Gå til innhold

Sliter nå, føler masse utrygghet pga menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga overgrep og mye utrygghet osv har jeg hatt store problemer med å stole på menn. Lærte meg imidlertid å komme over dette slik at jeg kunne omgås menn, noe som stort sett har gått bra. 
 
Nå kjenner jeg derimot på en slags "panikkfølelse" og mye utrygghet fordi jeg har tatt på meg å vaske fast hjemme hos en noe eldre mann. Jeg skal møte han i morgen og vurderer nå å sende melding og trekke meg fordi jeg lurer på hvordan jeg kommer til å takle det. Har begynt å angre meg. 
 
Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Hvordan skal jeg tenke for å stole på at dette er trygt? Jeg tok det på meg pga ekstra inntekt som vi så sårt trenger, men penger er ikke alt.. Jeg er stresset. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ekstreme mengder hat og sinne mot menn av å vaske hjemme hos en arkitekt og en sivilingeniør som ungdom. De var begge stygge av utseende og dårlige i jobbene sine og av den typen mennesker som ødela alle mine skoleår og muligheter for en like god jobb. I tillegg var de grisete ang damer og kvalme og det SVARTNET totalt for meg ; av hat og mannsforakt og begge de stygge grisene betalte elendig og svart fordi jeg var under 18 så jeg sluttet pga hat og blindt raseri mot hvor stygge og dumme og grisete de var. Svartnet for meg.

Jeg ville aldri gjort det for jeg HATER menn.

Anonymkode: bc89f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS er også incest og voldtekst og overgreps survivor. 

Jeg har så stygt syn på såkalte menn. Jeg føler kun forakt for dem.

Anonymkode: bc89f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de så mye at det er et problem i hverdagen. Jeg hater menn helt ekstremt. De bare ødelegger hele verden. Jeg skulle ønske det var nesten ingen menn og kun snille😡.

Anonymkode: bc89f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk lesbisk av legning fordi jeg klarer ikke respektere menn. Til det er det for mye jævlig de verste av de gjør. 

Anonymkode: bc89f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Samfunnet svikter fra dag 1  i enkelte menneskers liv derfor kan man komme utfor sånt tror jeg.

Ville avlyst avtale å bedt nav eller Frelsesarmeen om hjelp til jobb og noe meningsfylt å gjøre. Kanskje også hjelp til trygge boforhold da alt henger sammen med alt.

Håper alt ender godt for deg til slutt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
Pga overgrep og mye utrygghet osv har jeg hatt store problemer med å stole på menn. Lærte meg imidlertid å komme over dette slik at jeg kunne omgås menn, noe som stort sett har gått bra. 
 
Nå kjenner jeg derimot på en slags "panikkfølelse" og mye utrygghet fordi jeg har tatt på meg å vaske fast hjemme hos en noe eldre mann. Jeg skal møte han i morgen og vurderer nå å sende melding og trekke meg fordi jeg lurer på hvordan jeg kommer til å takle det. Har begynt å angre meg. 
 
Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Hvordan skal jeg tenke for å stole på at dette er trygt? Jeg tok det på meg pga ekstra inntekt som vi så sårt trenger, men penger er ikke alt.. Jeg er stresset. 

Anonymkode: 8445c...3c5

I en slik situasjon mener jeg det beste er å gjennomføre det som er planlagt. Ofte blir det også mye mindre vanskelig enn du forestiller deg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror kanskje du bør trekke deg, og at du ikke bør ta på deg en sånn jobb hjemme hos en mann.

Det kan gå bra, men jeg er redd for at du kommer til å reagere voldsomt på et eller annet. Hvis du mener jeg tar feil kan du stille opp på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lærte meg imidlertid å komme over dette slik at jeg kunne omgås menn, noe som stort sett har gått bra. 

Da synes jeg du skal gi det en sjanse denne gangen også.  Prøv å tenke at følelsene skyldes at du skal på en ny jobb og at det da er normalt å være litt spent?  Hold fokuset på det praktiske når dere møtes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tror kanskje du bør trekke deg, og at du ikke bør ta på deg en sånn jobb hjemme hos en mann.

Det kan gå bra, men jeg er redd for at du kommer til å reagere voldsomt på et eller annet. Hvis du mener jeg tar feil kan du stille opp på jobben.

Jeg tror det jeg også. Jeg klarer heller ikke svikte noen ved å ta på meg å hjelpe og så må jeg slutte fordi jeg ikke fikser det, da er det bedre å trekke meg nå. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvor vanskelig det er. Jeg har et litt annet problem. Jeg har ikke problemer med tillit til menn sånn utenom dating / forhold osv. 

Jeg var på en date i helgen som var. Helt utrolig at jeg kom meg ut på date med tanke på mine erfaringer. Jeg har ikke bare negative erfaringer. Har mye positive og. Men jeg sliter med å tro på hva menn sier og vil osv. Tenker nesten sånn at alle menn vil meg vondt unntaken menn utenom forhold og dating da. 

Daten ville møte meg igjen. Jeg kjenner nå på mange følelser. Redsel for å bli brukt , redsel for at han skal trenge seg på sexuellt før jeg er klar for noe, redsel over å få interesse for han og så bli behandlet som ingenting. 

Jeg tenkte i går på at her er det en del ting jeg må jobbe med. Jeg gikk inn på mailen min og så på hva som ble skrevet i avslutningen mellom meg og han forrige jeg var i forhold med. Jeg ser med en gang at jeg viste masse følelser i det jeg skrev mens han ga faen. Jeg ba en venn om å se på det. Er det min feil / klarer ikke jeg å oppføre meg så bra innen kjærligheten og derfor så får jeg gjennomgå.. ? Vedkommende sa nei .. ser jo lett at du er usikker på om han hadde interesse. Og så får du som ørene flagrer med stygge banneord osv og en dårlig avslutning. Jeg håper på å aldri oppleve det igjen så det gjør at min tiltro til menn er dårlig. 

Men du trådstarter er redd for litt andre ting. Men for å si det sånn så er jeg redd for psykisk vold og du redd for fysisk. 

Det gjelder nok å jobbe seg fremover og bryte angsten litt etter litt. 

Sier bare : dere menn overbevis oss at dere er empatisk og snille. Men faktisk jeg tror at det er mange hyggelige menn i verden :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forstår hvor vanskelig det er. Jeg har et litt annet problem. Jeg har ikke problemer med tillit til menn sånn utenom dating / forhold osv. 

Jeg var på en date i helgen som var. Helt utrolig at jeg kom meg ut på date med tanke på mine erfaringer. Jeg har ikke bare negative erfaringer. Har mye positive og. Men jeg sliter med å tro på hva menn sier og vil osv. Tenker nesten sånn at alle menn vil meg vondt unntaken menn utenom forhold og dating da. 

Daten ville møte meg igjen. Jeg kjenner nå på mange følelser. Redsel for å bli brukt , redsel for at han skal trenge seg på sexuellt før jeg er klar for noe, redsel over å få interesse for han og så bli behandlet som ingenting. 

Jeg tenkte i går på at her er det en del ting jeg må jobbe med. Jeg gikk inn på mailen min og så på hva som ble skrevet i avslutningen mellom meg og han forrige jeg var i forhold med. Jeg ser med en gang at jeg viste masse følelser i det jeg skrev mens han ga faen. Jeg ba en venn om å se på det. Er det min feil / klarer ikke jeg å oppføre meg så bra innen kjærligheten og derfor så får jeg gjennomgå.. ? Vedkommende sa nei .. ser jo lett at du er usikker på om han hadde interesse. Og så får du som ørene flagrer med stygge banneord osv og en dårlig avslutning. Jeg håper på å aldri oppleve det igjen så det gjør at min tiltro til menn er dårlig. 

Men du trådstarter er redd for litt andre ting. Men for å si det sånn så er jeg redd for psykisk vold og du redd for fysisk. 

Det gjelder nok å jobbe seg fremover og bryte angsten litt etter litt. 

Sier bare : dere menn overbevis oss at dere er empatisk og snille. Men faktisk jeg tror at det er mange hyggelige menn i verden :)

Jeg begynner å innse at jeg aldri kan stole på noen. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvordan gikk det? 

Det gikk greit. Han var ikke farlig eller noe slikt, men det var ubehagelig. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å innse at jeg aldri kan stole på noen. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Jeg forstår. Det føles sånn når man opplever slike ting. 

Jeg har det på samme måte. Jeg stoler ikke på en eneste mann når det gjelder dating / forholdsplan. Årsaken er det jeg har vært igjennom.

jeg kan fortelle det siste som sto skrevet i mail fra min eks: ". Dra åt helvete. Inte skriv til mig igen." .Får frysninger av hele greien. Og vet ikke hvordan jeg noengang skal kunne stole på at en mann er oppriktig med meg igjen. Jeg føler meg utnyttet følelsesmessig og sexuellt. For han var hyggelig når vi traff hveandre som oftest men alt kom på mail. På mailen leser jeg tydelig at jeg uttrykker følelser og skriver at jeg vil vi kan prate hyggelig som avslutning siden han mistet hele forelskelsen for meg. Men jeg fikk bare beskjed om å dra til helvete med meg. Han ble hatefull på meg. Mens jeg sitter nå i det og vet ikke hvordan jeg skal få tillit til menn igjen på det plan.. Så jeg vet hvordan slike følelser kan sitte seg på hjernen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk greit. Han var ikke farlig eller noe slikt, men det var ubehagelig. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Man får frysninger og traumer av slike opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk greit. Han var ikke farlig eller noe slikt, men det var ubehagelig. 

Anonymkode: 8445c...3c5

Det var bra. Sikkert bra du dro allikevel. Jeg fikk bare en dårlig følelse av de tiradene du skrev i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det var bra. Sikkert bra du dro allikevel. Jeg fikk bare en dårlig følelse av de tiradene du skrev i natt. 

Hva mener du med tiradene? 

Anonymkode: 8445c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...