Gå til innhold

Jeg var gift med en masochist


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg var gift med en masochist i ti år. Han avslørte ikke sin legning før et stykke ut i ekteskapet. Han ville at jeg skulle slå ham, pine ham, klype ham og mobbe ham, alt det en masochist ønsker. Jeg bøyde av mange ganger selv om det bød meg imot. Jeg tok overhode ikke hensyn til meg selv.

Jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det før nå, 13 år etter skilsmissen hvor jeg har truffet en mann jeg håper jeg kan utvikle et godt forhold til også seksuelt. Nå har jeg begynt å tenke på hvor mye vondt jeg har gjort mot meg selv. Hvis jeg skal ha et godt seksuelt forhold til den nye mannen, burde jeg nevne dette for ham? Eller er det tabu å snakke om tidligere seksuelle erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe man snakker om i startfasen i hvertfall :) Kommer helt ann på mannen, noen vil vite andre ikke. Har du ingen andre å snakke om det med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gondor skrev:

Jeg var gift med en masochist i ti år. Han avslørte ikke sin legning før et stykke ut i ekteskapet. Han ville at jeg skulle slå ham, pine ham, klype ham og mobbe ham, alt det en masochist ønsker. Jeg bøyde av mange ganger selv om det bød meg imot. Jeg tok overhode ikke hensyn til meg selv.

Jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det før nå, 13 år etter skilsmissen hvor jeg har truffet en mann jeg håper jeg kan utvikle et godt forhold til også seksuelt. Nå har jeg begynt å tenke på hvor mye vondt jeg har gjort mot meg selv. Hvis jeg skal ha et godt seksuelt forhold til den nye mannen, burde jeg nevne dette for ham? Eller er det tabu å snakke om tidligere seksuelle erfaringer?

Seksuelle erfaringer er helt innafor å snakke om, når det bør gjøres er et annet spørsmål. Jeg synes uansett du skal bruke erfaringen din til å bli flinkere til å sette grenser for deg selv (og ikke være avhengig av at en ny fyr gjør det for deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Gondor skrev:

Jeg var gift med en masochist i ti år. Han avslørte ikke sin legning før et stykke ut i ekteskapet. Han ville at jeg skulle slå ham, pine ham, klype ham og mobbe ham, alt det en masochist ønsker. Jeg bøyde av mange ganger selv om det bød meg imot. Jeg tok overhode ikke hensyn til meg selv.

Jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det før nå, 13 år etter skilsmissen hvor jeg har truffet en mann jeg håper jeg kan utvikle et godt forhold til også seksuelt. Nå har jeg begynt å tenke på hvor mye vondt jeg har gjort mot meg selv. Hvis jeg skal ha et godt seksuelt forhold til den nye mannen, burde jeg nevne dette for ham? Eller er det tabu å snakke om tidligere seksuelle erfaringer?

Jeg foreslår at du ikke tar det opp. Tenker der er greiest. Hvis du tar det opp bør du ikke få i detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg tenker det beste er om jeg snakker om det med psykologen. Det er så mange ekle detaljer den nye mannen ikke trenger å vite om men som jeg føler behov for å snakke om. Den nye mannen har snakket litt om sin ex-kone. Hun er aseksuell, men det er noe helt annet å vite det fremfor å fortelle i detalj om vonde seksuelle erfaringer med min ex-mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 17.08, XbellaX skrev:

Seksuelle erfaringer er helt innafor å snakke om, når det bør gjøres er et annet spørsmål. Jeg synes uansett du skal bruke erfaringen din til å bli flinkere til å sette grenser for deg selv (og ikke være avhengig av at en ny fyr gjør det for deg).

Du har helt rett. Jeg må ta ansvar for meg selv og ikke være ei lita dukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...