Gå til innhold

Invitert ut på middagsdate men dårlig råd..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dårlig med penger. Betaler ned på både lån og sliter med å klare det vær måned. Jeg begynte å date igjen. Var på to turdater med en fyr. Og nå ville han at vi skulle ut å spise. Pratet om at han bestiller bord før jeg fikk rukket å tenke lenger. Jeg får jo håpe at han ikke bestiller bord for ikke har vi pratet om hvor vi skal spise.... 

Jeg vet ikke helt om hvilke interesse jeg har for fyren. Jeg liker personligheten men jeg vet ikke om han er en jeg ser for meg som en kjæreste... Hva mener dere : kan jeg forsøke å vri meg litt unna en middagsdate selv om jeg sa ja i starten? Dessuten så skal jeg ut å spise så vil jeg helst spise utenfor sentrum. Jeg liker ikke å sitte i sentrum på resturant. Mulig jeg er kresen men det er bare sånn. .

Hva ville dere gjort... ? Dating koster iallefall penger om det er sånn man driver på... ut på resturanter osv .... 

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du kan avlyse hvis du egentlig er sikker på at du ikke vil noe mer.  I motsatt fall kan du sende en melding om at han ikke trenger å velge en veldig dyr restaurant. Da vil han gi beskjed hvis han tenker å spandere. Det er ikke urimelig om han betaler hvis han inviterer og velger sted.

Jeg skjønner deg hvis du kanskje uansett vil betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rå på å finne på unnskyldninger. I disse trådene har du skrevet at du ikke kan forstå at noen kan syns at du er pen nok, så har du skrevet at du anser deg selv som pen. Så klager du på at de ikke tar umiddelbar kontakt etter en date, så klager du dersom de tar umiddelbar kontakt. Så blir du usikker fordi en vil ha deg med på en tredje date og du plutselig ikke vet om du er helt klar for noe mer, mens nå er det ikke lenger det om du er klar, men at du er usikker på om han er den rette. Det er motsigelser hele veien, i alle innleggene dine. Det du burde gjøre er å bestemme deg for hva du vil og holde deg til det. Sånn som du er nå så er du jo ikke noe bedre enn mannfolka du klager på. Og at du ikke vil spise i sentrum, jeg husker du har sagt hvorfor, men sånne ting må du bare legge fra deg. Du har ganske høye krav selv, virker det som. Jeg er ganske sikker på at du hadde gitt opp en som ikke ville date i sentrum i frykt for å møte på en viss person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Trine sa. Skal du holde på sånn så kommer du aldri til å finne deg en ny mann. Det vil aldri dukke opp noen som er bra nok.

Og den fikse ideen om at du ikke vil spise eller være i sentrum fordi du da kan treffe på eksen - den kan du bare glemme. Eller har du tenkt å la ham styre hele resten av livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlig med penger. Betaler ned på både lån og sliter med å klare det vær måned. Jeg begynte å date igjen. Var på to turdater med en fyr. Og nå ville han at vi skulle ut å spise. Pratet om at han bestiller bord før jeg fikk rukket å tenke lenger. Jeg får jo håpe at han ikke bestiller bord for ikke har vi pratet om hvor vi skal spise.... 

Jeg vet ikke helt om hvilke interesse jeg har for fyren. Jeg liker personligheten men jeg vet ikke om han er en jeg ser for meg som en kjæreste... Hva mener dere : kan jeg forsøke å vri meg litt unna en middagsdate selv om jeg sa ja i starten? Dessuten så skal jeg ut å spise så vil jeg helst spise utenfor sentrum. Jeg liker ikke å sitte i sentrum på resturant. Mulig jeg er kresen men det er bare sånn. .

Hva ville dere gjort... ? Dating koster iallefall penger om det er sånn man driver på... ut på resturanter osv .... 

Anonymkode: 676cd...4a2

Først må du bestemme om du har lyst til å treffe fyren igjen, så må du finne ut hvordan du skal si fra at du ikke har råd til å spise på dyr restaurant. Det er ikke verre enn det. Du problematiserer veldig, om du vil treffe ham er det bare å si at du har det litt trangt og ikke har råd til å spise på noe dyrt sted akkurat nå. Om du ikke har lyst til å ta imot evt. spandering kan du jo foreslå noe annet enn å gå ut å spise.

 

Forøvrig veldig enig i det Trine sier over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Det Trine sa. Skal du holde på sånn så kommer du aldri til å finne deg en ny mann. Det vil aldri dukke opp noen som er bra nok.

Og den fikse ideen om at du ikke vil spise eller være i sentrum fordi du da kan treffe på eksen - den kan du bare glemme. Eller har du tenkt å la ham styre hele resten av livet ditt?

Så dere mener at jeg aldri vil finne en mann om jeg ikke vil gå i sentrum av byen.... ? Fins resturanter i utkanten. Men okey. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Jeg ønsket jo å bli kjent men er usikker på hva jeg vil. 

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere mener at jeg aldri vil finne en mann om jeg ikke vil gå i sentrum av byen.... ?

Det var vel alle de andre betenkelighetene (totalt sett, ikke bare i denne tråden) folk reagerte mest på.  Når det gjelder valg av restaurant, kan du bare fortelle at du foretrekker et rimelig sted og evt. foreslå noe utenfor sentrum, de er vel billigere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere mener at jeg aldri vil finne en mann om jeg ikke vil gå i sentrum av byen.... ?

Hva er problemet med sentrum?=

Anonymkode: b73e8...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere mener at jeg aldri vil finne en mann om jeg ikke vil gå i sentrum av byen.... ? Fins resturanter i utkanten. Men okey. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette. Jeg ønsket jo å bli kjent men er usikker på hva jeg vil. 

Anonymkode: 676cd...4a2

Les det Trine skrev en gang til - det har ikke vært en eneste date du har vært fornøyd med, du har funnet grunner for at alle har vært dårlige. Tildels temmelig motstridende grunner. Det er ikke det at du ikke vil spise i sentrum - det er det at du ikke vil spise i sentrum eller møte en date i sentrum fordi du er redd for å møte eksen din. Du lar ham ha alt for stor makt over deg og jeg tror ikke du vil finne en mann som er "god nok" i dine øyne før du klarer å løserive deg helt fra eksen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trine skrev:

Du er helt rå på å finne på unnskyldninger. I disse trådene har du skrevet at du ikke kan forstå at noen kan syns at du er pen nok, så har du skrevet at du anser deg selv som pen. Så klager du på at de ikke tar umiddelbar kontakt etter en date, så klager du dersom de tar umiddelbar kontakt. Så blir du usikker fordi en vil ha deg med på en tredje date og du plutselig ikke vet om du er helt klar for noe mer, mens nå er det ikke lenger det om du er klar, men at du er usikker på om han er den rette. Det er motsigelser hele veien, i alle innleggene dine. Det du burde gjøre er å bestemme deg for hva du vil og holde deg til det. Sånn som du er nå så er du jo ikke noe bedre enn mannfolka du klager på. Og at du ikke vil spise i sentrum, jeg husker du har sagt hvorfor, men sånne ting må du bare legge fra deg. Du har ganske høye krav selv, virker det som. Jeg er ganske sikker på at du hadde gitt opp en som ikke ville date i sentrum i frykt for å møte på en viss person.

Hehe... du er utrolig treffsikker av og til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lillemus skrev:

Les det Trine skrev en gang til - det har ikke vært en eneste date du har vært fornøyd med, du har funnet grunner for at alle har vært dårlige. Tildels temmelig motstridende grunner. Det er ikke det at du ikke vil spise i sentrum - det er det at du ikke vil spise i sentrum eller møte en date i sentrum fordi du er redd for å møte eksen din. Du lar ham ha alt for stor makt over deg og jeg tror ikke du vil finne en mann som er "god nok" i dine øyne før du klarer å løserive deg helt fra eksen din.

Tydeligvis.... jeg må nok komme over eksen min først. 

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt forvirret etter bruddet med eksen. Jeg kan lett sitte å forsvare han om en annen, men saken er jo at han kunne tatt litt mer hensyn til meg enn han gjorde på slutten. Men saken er at jeg får bare forsøke å leve så normalt som mulig. Jeg går mulig for de mest attraktive mennene, og derfor tar de veldig lett å kaster meg. Nå gikk jeg på date med en mann som jeg ikke vil betegne som attraktiv, men han var hyggelig, og jeg har veldig dårlig samvittighet med tanke på at jeg har gått på 3 turdater med han uten at jeg føler sexuell tiltrekning. Men det er vanskelig... Jeg tenkte at tiltrekning kunne komme etterhvert som vi ble kjent. Men sånn er det ikke alltid. Nettdating er vanskelig. 

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok litt forvirret etter bruddet med eksen. Jeg kan lett sitte å forsvare han om en annen, men saken er jo at han kunne tatt litt mer hensyn til meg enn han gjorde på slutten. Men saken er at jeg får bare forsøke å leve så normalt som mulig. Jeg går mulig for de mest attraktive mennene, og derfor tar de veldig lett å kaster meg. Nå gikk jeg på date med en mann som jeg ikke vil betegne som attraktiv, men han var hyggelig, og jeg har veldig dårlig samvittighet med tanke på at jeg har gått på 3 turdater med han uten at jeg føler sexuell tiltrekning. Men det er vanskelig... Jeg tenkte at tiltrekning kunne komme etterhvert som vi ble kjent. Men sånn er det ikke alltid. Nettdating er vanskelig. 

Anonymkode: 676cd...4a2

De mest attraktive mennene er omtenksomme og greie. Med andre ord på ingen måte dom din eks.

 

Ikke dermed sagt din siste date er riktig for deg. Man må selvfølgelig føle en viss tiltrekning også. Og definitivt bør man til en viss grad være ferdig med eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok litt forvirret etter bruddet med eksen. Jeg kan lett sitte å forsvare han om en annen, men saken er jo at han kunne tatt litt mer hensyn til meg enn han gjorde på slutten. Men saken er at jeg får bare forsøke å leve så normalt som mulig. Jeg går mulig for de mest attraktive mennene, og derfor tar de veldig lett å kaster meg. Nå gikk jeg på date med en mann som jeg ikke vil betegne som attraktiv, men han var hyggelig, og jeg har veldig dårlig samvittighet med tanke på at jeg har gått på 3 turdater med han uten at jeg føler sexuell tiltrekning. Men det er vanskelig... Jeg tenkte at tiltrekning kunne komme etterhvert som vi ble kjent. Men sånn er det ikke alltid. Nettdating er vanskelig. 

Anonymkode: 676cd...4a2

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke føle tiltrekning. Tvert om ville det vært dårlig gjort å innlede et forhold uten å ha riktige følelser. Det ville blitt vondt for begge, og spesielt for ham.

Jeg tror nok de mest attraktive/pene kan tillate seg å være mer kresne enn andre. Det må være et problem med nettdating at man siler veldig på utseende. I RL blir man kjent med folk først, og da betyr utseendet mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke føle tiltrekning. Tvert om ville det vært dårlig gjort å innlede et forhold uten å ha riktige følelser. Det ville blitt vondt for begge, og spesielt for ham.

Jeg tror nok de mest attraktive/pene kan tillate seg å være mer kresne enn andre. Det må være et problem med nettdating at man siler veldig på utseende. I RL blir man kjent med folk først, og da betyr utseendet mindre. 

Det er vanskelig å finne en mann for meg i min alder om jeg går etter utseende. Det er ganske vanskelig. Jeg har de for en stund for så at de dumper meg fordi de mister forelskelsen. Derfor begynte jeg å forsøke via nettet å bli kjent med menn som ikke var så overfladisk attraktive. Følte ingen tiltrekning men årsaken til at jeg gikk på flere dater med han ene var at jeg håpet på at jeg kunne begynne å like å være med han etterhvert som jeg ble kjent med han. Jeg kommer for alltid til å bare gå rundt å lete eller for alltid bli alene om jeg er kresen. Men nå har jeg kommet frem til at det kan være fint å søke etter vennskap og se om det kan bli mer. Jeg tenker også å bli mer kresen i søken etter en kjæreste selv om jeg kan riske å havne opp alene. 

Må ærlig si at det virker som om det er så lett å finne kjærligheten for alle andre. Og jeg blir faktisk litt deppa av søken. 

Jeg har jo hatt menn som jeg er tiltrukket til for en stund men det virker som om de har nok av muligheter siden de kaster meg så lett som bare det. Og vil ikke ha kontakt noensinne igjen.... 

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker att jeg faller lettere for folk i RL enn via nettdating. Når jeg går ute så tenker jeg ofte, hun var fin, hun var fin, osv i det uendelige. Men på nett klaffer det veldig sjeldent.

Anonymkode: bc64c...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gargamel skrev:

Mener du at det er vanskelig å i det hele tatt finne en på din alder som du synes har attraktivt utseende?

Ja det er kjempevanskelig. Og ofte så klarer jeg ikke å finne ut noe via bare noen bilder på nettet. Og å tro at man har sjans på de mest billedskjønne .... er vanskelig. Det er kanskje bedre å søke etter venner som kan utvikle seg til kjærlighet enn å søke direkte etter kjærligheten. For det tar ofte tid for å finne interessen og til trekningen.  Jeg kan derimot glemme at jeg vil finne meg en partner om jeg bare skal gå etter de som er direkte tiltrekkende som også er de attraktive i alle andre single damer sine øyne. Vanskelig er det i en alder av 40. 

Blir faktisk kvalm av hele datingen. Er så overfladisk som den går ann å bli hehe huttetu. Men jeg gir de som jeg har best dialog med en mulighet for å bli kjent. 

Dating = i hate it men jeg ønsker jo å ikke gi opp å finne kjærligheten. ;)

Anonymkode: 676cd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er kjempevanskelig. Og ofte så klarer jeg ikke å finne ut noe via bare noen bilder på nettet. Og å tro at man har sjans på de mest billedskjønne .... er vanskelig. Det er kanskje bedre å søke etter venner som kan utvikle seg til kjærlighet enn å søke direkte etter kjærligheten. For det tar ofte tid for å finne interessen og til trekningen.  Jeg kan derimot glemme at jeg vil finne meg en partner om jeg bare skal gå etter de som er direkte tiltrekkende som også er de attraktive i alle andre single damer sine øyne. Vanskelig er det i en alder av 40. 

Blir faktisk kvalm av hele datingen. Er så overfladisk som den går ann å bli hehe huttetu. Men jeg gir de som jeg har best dialog med en mulighet for å bli kjent. 

Dating = i hate it men jeg ønsker jo å ikke gi opp å finne kjærligheten. ;)

Anonymkode: 676cd...4a2

Nei du må ikke gi opp:) Nå nærmer det seg til jeg skal ut på markedet:lol: Er så redd, samtidig så spennende.

Ang utseende så er jeg skikkelig på hugget nå, kikker på alle sånn ca 45+ til 60. De blir nøye sett på fra topp til tå:lol: Selv så synes jeg det er utrolig mange vakre menn der ute, men vet jo ikke om de er opptatt eller ikke da.... 

Fikk et tips av en venninne, se hva de handler, da ser en fort om de er single eller ikke:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...