Gå til innhold

Til dere som har vært psykotisk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, bibben skrev:

Godt å lese at du stoler på sykepleieren. Det er viktig å ha en slik person i sin verden. Jeg tenker meg at han godt kan forstå deg og forstå hvordan din verden fortoner seg for deg uten at han selv tror på mediumet. Det er som at man fint kan forstå at det er smertefullt å brekke benet uten at man selv har opplevd brudd. 

Jeg tror mange godt forstår at du har sterke opplevelser og "sannheter" i din verden, og at dette fremstår som en fullstendig virkelighet for deg uten at man selv tror på eksistensen av slike "sannheter". Dette er kanskje en erkjennelse som skaper litt mindre avstand til andre og reduserer ensomhetsfølelsen ørlite grann....håper jeg...

Men det er en ensom vei, ei som jobber med folk som meg...alternativt, sa vi kunne snakkes på telefonen. Men jeg vet ikke om jeg tør, men dumt å la den sjansen gå fra seg. Jeg er bare så usikker på meg selv, må stole mer på meg selv og min vei. 

Så har vi min mor, hun er enig i alt jeg sier og ser ikke på det som sykt. Og min samboer tror jo på sånne ting han og,så det er i grunn veldig vanskelig å vite hva som er sykt. Det finnes jo og andre folk som meg,og mange lider og har lidd. Alt henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det er en ensom vei, ei som jobber med folk som meg...alternativt, sa vi kunne snakkes på telefonen. Men jeg vet ikke om jeg tør, men dumt å la den sjansen gå fra seg. Jeg er bare så usikker på meg selv, må stole mer på meg selv og min vei. 

Så har vi min mor, hun er enig i alt jeg sier og ser ikke på det som sykt. Og min samboer tror jo på sånne ting han og,så det er i grunn veldig vanskelig å vite hva som er sykt. Det finnes jo og andre folk som meg,og mange lider og har lidd. Alt henger sammen. 

Det du skriver her er selvsagt et viktig poeng å ta med i diskusjonen: psykt kontra friskt.

Jeg husker engang NHD nevnte at når en forestilling/tro deles av et gitt antall mennesker kan man snakke om kultur og ikke "sykdom" og vrangforestillinger.

Dette er et vanskelig område:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bibben skrev:

Det du skriver her er selvsagt et viktig poeng å ta med i diskusjonen: psykt kontra friskt.

Jeg husker engang NHD nevnte at når en forestilling/tro deles av et gitt antall mennesker kan man snakke om kultur og ikke "sykdom" og vrangforestillinger.

Dette er et vanskelig område:huh:

Ja det er et vanskelig område, det er sikkert og visst. Mange tror på det samme, men mesteparten gjør det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremstår ikke som aktiv psykotisk under samtalen skrev han, hvorfor skal jeg da ta ap? Og jeg klarte å se at andre så ting annerledes enn meg, det har jeg da alltid gjort. Har alltid respektert andres tro, og mener ikke at min sannhet er for alle...alle har sin egen sannhet. Jaja, da er konklusjonen klar da :) Men er klar over at jeg må trappe ned for ikke å få bivirkninger, skal gjøre det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fremstår ikke som aktiv psykotisk under samtalen skrev han, hvorfor skal jeg da ta ap? Og jeg klarte å se at andre så ting annerledes enn meg, det har jeg da alltid gjort. Har alltid respektert andres tro, og mener ikke at min sannhet er for alle...alle har sin egen sannhet. Jaja, da er konklusjonen klar da :) Men er klar over at jeg må trappe ned for ikke å få bivirkninger, skal gjøre det og.

Har du spurt sykepleieren om hvorfor du skal ta ap? 

Anonymkode: d3854...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du spurt sykepleieren om hvorfor du skal ta ap? 

Anonymkode: d3854...029

Fordi psykiateren mener det, og han vil jo jeg skal ta høyere dose enn 75 mg. Men det er mulig de er uenige om ting,men fikk jo oppklaring nå. Jeg fremstår ikke som psykotisk :) Må nok kutte ut den behandlingen tror jeg, for den er jo for de med psykoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...