Gå til innhold

Godtestopp


emilie321

Anbefalte innlegg

Nå er jeg alvorlig lei av meg selv og den spisingen min. Har skeiet så innmari ut flere ganger nå, nå må det være nok. Hjelper ikke på vekta å trene når jeg kjører innpå mengder med snop.

Har lyst til å komme inn i trenings klærne mine igjen, nå trener jeg i noen gamle joggebukser og gensere. Har også en del andre klær jeg gjerne vil inn i igjen. 

En annen ting (og kanskje den viktigste), jeg blir jo så dårlig av så mye snop. Har egentlig vært ganske flink lenge, men nå har det tippet helt over. Blir så flau over meg selv.

Har lyst til å prøve å ha godtestopp fram til jul. Det er 4 måneder. Kanskje jeg kan greie å få kontroll over spisingen igjen. 

Var helt avhengig av Pepsi Max (drakk masse hver dag), men har nå grei å bare drikke litt i helgen og til spesielle anledninger. Det går nå greit. Kommer til å fortsette slik med brusen, men har lyst til å prøve og kutte ut alt av kaker, kjeks, sjokolade og annet snop fram til jul.

Noen andre som har godtestopp eller har lyst til å prøve å bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fikk dårlig respons på dette :huh::o:P

Jeg hadde jo godtestopp i vinter/vår, og som familie har vi redusert veldig på både godteri og brus det siste halve året, så for min del så holder denne begrensningen, og jeg er ikke gira på et totaltforbud nå i høst...

Men jeg syntes det var gøy å klare det såpass lenge som jeg gjorde for noen måneder siden!

Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg spiser så mye godteri (som i smågodt), men det går med litt sjokolade og så har jeg datter som er en racer på å bake og når jeg kommer hjem til lukta av nystekte brownies så klarer ikke jeg å holde meg unna... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎08‎.‎2017 den 15.39, emilie321 skrev:

Nå er jeg alvorlig lei av meg selv og den spisingen min. Har skeiet så innmari ut flere ganger nå, nå må det være nok. Hjelper ikke på vekta å trene når jeg kjører innpå mengder med snop.

Har lyst til å komme inn i trenings klærne mine igjen, nå trener jeg i noen gamle joggebukser og gensere. Har også en del andre klær jeg gjerne vil inn i igjen. 

En annen ting (og kanskje den viktigste), jeg blir jo så dårlig av så mye snop. Har egentlig vært ganske flink lenge, men nå har det tippet helt over. Blir så flau over meg selv.

Har lyst til å prøve å ha godtestopp fram til jul. Det er 4 måneder. Kanskje jeg kan greie å få kontroll over spisingen igjen. 

Var helt avhengig av Pepsi Max (drakk masse hver dag), men har nå grei å bare drikke litt i helgen og til spesielle anledninger. Det går nå greit. Kommer til å fortsette slik med brusen, men har lyst til å prøve og kutte ut alt av kaker, kjeks, sjokolade og annet snop fram til jul.

Noen andre som har godtestopp eller har lyst til å prøve å bli med?

Hei!

Kjipt at det har blitt sånn igjen for deg. Jeg er flink noen dager, men så sprekker jeg og ødelegger de flinke dagene. Og jeg trener ikke om dagen heller, så har faktisk vært inne på å foreslå det samme her selv dog uten å klare det... Nå kommer dessuten snart - utrolig nok! - julegodteriet... og er det noe jeg elsker, så er det fargerike nisser osv. For ikke å snakke om kakemenn (om egentlig ikke er så godt, hmmm)

Så jeg har egentlig ikke lyst. Den rasjonelle meg sier at "dette går da greit uten noe forbud." Samtidig har jeg lyst for å virkelig forplikte meg og ikke finne unnskyldninger for at det er helt greit med godteri på en torsdag for eksempel.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke at jeg spiser så mye godteri (som i smågodt), men det går med litt sjokolade og så har jeg datter som er en racer på å bake og når jeg kommer hjem til lukta av nystekte brownies så klarer ikke jeg å holde meg unna... :) 

Å, Brownies med vaniljeis og litt bær!! Nam! Jeg tenker det er helt greit jeg, så lenge du ikke er misfornøyd med vekta.

Her har det jo bare gått oppover på inntak og ned med trening, så her går det ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke flink til å holde meg unna alt, derfor velger jeg meg enkelte ting. Siden sommerferien har jeg ikke drukket øl eller spist chips, kake eller sjokolade. Dette går bra så lenge jeg har tilgang på vin, knekkebrød med god ost og litt lakris i ny og ne :P. Totalt blir det nok litt mindre sukker og kalorier, i hvertfall. Får se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, cilie skrev:

Å, Brownies med vaniljeis og litt bær!! Nam! Jeg tenker det er helt greit jeg, så lenge du ikke er misfornøyd med vekta.

Her har det jo bare gått oppover på inntak og ned med trening, så her går det ikke lenger.

Njah... Skulle gjerne gått ned 2-3-4 "pyntekilo", men stresser ikke med det akkurat. Prøver å spise sunt og ikke for mye (det er egentlig mengden som er problemet...) og løpe noen turer i løpet av uka. Den ene sommerkiloen har sluppet taket i alle fall og bare det merkes på buksa! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg er ikke flink til å holde meg unna alt, derfor velger jeg meg enkelte ting. Siden sommerferien har jeg ikke drukket øl eller spist chips, kake eller sjokolade. Dette går bra så lenge jeg har tilgang på vin, knekkebrød med god ost og litt lakris i ny og ne :P. Totalt blir det nok litt mindre sukker og kalorier, i hvertfall. Får se hvor lenge det varer.

Ja, enhver vet jo hvor skoen trykker og definerer hva som er lov selv. Det blir verken vin eller ostestopp her heller, men alt som kan defineres som godteri, kake, kjeks, is, boller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎08‎.‎2017 den 15.39, emilie321 skrev:

Nå er jeg alvorlig lei av meg selv og den spisingen min. Har skeiet så innmari ut flere ganger nå, nå må det være nok. Hjelper ikke på vekta å trene når jeg kjører innpå mengder med snop.

Har lyst til å komme inn i trenings klærne mine igjen, nå trener jeg i noen gamle joggebukser og gensere. Har også en del andre klær jeg gjerne vil inn i igjen. 

En annen ting (og kanskje den viktigste), jeg blir jo så dårlig av så mye snop. Har egentlig vært ganske flink lenge, men nå har det tippet helt over. Blir så flau over meg selv.

Har lyst til å prøve å ha godtestopp fram til jul. Det er 4 måneder. Kanskje jeg kan greie å få kontroll over spisingen igjen. 

Var helt avhengig av Pepsi Max (drakk masse hver dag), men har nå grei å bare drikke litt i helgen og til spesielle anledninger. Det går nå greit. Kommer til å fortsette slik med brusen, men har lyst til å prøve og kutte ut alt av kaker, kjeks, sjokolade og annet snop fram til jul.

Noen andre som har godtestopp eller har lyst til å prøve å bli med?

Jeg har hatt godtestopp i mange år. Synes det fungerer bra. Jeg spiser derimot frukt i forbindelse med måltidene.

Anonymkode: a7fa9...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lillemus skrev:

Njah... Skulle gjerne gått ned 2-3-4 "pyntekilo", men stresser ikke med det akkurat. Prøver å spise sunt og ikke for mye (det er egentlig mengden som er problemet...) og løpe noen turer i løpet av uka. Den ene sommerkiloen har sluppet taket i alle fall og bare det merkes på buksa! :) 

Den "å buksen er litt videre- følelsen" er det lenge siden jeg har kjent på! Så deilig - og når det kun er snakk om så få kg, tenker jeg det viktigste er at du er sunn og i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt godtestopp i mange år. Synes det fungerer bra. Jeg spiser derimot frukt i forbindelse med måltidene.

Anonymkode: a7fa9...922

Jeg hadde det i mine sunne ungdomsår og søtsuget ble jo helt borte. Men når jeg først åpner døren på gløtt, tar det litt for mye av, så burde vel ha totalstopp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, cilie skrev:

Jeg hadde det i mine sunne ungdomsår og søtsuget ble jo helt borte. Men når jeg først åpner døren på gløtt, tar det litt for mye av, så burde vel ha totalstopp igjen.

Ja, jeg synes det er ganske avslappende å ha nulltoleranse i forhold til snop.

Anonymkode: a7fa9...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, påskelilje skrev:

Du fikk dårlig respons på dette :huh::o:P

Jeg hadde jo godtestopp i vinter/vår, og som familie har vi redusert veldig på både godteri og brus det siste halve året, så for min del så holder denne begrensningen, og jeg er ikke gira på et totaltforbud nå i høst...

Men jeg syntes det var gøy å klare det såpass lenge som jeg gjorde for noen måneder siden!

Go for it!

Takk, det skal jeg:) Er egentlig ikke for et totalforbud jeg heller, men tenkte at jeg skulle prøve til jul. Videre tenkte jeg at jeg skulle ha det slik jeg nå har med brus, bare i helgen og til spesielle anledninger.

Er iallefall igang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, cilie skrev:

Den "å buksen er litt videre- følelsen" er det lenge siden jeg har kjent på! Så deilig - og når det kun er snakk om så få kg, tenker jeg det viktigste er at du er sunn og i form.

Er helt enig.

Selv trenger jeg å gå ned 27 kg. Ifjor sommer manglet jeg bare 5 kg, men så ble jeg alvorlig syk pluss at jeg begynte på medisiner som gir en enorm hunger (spes i store doser) Husker godt hvor vel jeg følte meg med den vekta, det følelsen vil jeg ha tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, emilie321 skrev:

Er helt enig.

Selv trenger jeg å gå ned 27 kg. Ifjor sommer manglet jeg bare 5 kg, men så ble jeg alvorlig syk pluss at jeg begynte på medisiner som gir en enorm hunger (spes i store doser) Husker godt hvor vel jeg følte meg med den vekta, det følelsen vil jeg ha tilbake.

I en slik situasjon, så mener jeg at første skritt er å unngå ytterligere vektoppgang. Dessuten er det viktig at dersom du vil ned i vekt så bør det gå langsomt. Lavt kaloriinntak trigger ofte overspisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Er helt enig.

Selv trenger jeg å gå ned 27 kg. Ifjor sommer manglet jeg bare 5 kg, men så ble jeg alvorlig syk pluss at jeg begynte på medisiner som gir en enorm hunger (spes i store doser) Husker godt hvor vel jeg følte meg med den vekta, det følelsen vil jeg ha tilbake.

Så du er i gang? Så bra! Hvilket tidsperspektiv har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, frosken skrev:

I en slik situasjon, så mener jeg at første skritt er å unngå ytterligere vektoppgang. Dessuten er det viktig at dersom du vil ned i vekt så bør det gå langsomt. Lavt kaloriinntak trigger ofte overspisning. 

Er helt enig. 

Har trappet ned fra 300 mg til 100 mg quetiapin. Det gjør at jeg sover litt dårligere, men det enorme suget har blitt vesentlig mindre.  Nå tar jeg det på den sakte måten. Prøver samtidig å bli litt mer fornøyd med meg selv slik jeg er nå, slik at en vektnedgang bare blir en bonus. Skal prøve å lære meg at jeg er bra nok sånn jeg er. Like meg selv bedre.

Har forøvrig erfart at et lavt kaloriinntak trigger overspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cilie skrev:

Så du er i gang? Så bra! Hvilket tidsperspektiv har du?

Ja, er igang igjen. Håper å greie og gå ned 12 kg til neste sommer, men er fornøyd hvis jeg greier å holde på treningen og minimum 7 kg ned. Håper jeg kan nå min trivsel vekt om 2 - 2 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, er igang igjen. Håper å greie og gå ned 12 kg til neste sommer, men er fornøyd hvis jeg greier å holde på treningen og minimum 7 kg ned. Håper jeg kan nå min trivsel vekt om 2 - 2 1/2 år.

Høres ut som en god plan! Samtidig er kanskje målet vel langt unna?

Jeg fristes av å bli med på et strengt regime nå. Vært deilig å være fin på julebord osv  : )

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cilie skrev:

Høres ut som en god plan! Samtidig er kanskje målet vel langt unna?

Jeg fristes av å bli med på et strengt regime nå. Vært deilig å være fin på julebord osv  : )

Har satt meg delmål og har jo greid det før (nesten da) Jeg har tenkt å spise ofte og nok så jeg ikke sprekker totalt (5 måltider om dagen)  Greier jeg å fortsette med treningen og ikke få overspising periode så er mye gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...