, XbellaX skrev:

https://no.wikipedia.org/wiki/Gastroskopi

 

Om jeg husker riktig er det slik at du blir plaget med magesmerter og må stå opp på natten pga disse? Hva sier din fastlege?

Magesmerter???? Nei det er ikke meg ;)

Har som sagt bare noen ganger en slik episode, og jeg spiser lite mat og er mann. Aner ikke hvor påvirkning vann har og det at jeg ikke drakk noe igår

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Magesmerter???? Nei det er ikke meg ;)

Har som sagt bare noen ganger en slik episode, og jeg spiser lite mat og er mann. Aner ikke hvor påvirkning vann har og det at jeg ikke drakk noe igår

Anonymkode: 12a1a...979

Spiser 1500-2000 kcal. 82 kg. Prøver å gå ned litt

Men igår drakk jeg ikke noe, før sent 

Anonymkode: 12a1a...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Magesmerter???? Nei det er ikke meg ;)

Har som sagt bare noen ganger en slik episode, og jeg spiser lite mat og er mann. Aner ikke hvor påvirkning vann har og det at jeg ikke drakk noe igår

Anonymkode: 12a1a...979

Da har jeg feiltolket deg. Uvelheten kan i ditt tilfelle godt skyldes lite væske og f.eks blodtrykksfall fra liggende til stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan dårlig? Som uvel eller kvalm?

Anonymkode: 12a1a...979

Blir slapp, vondt i hodet, litt svimmel og generelt uvel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...